1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Piru ku tekis mieli hakee raato pois vaan ei ole tilaa. Sitten ku noita ei täältä Oulun seudulta löydy vaan aina pitäs lähteä ajelee toiselle puolelle suomea. Jos tulee lähettyä Tampereen näyttelyyn niin vois käydä kattoo.. Jos sijainti on siellä lähelläkään..
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    No tästä pihasta on 120km Tampereen keskustaan niin eikös se ole kivenheitto?:D
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    No melkein. :-D pitäs tehä inventaariota mitä tarvii. Ois kyllä niille vaijereille tarve ja sitten koko vaihdekepin runko/kehto jos se manuaali on.. Mulla tais ainakin olla se pakkilukon jutska rikki omasta. Vähä hankala muistella sitä ku auto on 250km päässä.. :-D
     
  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Jep manuaali on. Kaikki muut osat löytyy paitsi verhoilut, penkit, vanteet ja luukkulamppujen ohjausmoduli.
     
  5. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Ok. Pitää alkaa varalta funtsimaan mitä tarviis.
    Mites on, löytyskö paronista originaali radiota?
     
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Löytyy semmonenkin hyllystä, ei paronista otettu mutta '88 New Yorkerista.
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Hmm, tämähän meni mielenkiintoiseksi. Jatketaampa yv:llä.
     
  8. impala67

    impala67 Gearhead

    ... ja mulla on ilmeisesti niitä vintagespeedin purkaman auton sisustaosia, niitäkin saa matkan varrelta tampereen näyttelyn yhteydessä jos on ruskeille sisustan kilkkeille tarvetta.
     
  9. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Noniin, peli tuli leimattua. Helmat joutu hitsaamaan ja palan kuskinpuolen takalattiaa. Käsijarruvaijeri meni leimalla poikki mutta muuten kelpas. Uus vaijeri löyty Dart Centeristä hyllystä.
    Porin WCC kisassa tuli testattua ja 15.9 meni varttimailin. Kauhee käry kytkimestä että tais jäädä kiihdyttelyt nyt hiukan vähemmälle.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Ei jaksa selata koko sivustoa läpi... Miten noi ajovalot on tämmöisessä kytketty, onko releitä (ainakaan en löydä) tai onko joku tyyppivika, kun kuskinpuolelta ei toimi pitkien valaisin ja töpseliin tulee vain reilu 2 volttii jännitettä ilman polttimoa ja saman puolen lyhyt valaisin palaa sillai himmeesti?? Kun vaikka on Chrysyn tuote, niin vähän kumminkin erilainen kuin noi Jeepit...
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Jaahans, omassa nuo onneksi vielä toimii, oisko maaongelma. Tämmönen piirustus on purkuoppaassa, näyttäs olevan omat maapisteet molemmille puolille.

    [​IMG]
     
  12. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Thank´s!! Kokeillaan tuolla!!
     
  13. JAMANT

    JAMANT Gearhead

    Jumaleissön, kiitos, säästyi paljon turhaa etsimistä. Näin sitä saa näköjään apua välillä takaisin, kun sitä muille antaa... Kaaviosta oli se apu, että a) johdotukset menee ensin pelkääjän puolen umpioille ja jakaantuu sieltä kuskin puolelle, b) molemmilla puolin on omat maapisteet umpioille ja c) maapiste kuskinpuoleisille umpioille on akun takana sisälokasuojassa!! Maavika oli oikea arvaus, siitä pisteet sekä HendriXXX:lle sekä auton hylänneelle katsastusmiehelle (kun veikkas maavikaa). Laitoin uudet johdot maapisteestä suoraan akun miinuskenkään ja valkeus tuli...
     
  14. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Oujesh, ollappa hyvä! Hyvä että alko toimii..

    Kerranki munki arvaukset menee nappiin. :D
     
  15. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Tätäkin kampetta on nyt aloitettu taas vähä puuhastelemaan, hieman vaan laiskasti tuntuu tekemiset käynnistyvän mut jospa se tästä. Ens kesäksi toivottavasti liikenteeseen..
     
  16. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Oujee, viime perjantaina tapahtui ihme ja niin paroniin tuli laiteltua uus jakopää kiristimineen paikalleen. Eipä ollut kaksinen homma.. :rolleyes:

    Kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu..
     
