Harley-Davidson lopettaa monimuotoisuushaihattelun

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 24.8.2024.

  1. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Harrikoita haukkuvat yleensä ne joilla ei ole koskaan ollut yhtään...

    Itse olin yllättynyt kuinka hyvä oli minun 2004 Spora 1200RC.

    Ja toinen oli viimeinen kaunotar aidoilla cromi osilla, ei muovia; 1987.

    FACTA; naiset rakastavat HD miehiä :)

    - Siinä lie suurin kateuden aihe ja saa aikaan Auliksen kaltaiset tunteenpurkaukset...
     
    eeko, litres, max ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Näitä voi harrastaa helpommalla, koska kaikkea varustetta on tarjolla ja tarvikkeet on jopa kohtuullisen hintaisia.

    Mulla oli jokunen vuosi sitten CB750K2, joka olisi vaatinut ihan kaiken. Ei ollut "Hotbike" liikettä, missä voi tehdä isomman tilauksen. Netistä piti kaivella joka osa tai käydä jonkun fossilistin tykönä kerjuulla käytettyjen kikkareiden perässä. Laitoin keskeneräisenä eteenpäin. Yhtä vanha ("viiskytvuotias") HD ei ole mikään ongelma. Jossei ihan kaikki ole suoraan hyllyssä, niin tilaamalla tulee muutamassa päivässä. Sit on vielä se sama kuin amerikanautoissa, että ne päivitykset tulee kohtuu harvakseen ja uudempi/vanhempi kelpaa melkein sellaisenaan korvausosaksi. 2009 mallissa on vielä joku osa vuodelta 1936 (jolloin tulivat kansiventtiilit).
     
    eeko, Stang_81, TopyCa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Joskus jopa vanhaa pannupäätä harkinnut, mutta jää kyllä tällaisten säikeiden takia varmasti hankkimatta. Ei ole mitään tarvetta leimautua mihinkään sellaisiin porukoihin, joissa on tarvetta ottaa asenteellisesti kantaa wokeiluun tai homosteluun. Tälläkin taululla tuo otsikko tekee harrastukselle pelkkää vahinkoa.
     
    hantta, Seevu ja kerkko tykkäävät tästä.
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Pannu oli joskus itelläkin suunnitelmissa mutta ne on jo sen ikäsiä että vaatii enemmän huomiota. Varsinkin jos ajaminen on se idea.

    Kevennys:

     
  5. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Vielä kun HD tekee Hondan tapaisen DCT (automatic) laatikon sitten on HD täydellinen Jenkkimopo :)
    - Rusahteleva laatikko oli ainut juttu josta en tykännyt.
     
  6. Mun kaverilla on neljä Harrikkaa eikä ne aina kerää ylistystä omistajalta..
     
    kerkko ja Vuppe tykkäävät tästä.
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Aika usein se rusahteleva loota on säädön puutetta. Enskaketju, kytkinvaijeri, itse kytkin.
     
  8. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Original otsikko oli ns klikkausotsikko joka hoiti hyvin tehtävänsä
     
    Swinger, kerkko ja Vuppe tykkäävät tästä.
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Saatiin tässä topikissa ratkottua mulle lähde HD:n kärähtäneen vilkkumodulin korvaajaksi. Ei huono tulos lainkaan.
     
    Catiska, eeko, Seevu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. bathory

    bathory Gearhead

    Räsähtelevä laatikko voi johtua myös vääränlaisesta öljystä. Toi vilkkumoduli on niin älyttömän hintainen, että itse laitoin vanhaan pyörään releet.
     
