Harraste auto vakuutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja three hundred, 22.10.2009.

  1. ford-84

    ford-84 3rd gear

    hah.. :rotfl: -66 chrysleri vakutettu 9000eurolla,liikkennevakutus 428e vuodes ja osakasko 53e,vakuutukset lähivakuutuksella :D halpa on :poff:
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    niin,sitä minäkin ihmettelen,mutta soitin tänään tapiolaan ja kysyin auton rek numerolla vakuutuksen perusmaksun ja tyyppi sanoi että 911ee.nousi huimasti keväällä kun muutoskatsastin 318:sta 440:seen.Mutta kyllä tässä tuntee tulleensa kusetetuksi koska olen ollut tapiolan asiakas niin kauan kun mulla on autoja ym ollut ja olen muka vielä joku omistaja-asiakas,ja kilin vitut......
     
  3. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Millon oot vakuutuksen ottanut? Mä sain 69 kraisulle hylkäyksen ihan pari viikkoa takaperin. Kaveri sai omalle kuusysilleen kaskon kun kysyi viikkoa ennen mua, mutta eipä ole senkään kasko kuin vuoden voimassa, sitten ei kuulemma enää sitäkään saa jatkettua.

    Meillä oli vakuutusasiamiehen kanssa pitkä palaveri asiasta, mutta tuumasi vain että se on yhtiön vanhojen autojen politiikka eikä hän päätä asiasta...

    Ihme touhua sano. :poff:
     
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

    Mie vähän ihmettelen tuota If,in väitettyä halpuutta, mie siirsin vakuutukset syksyllä Ifistä Pohjolaan aika selkeän hintaeron turvin.
    Kelkan liikennevakuutus jäi siirtämättä, kun Pohjolalla menee jo kelkan vakuutusmaksut tehopainosuhteen mukaan.
    Joissain omavastuun määrissä jouduin valitsemaan huonomman, mutta esim. yli 7v. vanhoihin autoihin on tarjolla edullinen kevytkasko, 15000e maksimikorvaus rajaa tosin joissain tapauksissa....

    Ja tulee OP;n asiakkaana niitä viiden tähden laskuja, eli valtio maksaa 28% :lol:
    S-poonukset jää nyt kyllä saamatta vakuutuksista :)
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Mie oon eri mieltä, mie en halua maksaa esim. nuorison baijerinmosseilla tms kinnereillä aiheutettua kolarisumaa, enkä esim. perävaunullisella kuorma-autolla aiheutettua todella isoa kertavahinkoa.
    Toki tuo on ongelma, jos välttämättä haluaa ajaa sillä baijerinmossella, vaikka ei itse kuulu samaan riskiryhmään kuin muut sillä ajavat.

    Miun mielestä vakuutukset pitäisi mennä siten, että maksettaisiin kalleimman ajoneuvon mukaan ja sillä vakuutuksella saisi ajaa useammallakin ajoneuvolla.
    Eihän kukaan aja yhtään enempää, vaikka olisi useampikin ajoneuvo.
     
  6. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Mulla vaihtu pohjolasta Ifiin hmm, viime syksynä/kesänä, johtuen halvemmasta hinnasta, ja että oli pohjola nostanu vakuutuksia törkeän paljon, If on nostanu vaan hirveän paljon, ei törkeän. eli nyt tommonen 86 farkku maksaa 0 bonuksilla varmaan jotain 5xx€ vuodessa (nyt siis 15%+keskitys 15%) , osakasko mulla on siihen maailman halvin, hirvipalovarkausilkivalta jotai 30e ja risat, fenniassa, enkä ikuna vaihda sitä sieltä pois :). Jos on auto ollu 4 vuotta niin kantsii kyllä vakavasti miettiä Ifiä, siellä on "loistokuski" etu ,olikohan alle 27v asiakkaille, eli jos on 4v kolaroimatta ollu, nii 25%? kilahtaa liikennevakuutuksen kirstuun, huom. ei siis tarvi olla 4 vuotta asiakkaana, vaan että on ollu autovakuutus 4 vuotta jonka aikana ei ole ryssitty. ja mullahan näin kävi, käyttiksen prosentit olis normaalisti kait 20% vaan nyt on 45% ja vielä siihen keskittämisrosentit 15%. käyttiksessä siis olis vuositasolla maksut varmaan osakaskoineen jotain 700e luokkaa (iik) vaan nyt on ehkä kolmen ja puolensadan paikkeilla. Vaan jos hintoja nostavat niin sit taas kilpailutetaan...
     
