Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. ratrolla

    ratrolla 1st gear

    sopiiko jostain vanhemmasta moparista ratti baroniin?
     
  2. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Lepakko oli vakuutettu koko talven mutta ajoa tuli suunnitellun vähän. Takajarruletkun (+ siinä sivussa putkien) vaihdon jälkeen oli katsastusmieskin tyytyväinen. Vieläkö nämä muilla on hengissä? Mulla ei ole tarkoitusta tästä ihan heti luopua kun taas kuumien kesien muistot palailevat mieleen kun päivä pitenee...

    Jarruihin en kyllä ole vieläkään tyytyväinen vaikka lähes kaikki on vaihdettu, sis. mm. letkut ja pääsylkyn. Minkälaisethan ne on hidastimet muilla Lepakkomiehillä? Jarrujen hidas palautus tässä on etupäässä vaivannut mutta vois tuo poljintuntumakin olla parempi näin "GT"-autossa.
     
  3. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Hengissä on paroni ja alkukesästä varmaan taas liikkellä, jos en buickkia saa liikkumaan taaskaan.
    Jarrut on itellä pelannu kyllä hyvin. Jarruputket mulla piti tehdä uudet ja taitaa kaikkien satuloiden sisuksetki jo vaihdettu.

    Onhan tuota miettinyt paronin myymistä mutta ei taida raaskia. Joku siinä edelleen viehättää. :-D
     
  4. avolav

    avolav 3rd gear

    Jep. En tiedä onko uudemmissa versioissa, mutta ainakin 88-lepakossa (Turbo-1)oli ns, Minin takajarrut.
    Saakuran pienet rummut, joten jarruvoimat pääasiassa vain etulevyjen varassa. Vaikka uusittiin taakse lähes kaikki jarruhilppeet, oli vaikeaa vakuuttaa katsastusmiestä ominaisuudesta.
    No vaihtopaikasta sain mukaan konttorille useammat (tarkemmat) mittaustositteet ennen remppaa, ja jälkeen. Leimattua tuli silloinkin.
     
  5. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Näissä T2-malleissa ei ole tuota ongelmaa, takalevyt on 285 mm jäähdytetyt. Jumittavat männät etusatuloissa vois olla yksi vaihtoehto kun niitä ei ole vaihdettu, vaikkakin satulat avattau ja korjaussarjat laitettu. Tai sitten jarrutehostin sekoilee. Noh, onneksi sentään konttorilla kelpaa, pitänee vaihdella joskus nuo viimeisetkin palikat... Ongelmahan ei ole jarruvoimissa vaan tuntumassa ja palautuksessa.
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ei ole koskaan ollu ongelmia jarrujen kanssa (ennen tätä avautumista, heh)
    mutta takana on tosiaan aika pienet rummut. eteen olen uusinut laikat kun ne oli saksantuonnissa vähän kierot, kaahattu motarilla lätäkköön tms.

    otin takapään laakerit talven aikana vaihtolistalle, kun siellä on semmonen perinteinen olka-akseli ettei vaihto ole ylivoimaisen vaikeaa -ja on siitä välyksestä ny parilla leimalla jo sanottukin
     
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Nyt ois paroniin ovien lukkopesien vaihto edessä ja apuja kaivattais. Ovipaneelit lähti kohtuudella irti mutta itse ovenkahvat lukkopesineen ei lähde sitten millään irti.
    Ne kaks pulttia on otettu irti jotka kahvaa pitää kiinni mutta ei vaan lähde. Kyllä se jo liikkuu vaan ei mahdu pyörähtämään ulos..
    Pitääkö tuolta oven sisältä vielä jotain vipstaakeja päästellä irti? Hommaa vaikeuttaa vielä allekirjoittaneen isot nyrkit jotka ei oikein tuonne oven sisään mahdu..
     
  8. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Tota, enpä muista mitään ihmeellistä noiden kanssa. Ne tangothan siitä pitää tietty irrottaa...
    Mutta nyt kun muistelen niin olikohan siinä kuule juuri siinä lukkopesän pohjassa joku motukka joka piti ruuvata irti tms. jotta kahva lukkoineen mahtuu pyörähtämään ulos. Sulla pitää päästä kyllä näkemään se systeemi oven sisäpuolelta, ja tietty kiinalaisen kädet auttais.

