Hammastangon korjaus

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja chevyjussi, 24.11.2017.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    1. Renkaat pois
    2. Moottorin kiinnitys puomiin ja kettingin kiristäminen sopivaan tiukkuuteen.
    3. Ulommat raidepäät irti olka-akselista ja uloimmat raidepäät irti raidetangosta, sekä koiranluiden alapäät irti vakaajatangosta.
    4. Alamuovien ja pakoputken ensimmäisen suojuksen + tuen purkaminen.
    5. Apurungon taaempien kiinnikkeiden irroitus ja rungon laskeminen puomin kierretankoa "löysäämällä" ~7cm
    6. Vakaajatangon irroitus pois tieltä.
    7. Hammastangon pulttien ja putkien irroitus. Apurungossa 5kpl pultteja / muttereita ja alipainetyynyssä 1kpl.
    8. Öljyjen valuttelua
    9. Ohjausnivelen irroitus kabiinista ja hammastangosta
    10. Hammastangon pyörittelyä ja pois ottaminen

    Asennus päinvastaisessa järjestyksessä. Aikaa meni noin 8h, kun en ole aiemmin moista tehnyt.

    Loppuyhteenvetona voisi sanoa, että tehtävissä on ja kannattaa varata aikaa ja eri kokoisille pulteille ja muttereille omat lokeronsa.

    Niin ja ratti kannattaa kääntää keskiasentoon ennen purkamista ja varmistaa, että rattilukko menee päälle, ettei vahingossa kääntele rattia liikaa / väärään asentoon ja hajoita airbägin kellojousta / spiraalia.
     
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Tollanen löyty 06 malliseen volvofoorumilta, jos auttais paremmin kuin yleistys.


    Oon vaan omissa tottunut liian helppoon huoltoon siksi yleistin rumasti. Kaikki merkit kun asioita ei niin fiksusti tee.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Hieno ohje ja huomaa että ei oo ihan helppo tuossakaan, mulla meni Jeepin ohjausvaihteessa 6.5h aikaa... Tosin vaihdoin monta tehostimen letkua ja sen jäähdyttimen samalla...
     
  4. Karpov

    Karpov Gearhead

    Niinno mikä on helppo mikä ei. Äkkiä tollanen 5-8h menee ähältäessä mutta se on sitä korjauksen riemua.

    Muutaman kerran kun tekee niin sitten nopeutuu. Ei koske siis sun kommenttia oothan ammattimies, mutta monesti siis.
     
    JAMANT tykkää tästä.
  5. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Ei oo onneks tarvinnu kun yhteen Jeeppiin vaihtaa raidetanko-ohjausvaihdetta, simpukoita oon vaihtanu useita...
     
  6. palontie

    palontie Gearhead

    Ei lähe kuin kuplista.Apurunkoa pitää tiputtaa alaspäin,kone tuettava konehuoneesta päin,ja helvetin ahdas tila on ottaa ohjausakseli irti joka kuulemma aina näissä vidhun tiukalla.224E saa uuden ohjausvaihteen.
     
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Justhan mä sanoin :p
     
  8. palontie

    palontie Gearhead

    En mä jaksanut lukea
     
    Jussi289, Saetkae ja Karpov tykkäävät tästä.
  9. tamrokki

    tamrokki 1st gear

    V 70 -04 bensakoneella ei tarvii tiputtaa apurunkoo sopii just ja just välistä pois joutuu pyörittelee jonkun verran,
    ohjausakseli lähti melko helposti irti suojakumin luota yhdellä ruuvilla
    liikkuu ylöspäin niin saa irti
    ilman nosturia tunkin kanssa tehden meni vähä vajaa 7 tuntia
    nosturi helpottas paljon
    eka kerran korjasin vanhan osat oli 12€ pelas n.vuoden
    toisella kertaa uus tanko 350€suomesta pelannu jo kohta 2 vuotta
     
    palontie tykkää tästä.
  10. palontie

    palontie Gearhead

    Ei ooneksi ollut hammastankon kieppeillä vikaa.Tehostimen pumpusta lähtevä putki-letku systeemissä oli letkussa reikä syylärin kohilla kaasuläppäkotelon kohilla.Ton varmaan pystyy hydeliikkeessä korjaamaan.
     
  11. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Pystyy, vaan jos kysyvät niin sano jotta rässin letku.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  12. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Juu, sanat ohjaus ja tehostin on siellä ihan NO-NO. Mönkkärin vinssiäkin voit käyttää.
     
    palontie tykkää tästä.
  13. palontie

    palontie Gearhead

    Joo,kyllä toi oli tiedossa.
     

Kerro tästä muillekin!