  7. RB-440

    RB-440 1st gear

    Olen kanssa sitä mieltä, että vakuutuksen pitäisi olla henkilö- eikä autokohtainen. Harvahan pystyy ajaan enemällä kuin yhdellä autolla yhtä aikaa. Kuski pysyy kuitenkin koko ajan samana, ja harvalla ajotapa ja -kyvyt kovin paljon vaihtuu auton vaihtuessa.

    Nykysysteemissähän on silleen, että kun mulla on täydet bonukset käyttöautossa, olen aika turvallinen kuski sillä ajaessani. Mutta kun vaihdan harrasteautoon, olenkin vain 25 - 35 prossan edestä turvallinen.Siitä huolimatta voin vaihtaa bonuksia ristiin rastiin autosta toiseen. Eli yhdellä puhelinsoitolla voin muuttaa itseni turvallseksi kuskiksi myös harrasteautossa, joskin samalla menetän kykyni ohjastaa käyttistä turvallisesti. Todellisuudessa mikään ei muutu autoissa eikä kuskissa. Jotenkin absurdia.

    Tossa on tietenkin pieni mutka matkassa, eli se, että jollain satoja tuhansia vuodessa rullaavalla moduuliyhdistelmällä voi jossain määrin todennäköisemmin saada aikaan vahinkoja ja vieläpä aikalailla pahempaa jälkeä kuin ekoloogisella viherpiiperon 100 kilsaa vuodessa sänkipellolla ajetulla muovimunalla. Riskit on erilaiset ja siksi vois olla vähän epäreilua, että vakuutusmaksu olis kaikille sama.

    Tosin tommosen probleemin vois tietenkin ratkaista vaikka silleen, että ajokorttiin liittyvää liikennevakuutusta päivitettäis sen mukaan, millaisella autolla ajelee. Eli isolla autolla isommat maksut. Toisaalta, sekin vois olla vähän epäreilua, jos kortissa sattuu oleen esim. D ja E kirjaimet, mutta ajelee siitä huolimatta vaan henkilöautolla. Mutta tämmösellä kaverillahan maksu voiskin olla pienempi kuin sillä, joka tosiaan vetelee rekkalla pitkin suomenniemeä.

    Jos henkilökohtaisella liikennevakuutuksella ammatikseen ajelis rekkaa tai bussia ja joutuisi siksi pitään sitä lähtökohtaisesti kallista vakuutusta, niin voishan sitä tietysti kompensoida vaikka moitteettoman ammattilaisen halvemmalla vakuutuksella, kovan jätkän palkanlisänä tai vaikka ammatinvalinnan aikaansaamana verovähennysoikeutena tms. Keinoja on, jos on halua.

    Ja bonuksillahan vakuutusmaksu pienenis kuitenkin niiltä jotka ei hölmöile, mutta silti rangaistaisiin oikeesti ajotaidottomuudesta, piittaamattomuudesta, töpeksinnästä jne. eikä siitä, millaisen auton sattuu omistaan, montako niitä on ja missä niiden omistaja asuu.

    Toisaalta, jos nyt vakuutusyhtiö joutuis munkin kohdalla vaihtaan noi viisi vakuutusta yhteen, niin varmaan sen yhden vakuutuksen hinta pompsahtaisi vähintään kymmenkertaiseksi, koska muuten lakkaisi voitot rullaamasta :oops:
     
  8. Buick55

    Buick55 Gearhead

    No nythän mulla on tullu luetun ymmärrysonkelmia kun otsikossa kysyttiin Harraste autovakuutuksesta :oops:
     
  9. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    tapiolassa pakollinen vakuutus 0 bonuksilla 565,22e pontiac safariin. Hintaa alentaa kärpäsen p**n verran ku muutki vakuutukset samas yhtiös ja tapiolassa saa nuputettya kaikki vakuutukset yheks köntiks ja maksaa 4 eräs vuodessa ( mulla n 145e/ erä)
     
  10. Pecan

    Pecan Gearhead

    Mistäs muualta kuin tapiolasta saa vanhaan harrasteautoon täyden kaskon?
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^ No ifistä oli meillä viimeksi vakuutus, mutt jos ne on sitten menneet käytäntöjään muuttamaan, niin vaikee sanoo.

    Minkähän vakuutuksen muuten voisi ottaa harrasteautoon, joka ei ole virallisesti auto vaan autoa muistuttava moottorilla varustettu nelipyöräinen kapistus. Onko jengillä vakuutettuna omia projekteja (tee-se-itse -autoja) tms. varkauksien ja tulipalojen varalle?
     