  11. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Juu ei kyllä omissakaan ole laatikko rusahdellut. Yhdessä 4 vaihteisessa Sporassa laatikko piti ääntä kun kolmosen vastarattaasta hammas puuttui. Kolahdus vaiteen vaihtuessa on vain merkkiääni onnistuneesta vaihdosta;)
     
    Vuppe tykkää tästä.
  12. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Itte en pyöriä juuri harrasta. Ittellä seisoo Yamaha Vmax 1986 tallissa ,ku amerikanautot vei kaiken ajan. 10 vuotta ajoin Vmaxilla kymppitonnin vuodessa ilman ongelmia,, ts. kerran taisin säätää kaasarit synkroon. Itte en ole koskaan säätänyt/säädättänyt edes venttiileitä. Jammulla on ajettu Grand total kaks-sataatonnia ilman murheita,, tosin startin jouduin uusimaan.
    Viimesiä ajoja oli Hyvinkäällä vuosia sitte . Matalia 12s aikoja meni vaikkenollu pyörällä ennen vetäny.

    Voiskohan se olla niin että alunperinkin (en nyt sano paskoihin)arveluttaviin vehkeisiin on pitänyt tehdä varaosia,,,koska. On tiedetty että HD porsii.

    En ole Honda fani, mutta kun ne vehkeet vaan toimii ja toimii ja toimii.
    Anteeks ja kiitos.
     
    kerkko tykkää tästä.
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hänellä joka on työstänyt mulle sekä Sportsterin että slantsixin kansia, on V-max. Sekin seisoo nykyisin käyttämättömänä, koska kuskista on jo parhaat kilsat ajettu. Yhden kerran kertoi laittaneensa sen kaasuttimia kuntoon - ja metsästäneensä niihin osia "maailman ääristä". Tässä on se olennainen ero. Harley-Davidsoneilla ajetaan pidempään ja 'kasikutonen' ei ole vielä mitenkään vanha ajopyöräksi. Semmosen kaasariin saa huoltosarjan "vaikka tänään" tuosta läheltä Hernesaarenkujalta. Sitä tarkoitin.

    Ja jottei jäädä pelkkiin kaasareihin jumiin, niin esim tuohon mun Spåraan löytyi ihan valmistavarana 8.5 puristeiset Wisecot, alkuperäistä tuhdimmat S&S veivit, ylikoon venttiilit ja spessut venttiilijouset, vaihteistoon toisenlaisella porrastuksella olevat rattaat yms jännää, mitä olen tarvinnut rakentelun viedessä mut yhä kauemmaksi alkuperäisestä. Vastaavaa tarjontaa ei löydy ihan kaikkiin merkkeihin. Ja syynä se, että näiden ympärillä on aika paljon rakenteluharrastusta ja osille kysyntää.

    Neljännesmiljoonan kilsan matkalla noilla mun kahdella on pari kappaletta hinausautokeikkoja. Bilteman akusta lähteneen episodin takia uudempi haettiin tien laidasta. Sammui kuin seinään moottoritien rampissa noin 140 km/h vauhdista. Vanhemmassa katkesi kaasuläpän messingistä valmistettu akseli, ja sen katkeamisen perimmäinen syy oli se, että ahtopaineet nousee kaasua kierrettäessä aika korkealle ennen kuin dumppi aukeaa ja se vääntää akselia. No mitäs sille voi tehdä? Meni 30 vuotta sitten valmistuksesta poistuneesta Buellista haalittu osa rikki ja osa on heikko muutenkin. Ei hätiä. Twinmotors on valmistuttanut teräsakselin korjausosaksi. Satasella saa uuden akselin ja vähän alle satasella alkuperäistä paremmin kestävän TPS sensorin siihen ahtaaseen paikkaan, mihin yleismallin anturi ei mahdu.
     
  14. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    "On tiedetty että HD porsii."

