Harraste auto vakuutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja three hundred, 22.10.2009.

  1. rb

    rb Double Gearhead

    Vanha känsä eli IF myy kyllä itseään halvalla, mutta niiden mainonta joustavasta palvelusta on pelkkä vitsi.

    Tänäpäivänä IF:in konttorissa ei hoideta vahinko tapauksia, vaan nurkassa on puhelin jolla sitten soitetaan sellaiselle virkailialle, joten mitä VI...UN virkaa niillä konttoreilla enää on!!!

    Nyt on pari kuukautta odotettu palautetta selvässä vahinko tapauksessa josta on poliisin lausunnot ja kaikki, mutta kovin on ollut hiljaista..
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Ite sain viikonsisällä soitosta rahat tilille kun joku neekeri peruutti valtterin kylkeen parkkipaikalla... ja vielä karkuun oli lähtenä!! corollasta tippu takalamppu ja valtterin siipeen tuli pien halkeemaa (kuitua) :lol:
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mitenkäs on tällä hetkellä liikennevakuutukset esim suzuki balenoon vw golf 2, w123 meseen ja v8 pickup firebirdiin, kannattaako vaihtaa tapolasta nordeaan kun lupas konttorinmummu tulla vastaan rekisteriotemaksussa (9 autoo ja mp)?
     
  4. rane58

    rane58 Double Gearhead

  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ja mulla taas on kaikki tapiolassa kun en kehtaa tai viitsi ruveta vaihtamaan
    koko helahoitoa paikasta toiseen. menköön syteen tai saveen, 30 vuoteen ei oo
    tarvinnu vakuutusta käyttää mut kun melkein kaikki vakuutukset on pakollisia :odroll:
     
  6. e-p

    e-p 1st gear

    tästä topicista innostuneena rupesin kyseleen tarjouksia tuolle -71 coronetille niin:
    Tryg: 914€/v
    Fennia: 763€/v
    If: 246€/v

    Ei oo epäselvää minkä otan... tai tällä hetkellä kerenny hetken aikaa oleen trygissä mut taitaa mennä vaihtoon... :/
     
  7. Make2

    Make2 3rd gear

    Vieläkö IF:stä saa palovakuutuksia vanhalle kalustolle ? Ei suostuneet myöntämään minun -68 ainakaan. On kuulema tullut uudet ohjeet !
     
  8. pfp

    pfp 3rd gear

    -91 Firebirdin täyskasko + liikennevakuutus IF:ssä liiton ym. alennuksineen tuli maksamaan n. 850e, pelkkä liikennevakuutus olis n. 550e. Pohjolasta tohon ei taidettu edes myydä kaskoa. Kyseessä on toki eri ikäluokan auto kuin tässä muut säikeessä...

    Yleensä IF on ollut halvimpia ja korvaushakemuksiin jopa vastataan netissä, toisin kuin Pohjolalla. Sitikan liikennevakuutus oli tosin Pohjolassa pari sataa halvempi, olivat kai sielläkin tajunneet ettei se telakalla ollessan pääse aiheuttamaan toisille vahinkoa :poff:
     
  9. Coyote Custom

    Coyote Custom 1st gear

  10. rane58

    rane58 Double Gearhead

  11. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Edelliseen '87 Vetteen en saanut Turvasta kaskoa, kun oli 'niin vanha'. ei auttanut, vaikka yritin kysäistä, josko vakuutustarkastaja kävisi vilkaisemassa autoa. On se kuitenkin vähän eri asia kuin joku '87 Nissan Cherry tai Toyota Corolla. Ei tiskitäti viittinyt edes yrittää. Totesi vaan edelleen, että noin vanhoihin autoihin emme myönnä kaskoa. Osakaskon sai kyllä.

    Kyselin sitten eri yhtiöistä tarjoukset ja Lähivakuutus oli silloin halvin.

    Lähivakuutuksesta sain täyskaskon hinausturvalla ja lasivakuutuksella. Hintakaan ei ollut kotivakuutuksen, vapaa-ajan vakuutuksen jne. kanssa kuin ihan vähän kalliimpi verrattuna Turvan osakaskoon.