    Ja kun muistelen vielä lisää niin voi olla myös mahdollista että se lukkopesä lähtee oven sisäkautta irti. Joku parempimuistinen vois vahvistellä näitä epäilyksiä.
     
  9. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Kahvaan tuleva tanko on yläpäästä niitattu joten siitä se ei lähde ainakaan irti. Saman tangon alapäästä ei hajuakaan ku ei sinne näe eikä nyrkki mahdu likellekkään.
    Lukkopesän tanko ei lähde irti ku ei niin paljoa tule se kahvan runko ulospäin. Itse lukkopesä on ruuveilla kiinni vaan eipä niitäkään saa irti ku ei tuo höskä tule enempää ulospäin..
    Ei v*ttu ole tosi ettei yhtä lukkopesää saa irti tuosta katiskasta.. kovin paljo woimaakaan ei kehtais käyttää ku sitte ne on palasina ja mistään et uusia enää saa.
    Taitaa ens kesänä olla paronissa avoimien ovien päivät. :(
     
  10. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Ei kai näitä kukaan enää halua varastaa tai murtautua näihin. Tai nostan hattua sille joka haluaa mun kasettimankan. :rotfl:

    Itselläni on kanssa edessä tuo lukkojen vaihto. Ei enää avain halua mennä oveen.

    Jos joltain löytyy toimiva apukuskin sähköinen lasinnostimen moottori ja GTC:n orggis vanteet olisi kiinnostunut ostamaa.

    [​IMG]
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    GRA-55, komia paroni sulla. :)
     
  12. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Kiitos. :)

    Modasin tänään paroniin Dinon ralliratin. Kolmisen tuntia sorvasin Grant keskiöön sopivaa adapteria huomatakseni, että asentamisen jälkeen pitkien valojen vaihto ei enää onnistu. :poff: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    [​IMG]
     
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Näihä se joskus menee. :D
     
  14. Jepuliis

    Jepuliis 1st gear

    Osaakos joku auttaa ja kertoa miksi lebaron antaa pelkkää kylmää ilmaa lämmityslaitteesta? Vuoden -90 malli automaatti ilmastoinnilla kyseessä.

    Aineet taitaa olla ilmastoinnista loppu mutta ei kai se lämmitykseen vaikuta. Syksyllä teki niin että välillä tuli lämmintä ilmaa mutta enää talven seisonnan jälkeen ei tule edes sitä, voisiko esimerkiksi jokin lämpötilaa säätävä moottori olla jumissa?

    Meinaa vielä tähän aikaa vuodesta tulla kylmä pidemmillä matkoilla.
     
  15. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Sieltä on varmaan se lämmityslaitteen hana hajalla tai jumissa. Toimii alipaineella. Mulla puhaltaa pelkkää kuumaa ja siitä päästä ajattelin lähteä etsimään ongelmaa aikanaa.
     
  16. Jepuliis

    Jepuliis 1st gear

    Onko tietoa mistä päin hana löytyy tai voisi löytyä? Ei tarvitsisi koko autoa purkaa. Vaikuttaa kyllä siltä että vika voisi olla siinä kun kerta välillä toimi ja nyt ei enää ollenkaan.
     
  17. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Mulla toimii vielä toistaiseksi sekä lämmin että kylmä. Vähä viiveellä tosin, ei ole hätäsen miehen säädettävä. :-D
    Mielessä käyny paronista luopuminen ku ei enää enempää mahdu autoja katokseen.. Tekis mieli vähä erilaista laittaa vuorostaan.. Jää nähtäväksi raaskiiko. :odroll:
     
  18. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    WANTED!! Jos jollaki löytyy ylimääräisenä ehjä manuaaliparonin vaihdekepin kumilortto ni ostetaan poies? :)
     
  19. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Osaisiko joku neuvoa hieman tuosta hukkaportin sielunelämästä. Multa katosi ahdot jokunen viikko sitten aivan yhtäkkiä. Ei ahda vaikka irroittaa sen alipainekellolle menevän letkun. Kalvo on ok, koska vipu liikkuu kun laittaa kompressorilla painetta sinne kelloon. Hukkaportin solenoidia yritin puhdistaa, tuntuu ettei sieltä tule painetta juuri yhtään. Vinkkejä?
     
  20. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Onko sulla ahtomittari? Ahtaako edes ylarekisterissa jos vedat kaasupohjassa punarajalle asti? Katso ettei tanko ole irti hukkaportin paasta.
     

Kerro tästä muillekin!