1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Täytyykin alkaa etsimään noita lehtiä. Harmi ettei Chrysler pitänyt näitten valmistusmääristä kovin hyvää kirjanpitoa. '89 GTC coupea manuaalilla ja TII koneella on tehty 1033kpl, mutta paljonkohan näitä euromalleja on tuosta määrästä vai onko tuon päälle vielä lisätty vientiautot.
     
  2. GynZi

    GynZi 1st gear

    Kohta saakin taas paronin ottaa ajoon talven jäljiltä. Vaihdoin tuoreen akun siihen ja hörähti 5kk seisonnan jälkeen ekalla startilla käymään :D Maskin maalasin mustaks ja aloin miettimään tota keulan merkkiä, pitäisköhän tuo jättää keltaseks vai vetää maskin kanssa mustaks? Mielipiteitä?
    [​IMG]
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Ehottomasti pitää merkin näkyä eli jätä vaan keltaseksi! Paljo komeempi niin.. :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kenelläkään tietoa -89 mallisen alatukivarren takimmaisesta puslasta ( osanumero 4449369) , valmistus lopetettu eikä tunnu löytyvän mistään... ? Kaikki myyjät myyvät ulkomaillakin eioota, etummaista puslaa löytyy, takimmaista ei mistään...

    Onko jollain tietoa käykö tuo -88 - 95 Voyagerin samainen pusla, ulkomitat täsmäisivät mutta mikä mahtaa olla tuon puslan asennushalkaisija ?

    Kokonaisia tukivarsia kyllä löytyy, mutta mennään nyt niin että tuo pusla vaihdetaan, jos siihen jostain sellainen löytyisi.
     
  5. elkamiina

    elkamiina 3rd gear

    Ethän ole sattunut katsomaan josko esim. Korja-kumista saisi mittojen mukaan sopivaa? Netistä löytyy sivuilta kuvasto.
    https://asiakas.kotisivukone.com/files/korjakumi.kotisivukone.com/tiedostot/1015_Alustahelat.pdf
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    En ollut kuullutkaan, tutkin sieltäkin ja kyselen.

    Tuo vanhemman Voyagerin hela / pusla voisi olla kyllä sopiva jos tietäisi mikä on sen reiän halkaisija siinä tukivarressa. Muut mitat ovat ainakin samat.
     
  7. RaiRai

    RaiRai 2nd gear

    Btw. Mulla on bränikkä etupyörän laakeri tämmöseen Tuusulan kk:llä jos sattuu olemaan tarve. Jotain muutakin pikkupalikkaa voi olla... Ja erittäin hyvä vaalean ruskea kuskin kangasmatto muuten kans! YV.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Hyvä tietää, tilasin just laakerin tuohon, pitäis tänään tulla. Itsellä tuo kummallinen 89- malli johon menee vain 89- osat, 90- mallinen taitaa olla jo helpompi osien kannalta..

    Löytyskö nakutuksen tunnistinta ? Sellainen jossa piuha yhdellä ruuvilla päästä kiinni? Taitaa olla samanlainen mallista riippumatta, mutta se uudempi ei käy.
     
  9. RaiRai

    RaiRai 2nd gear

    Nakutunnistinta ei valitettavasti ole. Laakerin pitäis olla vuosimalliin 89 mutta tämä toki varmistetaan tarvittaessa.
     
  10. autoilija

    autoilija Gearhead

  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    Laakeri tuli ja asennettu, tämä 1989- on sellainen prässättävä malli, ei napayhdistelmä mikä pultataan kiinni.

    Laatikkokin paikoillaan, ainakin pyörät ilmassa tuntuis että kaikki pykälät löytyi, jopa se kadonnut pakki. Luulis lootan kestävän taas 300tkm, sen minkä vanhakin. On tuo 31TH aika kovilla tuon turbon perässä vaikka onkin idioottivarma loota, A604 olisi ollut vainaa jo puolessa matkaa voisin kuvitella..

    Loppuviikosta voi jo kokeilla katastaa jos kaikki menee putkeen, ja ehkäpä sitten myyntiin.
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tuo Voyagerin takimmainen alatukivarren pusla on muuten melko sama mutta sen sisähalkaisija on luokkaa 60mm ja Le Baronin vastaava luokkaa 45mm. Oli aika sotkuista puuhaa sorvata se mittoihinsa.. mutta on tehtävissä ja on paikoillaan. Tiedoksi jos joku painii saman kysymyksen kanssa..
     
  13. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Ok. Hyvä tietää tuokin.
     
  14. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Tulipa sutkutettua paroniin uusi maalipinta kesän kunniaksi ja samalla korjattua roikkuva kattoverhoilu.
    Ritari Ässä saatana. Vielä tarvis keksiä jotkut alupallot vanteiksi ja korjata turbon öljysyöttöputken vuoto niin pääsis taas suhautteleen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    12345678910, Jooli, HendriXXX ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. RaiRai

    RaiRai 2nd gear

  16. kuutio

    kuutio 3rd gear

    Miten korjasit roikkuvan kattoverhoilun?
     
  17. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Revin sen vanhan kankaan irti ja teräsharjalla ne vanhat liimajämät helkkariin. Eurokankaasta hain 2 metriä fleeceä ja K-Raudasta purkin Tikkurilan Tixo liimaa. Sillä tuo näyttää pysyvän.

    Tässä vähän kuvaa valmiina. Uudet alupallot, renkaat ja asiaankuuluvat TURBO GTC INTERCOOLER tarrat. :poff: Heitin eilenä Turun reissun ja keskikulutus oli 8,1L/100km. Taitaa olla säädöissä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jos joltain löytyy tuohon Dinon puurattiin se tööttöpainike niin ostan heti pois.

    [​IMG]
     
    HendriXXX tykkää tästä.
  18. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Löytyiskös keltään paronin takavalojen kytkentäkaaviota? Taris vetokoukku asennella ja olis helpompi duuni kaavion kanssa.
     
  19. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Löytyy kyllä manuska kaavioineen. Ainut vaan että muuton jälkeen ei ole oikein tällä hetkelä tietoa missä lootassabse opus nyt on. Yritän ettiä sen huomenna tai vloppuna ja laitan kuvat sitte tänne..
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Noniin.. nyt löyty viimein seki korjausopus. Otin sitte kaikista sähkökaaviosivuista kuvat mitkä liittyy turbo paroniin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!