Harrasteauton reaaliarvo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 24.6.2017.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Älä potki rikki, mites olis vaikka sellainen puolivälin ratkaisu?

    Mitä ominaisuuksia sun mielestä hyvällä pilsnerbiilillä pitäis olla? +6 kaveria mahtuu sisään, voi polttaa kumia huoletta ja rokkikuosi ulkoa?

    Tuossa autossa ilmeisesti oli jo vähän sisustassa sanomista? Mitä, jos sen "maskeerais"? Teippais ulkopuolelta mattamustaksi? Silloin säilöis vanhaa maalipintaa, mut tekis samalla autosta "itsensä näköisen", sisusta jos on muutenkin siinä kuosissa, että joutuu entisöintiin verhoilemaan uusiksi, niin ei ole nin viimeisen päälle, jos vähän bisseä läikkyy, sterkat varmaan voi asentaa siististi piiloon ja poraamatta reikiä? Tekniikkahan on perus-moppea, eli jos siitä 50-vuotiaasta menee jotain pallon palaesssa rikki, se olis hajonnut ennen pitkään muutenkin ja kaupasta saa vielä osia.

    ...Toisaalta, tulee mieleen leffa Hit and Run, ja siinä rakennettu Lincoln, siinä olis aika magee tyyli rakentaa tommonen. Tuosta mallia, miten nöyryyttää Solstice:



    http://www.imcdb.org/vehicle_527875-Lincoln-Continental-1967.html

    Eniveis, vaikka tuo on harvinainen auto, '66 pitäis olla viimeisenä rungollisena myös haluttu vuosimalli, niin noita on kuitenkin nettiautossakin jokunen myynnissä, joten jollain muulla on tuollainen entisöity jo valmiina, niin ei ole niin vakavaa, vaikka muokkaat tuosta oman näköisen.

    Toki, jos etsit elämään tyystin erilaista autoa, niin jatka kauppaamista.
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    En potki kasaan. Mut niitä käytön jälkiä tulee tahtomatta :).

    Lähinnä rokki kuosi ja matala auto. Kumi ei tartte palaa. Yrittäny vältellä :). Mut mielummin vähemmän parempi ulko kuosi et ei haittaa jos tulee jotain. Ja jos alkaa rakentamaan jotain hauskaa. Toisinaan ku saattaa olla se 13 henkeä kyydissä tai jopa enemmän. Ni kärsiihän se :)

    No tuossa olis kyllä pohja ku unelma ei tartte hitsata.

    Sisusta ei nii paha ole.

    Sillä hiukan haluaisin sääliä tätä.
     
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ja niinkään nirso en ole auton suhteen. 8. Ja neli ovi. Tärkein. Ja iso korinen. Ne on tärkeimmät kriteerit.
     
    kaarne tykkää tästä.
  4. starcraft

    starcraft Gearhead

    Mä voisin vaihtaa tuon mun 49 buick projektin tuohon imperiaaliin. Ja on siis tosi projekti. Ei millään pikkulaitolla tuu kilpiin. Ikävä kyllä se on vaan 2-ovinen ja luiskaperä. Vähän huono kalja-autoksi. Mut sentään oman aikansa isokorinen. Ja hyvällä omallatunnolla voi laikata tai tehdä mitä vaan.
     
    kaarne tykkää tästä.
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Laita vähä kuvaa ja tietoa. voisin olla kiinostunu.
     
  6. kaarne

    kaarne Gearhead


    Uskallat myöntää fanittavasi neliovisia autoja vaikka se saa nynneröt raivostumaan.

    Hienoa.
     
  7. kaarne

    kaarne Gearhead


    Miten paljon laikka-auton kori nitisee alkuperäiseen verrattuna?
     
  8. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Kyllä tuo neliovi - kaksiovi -vastakkainasettelu on mennyttä maailmaa.. Varmaan mukava asustaa siellä jossain :rolleyes:
     
    Rotten ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ei todellakaan ole.

    Kettuilu on rankkaa kun kertoo pitävänsä 4-ovisista tolppautoista koska harrasteauton pitää kuulema aina olla urheilullinen.
     
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    ...mulla ole koskaan ollut 2 ovista autoa ajossa, eikä mulle just ovien määrästä ole kukaan pottuillut? Kaikesta muusta kyllä...
     
