Harrastekirjauutuuksia/vinkkejä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja heikkisj, 17.9.2010.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Tämmöinen aihe saattoi ollakin jossain mutta aloitin sitten uuden...

    Eli tämmöinen kirja on näköjään ilmestynyt/ilmestyy pian, onko joku ennättänyt jo tutustua:
    Jenkkikustomit & Hot rodit
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Jatkanpa itse...

    Eli vinkkinä: tämmöinen muskeliautokirja on ilmestynyt keväällä:
    Scandinavian muscle cars
    Idea on aika hauska: paria poikkeusta lukuunottamatta kaikki autot ovat tulleet Ruotsiin viimeistään 80-luvulla, suurin osa 70-luvulla. Ja mitä autoja! Mukana on mm. uutena tulleet Ford Mustang Boss 429 -70 & Buick GSX -71, vuonna 1974 tullut Dodge Challenger R/T SE Hemi (joka on yhä samalla omistajalla) ja jo 70-luvulla tullut Plymouth GTX Hemi -71. Lisäksi kirjassa on juttua Ruotsissa olleista mutta täältä takaisin jenkkeihin myydyistä -70 Challenger R/T Hemi -avosta & -71 Pontiac GTO Judge -avosta (valmistettu kolme kappaletta manuaalilla). Nuo molemmat olivat enemmän tai vähemmän käyttöautoja 70-luvulla, aika hurjaa. Niinkuin oli myös maininta kaverista joka halusi ostaa -69 Z/28 Camaron silloin 70-luvulla. Viimein muskeliautokauppias oli ilmoittanut että nyt olisi sopiva mutta se olikin "valitettavasti" COPO-Camaro isolohkolla niin ei ollut kelvannut. Nyt tuntuu aika uskomattomalta kuinka farkkutakkikaverit ostelivat moisia raggarikäyttöön...

    Miinuksena autoista olisi voinut olla enemmänkin tekstiä, toisaalta taas kuvamateriaali on erinomaista. Olisin kyllä itse toivonut kuvamateriaalia/juttua edes yhdestä muskeliautosta 70-luvun kuosissa, slotit alla, perä korkealla ja silleen.

    Eli: jos Ruotsin kieli taipuu niin on hyvä kirja, itse ainakin aion sen ostaa.
     

Kerro tästä muillekin!