Harrasteauton reaaliarvo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 24.6.2017.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Suunnitteilla on jo huvipuisto Kaarnelandia "Suomen kusisin vesipuisto"
    Lisäksi Kaarne voisi kirjoittaa harrasteauto raamatun ja perustaa uskontokunnan "Kaarnelaiset" Kaarne olisi itse tietenkin pääsaarnaaja ja totuuden julistaja.
     
    Muokattu: 13.9.2017
  2. kaarne

    kaarne Gearhead

    Lopettakaa jo kateellinen pillitys ja pysykää aiheessa.

    On olemassa vain yksi autojen ja autoilun erikoisasiantuntija ja se olen minä.
     
    Jsp, urho3, leivonharri ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Mitä olisitte valmiit tarjoamaan presidentti Urho Kekkosen vanhasta virka-autosta?


    [​IMG]

    (Cadillac limousine vm. 1979)
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ja Sinua kumarramme.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Minulle tuolla Kekkosen autolla ei ole mitään rahallista arvoa, koska en sellaista halua ja kukaan ei sitä minulle ole antamassa sellaisella hinnalla jonka olisin valmis maksamaan eteenpäin myyntitarkoitusta varten. Jos minulla olisi tuollainen ylläpidettävänä, niin se kävisi vain kalliiksi kun eihän tuota uloskaan voi säilytykseen jättää. Tuon pilaaminen huonolla pidolla olisi epäisänmaallista.

    Arvelisin sen rahalliseksi arvoksi minulle 20€ ja pullakahvit.
     
    kaarne tykkää tästä.
  6. kaarne

    kaarne Gearhead


    Aivan oikein koska kyseessä on miltei neljäkymmentä vuotta vanha auto niin sen reaaliarvo on kaksikymmentä euroa ja hilut mutta koska on kyseessä Kekkosen auto niin kyllä siitä pitää pulittaa kaksituhatta euroa ja sen verran vielä päälle että myyjä saa ostettua kakkukahvit.
     
  7. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Itse en tuosta tarjoaisi yhtään mitään, koska en sillä mitään tekisi.
    Voisin toki auton omistajalle tarjota pullakahvit ihan muuten vaan !

    Ketjun nimeksi voisi kohta muuttaa:
    Maksaisitko parikymppiä autosta, joka ei ole edes myytävänä ?

    * LOL *

    IS
     
    Jsp ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Missä metsissä sä kaarne lymyilet? Mietin vaan että mimmonen sienikanta siellä oikein on kun noin hyviä halluja saa :rotfl:
     
    Jsp ja Imusihti tykkäävät tästä.
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Eilen, 12.9 klo 14:50 kirjoitit:
    Land Rover ei koskaan ole ollut mikään aito maastoauto.


    Varakkaiden bulevardimaasturi sanoisin.

    Korostin vielä kohtaa "ei koskaan", en tiedä missä umpiossa olet "asiantuntemuksesi" mahtanut hankkia... Kyllä Lantikalla mennään sinne minne ei mossen paskoilla ole mitään asiaa :p

    [​IMG]
     
  10. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    http://www.jarimaki.fi/tuotteet-ja-...leetwood-president/cadillac_fleetwood_79.html

    Siitä Kaarne & kumpp. kyseisestä autosta vähän infoa. Vai iän perusteella arvioidaan auton reaaliarvoa, juupa juu. Täällä markkinataloudessa se määräytyy kysynnän ja tarjonnan perusteella. Jollekin tuolla on arvoa, jollekin ei. Se jolle sillä on arvoa ja ostohalukkuutta ja -kykyä, määrittelee raaaliarvon omasta suunnasta, myyjä taas myyntihalukkuutensa mukaan määrittelee sen toisesta suunnasta.

    Meneppä huviksesi tarjoamaan Koskenkorvalle 2.000 tuosta autosta, ja kerro kuinka kävi. Jos se on myyjänkin mielestä reaaliarvo ja on myyntihalukkuutta, tulee varmastikin kaupat -> löytyi reaaliarvo autolle.

    Pelkkä yhden suunnan hinta-arvio (joko myyjän tai ostajan) ei riitä arvon määrittelemiseksi, vaan totetuneet kaupat ja niiden kauppahinnat.

    Kaarne & kumpp. voisi lisätä tästä eteenpäin näihin reaaliarvioihinsa lauseen alkuun: "Minun mielestäni tuon auton reaaliarvo on...". Ne arviot ovat kuitenkin arvioita, ei faktoja.

    AHi

    p.s. Minun mielestä tuon em. Cadillacin reaaliarvo on kymmeniä tuhansia.
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Minun mielestä tuon Cadillacin autohistoriallinen ja historiallinenkin arvo on määrittelemätön. Myyntihintahan toki määräytyy ostajan ja myyjän neuvottelun perustella tai myyjän päätöksellä.

    Reaaliarvo tuolle määräytyy ainoastaan myyntitilanteessa.
     
    AnHie65 ja kaarne tykkäävät tästä.
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    OK, arvosta on nyt esitelty mielipiteitä puolin ja toisin, mites sitten riski?
    Otetaan esimerkiksi toi kuulapään vanha caddy. Jos sen vaikka saisikin pullarahoilla ostettua, vaatii sen ylläpito kuitenkin pääomaa, ettei arvokasta historiaa tuhoudu.
     
    kaarne tykkää tästä.
  13. kaarne

    kaarne Gearhead


    On aivan totta että Land Rovereilla mennään eri paikkoihin, mutta omin avuin ei sieltä tulla takaisin.

    Vaatii kovaa puserrusta että vaatimattominkin kuralätäkkö ylitetään.


     
  14. kaarne

    kaarne Gearhead

    Mossen henkilöautot pärjäävät tiukoissakin maaastoissa.


     
    Muokattu: 13.9.2017
  15. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kyseessä on veronmaksajien kustantama auto joten se kuuluu automuseoon eikä millekään helppo-heikille joka ei ymmärrä autoista tuon taivaallista.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    Valtiopäämiesten käyttämät autot kuuluvat automuseoon eivät ahneiden liikemiesten käsiin.
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    M
    Lantikalla metsään mut kävellen mosselle. Näinhän se menee noilla citymaastureilla kuten landrover.
     
    kaarne tykkää tästä.
  18. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Missä näin on määrätty? Vai onko tuo mielipide?
     
  19. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Mielipide vai fakta?
     
  20. kaarne

    kaarne Gearhead


    Eihän Land Rover edes näytä maasturilta.
     

Kerro tästä muillekin!