    Nyt sitten viiden vuoden jälkeen kilpailutin taas kaikki vakuutukset ja Pohjantähti teki parhaan tarjouksen, vuoden vakuutusmaksut putosivat n. 20%... Lisäksi sain määrätä tälle nykyiselle '91:lle autolle kiinteän korvaushinnan, kun tuohon rytökasaan on tehnyt aika paljon parannuksia verrattuna Nettiauton keskimääräiseen tarjontaan.

    Nordeasta eivät myöntäneet kaskoa 'noin vanhaan' autoon. Tapiolassa ei saanut kiinteää hintaa määritellä autolle eikä muistaakseni If:lläkään. Turvasta en edes kysynyt.
     
  12. Timestone

    Timestone Gearhead

    Niin, edelleenkään se IF ei anna vapaaehtoisia vakuutuksia yli 40 vuotta vanhoihin ajoneuvoihin, ellei auto sitten satu olemaan museorekisterissä. Heidän käytäntö on muuttunut jo 2009 loppupuolella, sitä ennen sai (osa)kaskon ilman mitään ongelmia.

    Vanhat jo tehdyt vakuutukset tietty säilyvät, mutta jos vaihdat vaikka autoa toiseen yli 40v vanhaan niin hähää, etpä siihen uuteen autoon saakaan enää sitä kaskoa... 8) Asia tarkastettu viimeksi tänään, kun kävin IF:ssä, tosin onpahan tuo ollut tiedossa jo melkein kolme vuotta... :odroll:
     
  13. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Mielenkiintoista. Kyllä mulla vaan on Tapiolassa määritelty "kiinteät hinnat" noille harrasteautoille.

    http://www.tapiola.fi/www/Yksityisasiak ... tusivu.htm
     
  14. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Nii onkii.

    Mutta kun Tapiolan mielestä harrasteautoa pitää seisottaa vähintään 5 kk vuodessa. Minä kun ajan ympäri vuoden ja silloin ei ole mahdollista kiinteän korvaushinnan määrittely.
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Sun on Yorcci ostettava lisää autoja!
     
  16. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Olishan se kivaa, kun olis rahaa. Mutku toi yksikin rytökasa syö jo kaikki mahdolliset varannot...
     
  17. Jacka

    Jacka Gearhead

    Kyllä tuo vanhan suurimoottorisen jenkkiharrasteauton vakuuttaminen on jotenkin mennyt täydelliseksi perseilyksi... Autona mulla on -65 Buickin Wildcat. Mä olen soitellut vakuutusyhtiöitä ristiin rastiin. Sitten kun vakuutus on jossain yhtiössä järkevän halpa, niin sitten ei saa kaskoa (esim. IF ym...) kun auto on niin vanha. Tai sitten tämä legendaarinen asiakaspalvelukommentti "Anteeksi, sulla vaan on valitettavasti autossasi aivan liian suuri moottori. Mulla on tuossa pihassa olevassani Puntossa pieni moottori ja vakuutukset ovat tosi edulliset". Voi jeesus =) Tällä hetkellä mulla on vakuutus Tapiolassa, 70% bonuksilla liikennevakuutus 228€/vuosi ja osakasko (hirvi, palo, varkaus) 100€/vuosi...

    Tuon halvempaa vakuutusta ei ole vastaan vielä tullut. Ilmoitelkaa toki jos on hyviä ideoita... =)
     
  18. nixon

    nixon 3rd gear

    Mulla on Monacossa('74, 400) Iffin osakasko. Liikenne nollaboonuksilla joku 250/vuosi ja osakasko suunnilleen 150. "Moniautoetu"-niminen ale on jotain prosentteja, perheen muut vakuutukset on toisessa yhtiössä.
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Mulla on harrasteautossa halpa liikennevakuutus IF:stä ja samaan autoon osakasko lähivakuutuksesta kun ei If antanut niin vanhaan osakaskoa.
    Näinkin voi toimia ja liikennevakuutuksen hinnassa säästi puolet.
     
  20. Jacka

    Jacka Gearhead

    Kiitos tiedosta, tuohan on/olis järkevä juttu. Täytyypä piruuttansa kysäistä, että antaako Tapiola pelkän osakaskon, jos otan Iffistä pelkän liikenevakuutuksen...

    ps. voihan sitä perustella vakuutusyhtiölle vaikka sillä, että on niin perse auki että on pakko keksiä uusia säästökohteita =)
     

Kerro tästä muillekin!