Harrasteauton reaaliarvo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 24.6.2017.

  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Nii tuohan Imperial tehtiin haastamaan Cadillacit. Lincolnit........ eli luksus luokan autot. Mut ei ole oikeen arvostettu auto?
     
  2. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ei sillä, sitten kun tilipussi on sopivassa jamassa, aion hyödyntää tätä vääryyttä ja hommata Imperialin.
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Full-size Chevyissä on mielestäni ehkä kaikista lineaarisin hintakehitys, V8+takaveto+runko+kaikki muu perinteisen jenkkiauton hyveet pysyi koko tuotannon läpi 55-96 ja aina ollut suosittu auto uutena ja harrastettuna. On tullut V8-markettia/nettiautoa seurailtua 90-luvun lopusta, jokainen korimalli on pikkuhiljaa noussut "samalle" klassikkotasolle. Paljon kone/vaihteisto/varustetasoja, joista on helppo määrittää yksilön harvinaisuus/haluttavuus. Arvioisin, että se paskasta klassikoksi raja menisi tällä hetkellä vuosimallissa 1979, "sleek aerodynamic design ja saastelaitteet odottavat vielä tulemista nurkan takana.
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tuonkin auton voi näppärästi tarkistaa joltain hintalistalta suoraan: Impalan ensimmäinen vuosimalli, halutuin korimalli, isoin kiuas, sähkövarusteet, kromisarja, connie kit, condition:mint, pisteet vielä mielikuvituksettomasta väristä. ...tai tuos rb:n linkissä on viisysi tripowerilla, aijai, veiviikkunat...
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Helposti voi pohjahinnat miettiä amerikan autolle jos se on esimerkiksi katsastettu tai siihen vastaavassa tilassa. Tarkoitan että kaikki osat löytyy ja moottori ynnä voimansiirto paikallaan jne.

    Sitten voidaan vielä raakasti kattoa mitä siellä pellin alla on ja missä kunnossa kori ja sisusta.


    Tällä periaatteella pystyn ainakin itse katsemaan ja määrittelemään hintatasoa.

    Toki jos tekniikkaan ja koriin laitettu vaikka 20k rahaa mutta auto on "joku perus caprice" niin tämä vähän hankaloittaa tilannetta, tosin ei siitä mitään kullan kallista siltikään yleensä tule.



    Toki ollut poikkeuksiakin ja suht harvinaisia tuoreempia (70-90's) autoja joille ei oikeen järkevää myyntihintaa löydy.




    Tällä hetkellä tuntuu paikkapaikoin 70's lossit olevan edullisia ja f bodyt. Tosin kuten yllä ihmetellään imperialin halpuutta, niin voisin ihmetellä miksi 70-lukulaiset cadillacit maksaa selvästi vähemmän kuin vastaavat lincolnit esim?
     
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tähän Chevy saagaan tuo mainion pienen "paikallispoikkeaman" tämä meidän piilofarmarimenneisyys, jossa automallin paras/kallein/harvinaisin korimalli onkin yhtäkkiä "tonnin pommi", kun miljoonittain muualla maailmalla takseina ja poliisiautoina nähdystä sedanista on ihan okei pyytää viittä tonnia.

    Konmari ja "more bang-for-a-buck", joten minun harrasteautoksi valikoitui viisi vuotta sitten juurikin piilofarmari, ehkä seuraavaksi juttua sitten siitä todellisesta arvsta?
     
    12345678910 tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onneksi tuo sedanien jäätävä hintataso on nyt edes vähän pudonnut tälle kesälle mitä nettiautoa katsoo.


    Varsinkin hymyilyttää kun caprice sedan maksoi parhaimmillaan isolohko 70-lukulaisen verran. Tai muutenkin sedan caprice maksaa yleensä sen 20-40% enemmän kuin delta sedan.


    Toki tuntuu että leppienkin hintakehitys on nyt 3000€ hujakoille pysähtynyt ja sieltä saa aika siistejä ja hyviä.

    Tonnilla ei oikeen saa mitään ja kahdella käyttökuntosta/linttaa. Aika kapee haitari.
     
  11. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kyllä se suvun omistama vanha auto joka piileskelee barnissa on jonkinlainen harrasteauto vaikka sen omistajat eivät olisi varsinaisia harrastajia.
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead


    Enemmistö ihmisistä haluaa ajaa uudella ja turvallisella autolla joka kuluttaa vähän ja on mukava.

    Eivät he halua ostaa vanhoja autoja joten jos ei löydy harrastajaa joka himoitsee juuri tarjolla olevaa harrasteautoa ja ole valmis maksamaan sievoisia summia niin sitten autosta saatava hinta ei voi olla kovin mairitteleva.


    Vanhan auton reaaliarvo joka painaa 1500 kg voisi olla vaikka 150 - 200 euroa.
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead


    Jokainen keskutelija voi esittää oman mielipiteensä eikä kannata vetää kaktusta nokkaan jos kaikki eivät ajattele samalla tavalla itse ajattelee.

    Itse pahoin pelkään että vanhan auton reaaliarvo on sama asia kuin romuraudan hinta eli satasen pari per auto.
     
  14. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulle käy kaarnen ajattelutapa. Harmi kun se ei näy nettiautossa kun yritän katsella autoja sieltä.
     
    rb tykkää tästä.
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kyllä minä ainakin arvostan vanhoja Moparin tuotteita.

    Barnista löydetty auto.


    [​IMG]

    (Plymouth Barracuda vm. 1966)
     
  17. kaarne

    kaarne Gearhead

    Me suomalaiset olemme pihejä joten myös harrastajat yrittävät saada haluamansa halvalla.

    Olivatko tarjoukset myytävistä autoistasi suhteettoman vaatimattomat?
     
  18. kaarne

    kaarne Gearhead


    Puhutaan siitä hinnasta minkä realistisesti arvioiden voisi saada kun on myymässä harrasteajoneuvoa mikä tarkoittaa useimiten samaa asiaa kuin että on myymässä vanhaa autoa.
     
  19. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Voihan se olla et ei siisti -60 lukunen Imperial ole ku sen -90 luvun corollan arvoinen.

    Mut täytyy varmaan puottaa tonttiin se ja vetää Matta mustaks ja muutama ruttu tohon orkkis vehkeeseen.et sais siitä ees muutaman euron.Tosin sit voisin pitää sen itsellänikin. Mut harmittas "pilata" tuon kuntonen. Ku joku vois tuosta tehdä vielä siistin näyttely/ entisöinti kohteen.
     
  20. kaarne

    kaarne Gearhead

Kerro tästä muillekin!