Harrasteautojen vakuutusmaksut eri yhtiöissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja nuc-64, 23.6.2015.

1. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Mun vakuutukseni ovat edelleen iffissä. Joku innokkaalta kuulostava kauppias kauppasi mielellään kaikkiin perheen moottorikulkimiin vakuutuksia. Lukuunottamatta 883/1200/turbo kiituria, johon If on laittanut semmosen hinnan, ettei vissiin kukaan laita paremmaksi, niin yleisesti liikennevakuutukset ovat likipitäen samanhintaisia kaikkialla. Vanhoissa 75% bonuksiin kertyvissä vakuutuksissa saattaa olla kokonaisuutena halvempi hinta, koska perusmaksu on ollut aikanaan eri kuin nyt 80% aikana. Liikennevakuutuksia ei maksanut vaivaa siirtää.

Kaskot ja pikkukaskot se kauppias hinnoitteli oikein huolella halvemmaksi. Miten se sen teki?

Menin kokeeksi saman firman, en enää muista mikä se oli, sivuille josta sain suunnilleen samanhintaisia vakuutuksia kuin iffissä olevat. Tämä kauppias antoi uuden vakuutuksen 30% alennuksella. No miten jatkossa. "Soitat sitten ja hän laittaa taas alennusta vuodeksi".

No en siirtänyt.

En tiedä, miten If korvaa onnettomuuksia koska nuo vakuutukseni ovat olleet jo yli 10 vuotta käyttämättömiä poislukien hinausvakuutus, jota käytän ahkerasti. Se ei vaikuta bonuksiini.

2. Mr_MilleR

Mr_MilleR Gearhead

Itse olen Chevellen ja Corvetten vakuuttanut Lähi-Tapiolan harraste vakuutuksilla. Molemmissa täydet bonukset, Corvettessa täyskasko. Corvetten vuosimaksu liikenne + kasko hieman alle 400 euroa. Liikennevakuutuksesta saa hyvitystä seisonta-ajalta kaskosta ei. Vaatii auton arvon määrityksen, joka tehdään itse, mutta jonka vakuutusyhtiön ”asiantuntija” hyväksyy tai ehdottaa muutosta. Corvettelle määritin itse arvoksi 20 te ”asiantuntija” tinki tuosta muutaman tonnin pois.

Kerro tästä muillekin!