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    No mitäs se Kaarne on sit mieltä? Mihin hintaan ja mistä tulis Kaarnen kanssa sellaiset kaupat, että auto muuttaisi Kaarnen palvelutalon autokatokseen? Tai onko Kaarnella kenties joku aarre, mikä voisi sopivasta hinnasta vaihtaa omistajaa? Mikä aarre on ja paljonko hintaa? Ja on ko oikeus ja kohtuus? Ja missä on ne sakset joita käytin puoli tuntia sitten?
     
  12. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Kaarnella on aiheeseen kuin aiheeseen hyökkäävän narsistinen ylimielinen "kommentti". Kannattaisi ehkä pääkoppaa tutkia enemmänkin.

    (Varmaan myös meikäläisen, kun alennun jopa vastailemaan :p )
     
    max tykkää tästä.
  13. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ei taida enään kuulla vittuilua.

    Mut kaikille ei kelpaa 4 ovi. Ja toisille ei 2 ovi käy.

    Itse suosin 4 ovista just käytön takia. Muksut ja känniset liikkuvat paremmin ees taas autoon :). Mut en sano ei 2 oviselle. Mut mielummin 4 ovi. Tai jopa farmari.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllähän farmari ja lavuri on aina pop ;):p
     
  15. kaarne

    kaarne Gearhead


    Ehkä olet sen verran raamikas isäntä ettei kukaan ole vielä uskaltanut tulla ryttyilemään.

    Mutta kyllä sen huomaa että tietyt mammanpojat pahoittavat mielensä kun ottaa puheeksi tolppaautot.
     
  16. kaarne

    kaarne Gearhead


    Riippuu autosta.

    Hintahaarukka voisi olla vaikka 200 - 4000 euroa.

    Esimerkiksi eräs tuttu joka oli myynyt ensimmäisen ostamansa auton pois vuosikymmeniä sitten huoasi että auto on kaupan ja maksoi siitä kaksi kertaa enemmän kuin ensimmäisellä ostokerralla.

    Sakset löytyvät aina sieltä mihin ne on jättänyt ja sitä on hankala paikantaa.
     
  17. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Ketjun aloitusviestistä lainattuna: "harrasteauton arvo on pahimmillaan satasen pari jos sitäkään."
    Tämän perusteella tarjoudun ostamaan hintaan 300 €/kpl seuraavanlaisia katsastettuja & ajokuntoisia ajoneuvoja:
    a) 60/70 luvun muskelijenkit
    b) 50 luvun siipijenkit
    c) 20/30 luvun rodit
    d) 40 luvun luiskaperäiset
    e) jenkkifarkut (mielellään isolohkolla)
    Mahdollisesti myös hintaluokan 50-100 € projektit em. kriteerein kiinnostavat.
    Epäilemättä tarjouksia suorastaan tulvii, joten varaan oikeuden ostaa vain 20 ensinmäistä näin kesäkuun aikana, Nopeat syövät hitaat.
    Lupaan myös julkistaa tässä ketjussa kaikki toteutuneet kaupat, joten pääsemme tätä myöten toteamaan, onko väite reaaliarvosta kohdillaan vai ei.
     
    Ponu65, Rotten, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Onneksi mulla on se ajatustapa että mikä meidän tontille tulee pysyy meidän tontilla. Hinnalla ei ole väliä vaan sillä että auto/tavara on MUN.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lähen heti aamulla ajamaan vania sinne sulle! Eikä tarvi maksaa kuin käypä hinta niin se on sun.
     
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Viimeisimmät ostokset harrasteautot ovat maksaneet mulle noin 100€ eli jos noita vaneja löytyy tohon hintaan niin tervetuloa. Tiiseleitä en huoli:eek::eek::eek: edes ilmaiseksi. Goliath oli 0€, Thames tais olla 150€, RAF-977 100€ jne. Ovat kuitenkin niitä "harvinaisia" autoja. Ai niin mulla/meillä on jo 2kpl vaneja joten ei tartte enempää ja sulla on kuitenkin tiisseli jota ei tähän pihaan tuu kuin NESTEEN säiliöautolla:D . Goliath on sakemannien mukaan ainut euroopassa kilvissä oleva, Thamesia on muutamia, RAF-977 tuotiin 20kpl Suomeen ja toi mun on ainut joka tulee takaisin liikenteeseen. Mikä tärkeintä ykskään ei oo MOBILISTI/MUSEOREKISTERISSÄ :p:p
     
    leivonharri ja Powerstroke tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!