  12. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Kyllä sain! 8)
     
  13. Timestone

    Timestone Gearhead

    Jep, IF on nyt muuttanut käytäntöjään, ei saa enää yli 40v. autoon osakaskoa (ellei ole museorekisterissä?). Tänään nimittäin kävin uusimpaan tulokkaaseen kysymässä vapaaehtoista vakuutusta ja jäi saamatta, tarkisti vielä soittamalla jonnekin.

    Mulla on kaikki harrasteautot ollu aina IFissä, eikä oo ollu ennen mitään ongelmaa. Nyt se ongelma sitten tuli ja taitaa vakuutusyhtiön vaihto olla edessä. Myyjä totesi vakuutusyhtiön vaihtoon että jäähän sulle näitä muita etuja johon tuumaisin että entäs jos sattuu harrasteauto vaikka palamaan, niin eipä sillon ne muut edut paljon auta...
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Ainakin Pohjolasta ja todennäköisesti suurimmasta osasta vakuutusyhtiöitä. Hinnat ja ehdot tietysti vaihtelevat. Pohjolassa edellytetään yhtiön oman tarkastajan käyvän auton läpi ja arvioivan vakuutuksen arvon yhdessä asiakkaan kanssa.
     
  15. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Mulla Iffistä muutama vuos sitten otettu osakasko, mut väliäkö sillä. Kyseinen yhtiö ei korvaa hittojakaan kuitenkaan vahingon sattuessa. Ainakaan kotivakuutuksesta joka lähtee vaihtoon. Varmaan vetoavat ikävähennykseen siinäkin tapauksessa.. (´63). :mad: Tapiolan kotivakuutus ois halvempi eikä siellä vittuilla, vaan maksetaan mukisematta. No autoista oli kysymys..

    Pohjolaan en vaihda, ku siellä kerran arvioittamassa vittuiltiin ihan muun auton kans ja todennäköisesti toi harvinaisuus kuitenkin katottas siellä valianttia vastaavaks kun muuta ei löydy kepöstä..

    Täytyy kysyä tapiolasta tarjous keväällä kunhan pääsee näyttämään. Ehkä mieluummin maksaa hieman enempi, jos kuitenkin oikeasti korvataan kun jotain sattuu? Tullu huomattua ettei se halvin vaihtoehto aina kannatakaan pidemmän päälle.. no joku kohtuus kaikessa et 900e vuodessa en tod maksa. Tosin ei kai osakasko harrasteautollekaan siellä niin paljon voi maksaa..? Valivali.. nähtäväks jää mut mä boikotoisin iffiä omien kokemusten pohjalta.
     
  16. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    sitten kun tämä vielä tulee voimaan niin on naurussa pitelemistä :mad:
     
  17. three hundred

    three hundred Gearhead

    vakuutuksista

    Niin alunperin oli tarkotus ihmetellä (harraste auton) siis vanhemman auton liikennevakuutusta.. Omani on vuosimallia -70. No tästä vakuutus asiasta jokainen voi vetää omat johtopäätökset siis ainoastaan liikennevakuutuksen hintojen suuresta haitarista ja ajatella mihin rahansa laittaa.... Kun se vakuutus on aivan sama joka yhtiössä ja lain mukaan pakollinen. Hyvää ajokauden odottelua vaan kaikille jotka sitä ovat jo alkaneet odottelemaan.... Tv. JAV-7 :p :p :p :p :p
     
  18. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    toisaalta harraste/cruising pelissä tälläinen vakuutus olisi ihan hyvä
    kun nyt harvemmin on sellaista kiirettä että ettei hitaanminkin kerkiäsi.
     
  19. Sime

    Sime 1st gear

    Milloin?
     
  20. Damned

    Damned Gearhead

    Perjantaina sanoivat Kuopion Prisman Ifin konttorilla että yli 40-vuotiaaseen autoon ei saa kaskoa. Liikennevakuutus Cadillaciin ('68) olisi yli 500 € halvempi kuin kuin Tapiolassa! Tapiolan Harrasteajoneuvovakuutuksen (joka Cadillacilla on) ehdoissa sanotaan, että jos moisen vakuutuksen haluaa, on liikennevakuutuksen (+ jonkun vapaaehtoisen vakuutuksen) oltava Tapiolassa.

    Että kiitos vaan. Tosin jos tuota luetaan kuin piru raamattua, voisi tulkita, että _jonkun_ ajoneuvon liikennevakuutuksen tulisi olla Tapiolassa...
     

Kerro tästä muillekin!