  17. GynZi

    GynZi 1st gear

    Moi vaan. Liityin viime lauantaina LeBaron-harrastajien iloiseen joukkoon, tuli haettua GTC Turbo jonka arvelin hinnan perusteella olevan kauhea rytökasa mutta kun pääsin paikan päälle ostopäätös oli tehty kovin äkkiä. Autoon oli lähiaikoina vaihdettu käytännössä kaikki, hitsattu se oli ammattilaisen toimesta muutama vuosi sitten. Kaikki sähköhilppeet toimii ja varaosia tuli mukaan melkein pikkupakun kontillinen. Ainoa miinuspuoli on maalipinta, joka on kovin rujossa kunnossa :D

    Autoon on vaihdettu myös uusi syyläri, termostaatti ja flekti, myyjä sanoikin että jos lämpömittari seilaa se voi johtua ilmasta järjestelmässä. Ja seilaahan se välillä, moottoritiellä ajettaessa viisari nousee 3/4 kohtaan, flekti lähtee toimimaan ja lämmöt laskee 1/4 kunnes nousee taas tuonne 3/4. 80-alueella cruise päällä ajaessa lämmöt pysyvät aikalailla puolivälin yläpuolella. Koitin nostaa keulan ylös ja käyttää konetta syylärin korkki auki kunnes termostaatti aukeaa ja täytin lisää nestettä sitä mukaa kun pinta avautumisen jälkeen laski. Ilmaa tuli jonkun verran mutta edelleen tuo mittari käyttäytyy noin. Mites se muilla toimii? Jostain jenkkisivulta luin että kylmällä kelillä tuon kaltainen käytös olisi normaalia, vaan enpä oo ennen autoissa tommoseen törmännyt..

    Laitetaas nyt kuvakin tuosta omasta kulkineesta..
    [​IMG]
     
    HendriXXX ja roadikas tykkäävät tästä.
  18. vtormane

    vtormane 3rd gear

    Jos se nestettä hävittää niin kansiremontiksi mennenee.
     
  19. Vilpo

    Vilpo 3rd gear

    Näissä muuten kanssa ajovalokytkin on heikko paikka. Joskus omassa alkoi valot sammuilemaan kun laittoi pitkät päälle ja alkoi haista palaneelle -> alkoi kytkimen muovit sulamaan kun valojen virta menee suoraan kytkimen kautta. Ratkaisuna laitoin releet valoja varten niin kytkimestä meni läpi ainoastaan releiden kytkentävirta..
     
  20. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Onneksi olokoon hankinnasta! Teretulemast joukkohon! :)

    Tuo lämpömittarin edestakainen seilaus on näissä ihan normaalia käsittääkseni. Mullaki ruuhkassa istuessa ja matalissa nopeuksissa nousee mittari korkealle kunnes lyö flektin päälle ja sitte se laskee tosi alas..
    Tasaisessa ajossa pysyy samassa aikalailla muistaakseni.. Kyläpyörityksessä hieman matalemmalla ja matka-ajossa hieman korkeemmalla. Viime kerrasta ku on ollut oma ajossa, on jo kulunut jonkun aikaa niin vähä on hatarat muistikuvat.

    Oon jenkeissä hoksinu yleensäkin noissa lämpömittareissa että ne on kalibroitu vähän erilailla ku esim japsivehkeissä. Kaikissa omissa lämpömittari seilaa edestakaisin flektin/termarin toiminnan mukaan.
    Niinku tojoissa esim lämpömittari pysyy samassa kohti vaikka istus päivän ruuhkassa tai ajas kaasu pohjassa.

    Tuo paronin mottihan on sitten oikea kuumakalle, ja herkkä just sille jälkikäytölle ajon jälkeen. Itsellä oli kesäkeleillä tapana pitää omaa aina tyhjäkäynnillä kunnes flekti kävi loppuun..

    Jäähdytyssysteemin ilmaus näissä ei vaadi mitään erikoisia rituaaleja.
    Jos on käytetty systeemi tyhjänä asti ni eka nesteitä syyläri ja paisari täyteen, motti käyntiin, lisätään syyläriin sitä mukaa kun menee, käytetään normaalilämpöön, sammutetaan, odotetaan että motti jäähtyy, lisätään paisari ylämerkkiin, taas käyntiin, normaali lämpöön, sammutetaan, lisätään jne.. Ehkä 3 kertaa jouduin omaani lisää paisarin ylämerkkiin ja se on siinä.
     
    GynZi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!