    Ehkä on niin.... mutta silti 400 000+ HD fania pääsi - taas - Sturgis'iin :)

    "Sturgis. The Sturgis Motorcycle Rally is not just a biker rally but a regional celebration. It draws over 500,000 people on average to the small town of Sturgis each year. The event makes the town the fourth largest city in the state and has grown to be more than a two-week event.Apr 23, 2024"
    https://www.sturgismotorcyclerally.com/

    Ostin 1987 Sporan kivoilta Losiksen lesbo-likoilta jotka olivat ajaneen kaksi kertaa Sturgisin MC Ralliin samalla pyörällä.... Ilman ongelmia.
    Se on 2115 km yhteen suuntaan! Itse en edes yrittäisi mutta HD jengi, naisetkin, ovat eri luokkaa...

    "The driving distance between Los Angeles to Sturgis Motorcycle Rally is 1314 miles.
    It takes approximately 21h 41m to drive from Los Angeles to Sturgis"
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ikuisuusaihe, josta voi vääntää vaikka kuinka. Tai sitten vaan jättää väliin.
     
  16. Eläkepäivillä sitten putkivilkkumoduuli..;)
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Normimallia imitoivan voisi tekaista. Näes kun on tottunut siihen, että moottoripyörässä vilkku palauttaa kuin autossa, niin sen rikkoutuminen ja sitten korvike, joka on vain ajastin tuntuu vähän ... huonolta. Mut ei kai sitä yhtä vaatimatonta tartte tehdä? Tekee paremman!

    Korvan taakse!

    Just tekaisin ensimmäisen työsuorituksen omalla "insinööritoimistolla" jonkalaiseksi sen ristin 90-luvulla perustaessani oy:n. Pistin samaisen firman vajaat 20 vuotta sitten laatikkoon ja nyt laatikko on avattu!
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    On nuo merkkiharrastajat varsinaisia muuttolintuja. Vedellään sateessa ja paisteessa pitkät reissut käydäkseen tapaamassa "muutamia" samaan aiheeseen hurahtaneita. Eikä siinä vielä kaikki. Monet kävijöistä jaksaa olla paikalla useammankin päivän. Kyllä vaan mulla jo seuraava päivä on ajopäivä!
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tähän voi tulla muutos.

    Mun 2009 Bobissa on "aina" rusahdellut vaihteet. Siihen on jo pitkän matkan ansiosta uusittu kytkinosiakin, mut semmoinen se vaan on. Eipä tuo ole kuin ääni.

    Andrewsin tekemillä rattailla (ja akseleilla) vanhemman Sportsterini laatikko on jotenkin sivistyneemmän oloinen. Ne kytkentähampaat on Andrewsin tekeminä jotenkin "monimuotoiset" vs tehtaan hammastus. Ei haukkaa heti täysillä, vaan vetää ensin lähelle ja sitten nappaa kiinni, kun rattaat on vähän tasannut nopeutta keskenään.
     
  20. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    En ole laatikko specialisti mutta netissä on monta jotka ovat.
    Oma Spora oli 2004 malli ja wanhalla suorahampaisella laatikolla. Kolahti/rusahti kovasti ekalle vaihtaessa mutta liikenteessä hyvä ja hiljainen.
    2006 tuli helical eli vinohampaiset rattaat plus eri tyyppinen vaihtomekanismi.
    Sen piti olla hiljaisempi mutta useimmat valittaa että on äänekkäämpi ajossa!
    Ekalle vaihto on pehmeä ja hinjainen, ei muuta parannusta.

    Kokeilin kaverin "Night Train" mallia ja se oli paljon äänekkäämpi ja mekaanista "väljyyttä" paljon! Ykköselle panosta raaka rusahdus...
    Tässä 2kpl yksinkertaista ohjetta kuinka EKA ykköselle rusahdus poistetaan . Harmi, silloin ei ollut nettiä josta olisin saanut apua...
    1. Starttaa ykkösvaihe päällä.
    2. Tai: anna kierroksia että kytkinlevyt irtoaa ennen vaihteen päälle panoa


    PS. Ei pitäis lukea näitä Harrikkajuttuja. Alkaa kuume nousta... Luulin että sairaus olisi voitettu.
     
    Vuppe tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!