1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Edelleen tuo käsijarru tuntuu toimivan niin että ku rengas pyörien alkaa laittaa sitä päälle ni yhtäkkiä vaan lukittautuu. Ei jarruvastus lisäänny silleen vähitellen. Eipä tuolla väliä ole vaikka tuo noin toimiikin.. ei vaan ikinä ole tommosta tullu vastaan.

    Edellisissä katsastuksissakin muistelen tuota ihmetelleeni katsurin kans.
    Hankala vaan säätää tasapuolisesti tommonen.. mut eikös se käsijarrun heitto saanu olla jotain 70% luokkaa.. tuohon nyt sattuu kohtuudella.
     
  2. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Niin ja lisäksi outoa on että kun ne renkaat sitten viimein käsijarrulla lukittautuu, niin taaksepäin pyörittämällä se ei enää jarruta vaan rengas pyörii aivan vapaasti. Uudestaan eteenpäin pyörittämällä taas menee lukkoon. Mitäs viddua.. o_O
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Onkohan sulla kengät siellä väärinpäin? Mulla nimittäin toimii just päinvastoin. Taaksepäin ei liiku millään, mutta eteenpäin sitä pyörää saa liikutettua hieman.
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX 3rd gear

    Jaa. Oisko niissä sittenki ollu eroa. Vertailin mä niitä kyllä rinnakkain pöydällä ennen paikalleen laittoa enkä mä niissä mitään eroja hoksinu.. samanlaisia ne on ku aiemmatki.
    Bosch BS643:set siellä nyt on.

    Pitää huomenna vielä aukaista ne ja kattoo tarkemmin onko eroja..

    Tuli tuossa mieleen että yleensä jarrukengissä on se kitkapinta erilailla etu-/ ja takakengässä. Meniköhän niin että etukengän pinta oli ylhäältä vajaa ja vastaavasti takakengän pinta alhaalta vajaa.

    Nämä Paronin vanhat ja uudet kengät on täysin identtiset pintojensa suhteen eli ne on yhtä pitkät ja molemmat pinnat alkaa (ja loppuu) ihan rungon tasalta. Oiskohan se tuossa piru se vika..

    Noh.. huomenna sen näkee.
     
  5. kuolinpesä

    kuolinpesä 3rd gear

    Huoli pois. Ei ole kaikkia LePakoita paalattu.
    Itselläni on ollut pitkälti toistakymmentävuotta tuo profiilikuvan avo-LePakko kesäautona.
    Täytyy sanoa että suhteellisen huoleton kesäpeli...
    Normaalit huollot eikä juuri muuta. Tosin kyseinen yksilö ei ole saanut koskaan suolaa tienpäältä ja ajotapani on maltillinen. Jotain pikku maadoitus murheita/kontaktihäiriöitä on saanut joskus ravistella. Tämäkin johtunee talvisesta käyttämättömyydestä...
    Eilen kokeilin ensimmäisen kerran syksyn jälkeen käyntiin ja hyvin tuntui pörisevän.
    Mikäpäs siinä tallin lämmöstä on lähtiessä...

    Tulipas Miele:n, Vetolevyn jouduin vaihtamaan toissakesänä. (kyseessä siis invalaatikolla varustettu kulkine.) Olikin kuulkaas mystinen vika löydettäväksi...
    Kylmänä tyhjäkäynti oli OK, mutta lämpimänä kuului naksuminen niinkuin venttiili olisi hakannut mäntään tai veivinlaakeri totaalisen paskana. Hetken operoituani vika paikallistui vetolevyyn. Mitään näkyvää halkeamaa ei ollut, mutta hammaskehän hitsaus oli aika surkean näköinen. Sieltä tuli jotain naksumista lämpölaajenemisen myötä...
    Onneksi nämä on niin simppeleitä vehkeitä nikkaroitavaksi ettei mennyt hermot.

    Viime kesänä ostin sitten jäsen: GynZin modaaman rallibanaanin.
    (Se jontikan keltainen Lepakko)
    Kyselin autoa jo ilmeisesti suoraan GynZi:ltä, mutta auton edellinen omistaja oli varannut keksinnön itselleen. Auto ilmestyi kuitenkin loppukesästä uudelleen myyntiin tuoreella leimalla, niin eikun tinkimään ja kottero tontille...
    Poistin verhoilusta kilon eritteitä ja kottikärryllisen hiekkaa niin siitähän tuli pätevä työsuhdeauto. Maalipinta on siitä kiva että voi korjata kiveniskemät superlonitelalla.
    Väriä tulikin pöntöllinen mukana. Maskin tempaisin tietysti Jontikan vihreäksi...
    Laitoin Stratuksesta kokeilumielessä nastarenkaat alle, mutta onhan tuo aika tappovehje liukkaalla kelillä.
    Ei ollut talviautoksi joten seisontaan joutui. Otetaan sitten kevätsohjoille takaisin.

    Tarkoitus oli purkaa banskusta tekniikka ja rakentaa siitä rauhassa tehokas motti avoon, mutta ei viitsi tuhlata hyvää leimaa vaan ajella ainakin se loppuun...

    Avo LePakko on museokatsastuskuntoinen joten sen alkuperäistä tekniikkaa en ala räpeltämään. Tänä vuonna sen saisikin museoitua valmistenumeron mukaan, mutta katsotaan..

    Aika harvoin näitä enää nykyään tulee vastaan joten sinnitellään näiden viimeisten kanssa.
     
    isalmela ja HendriXXX tykkäävät tästä.
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Jos sulta jää sen banaanin kuoret ylimääräiseksi niin voisin teurastaa yhden minivänin ja tehdä nelivetoisen paronin isolohkolla. :odcool:

    https://www.nettiauto.com/chrysler/voyager/10240869
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. kuolinpesä

    kuolinpesä 3rd gear

    On kyllä niin älyvapaa (loistava) idea että pistän heti tiedotetta jos kuoret jää vapaaksi... ;)
    Se on sitten ensikesän asioita...

    Asiasta toiseen:
    Tallin nurkkiin on kertynyt kaikenlaista LePakon ja Stratuksen pisteosaa.
    Jos tulee akuutti hätä, niin sopii kysellä. Eihän sitä tiedä vaikka sattuisi löytymään.
    Satunnaisesti lähtee myös tilauksia amerikan yhdysvaltoihin, mutta jos osan hinta on alle tullausrajan, kannattaa tilata itse.
     

Kerro tästä muillekin!