tämä oli minun teoria, koskaanhan ei asiaa tiedä varmaksi jollei kilven tilaajalta ole kuultu välillä on sellasia kilpiä tullu nähtyä että tunnus on sen oloinen ja mittainen että ostokilveltä vaikuttaa, mutta mitään sanoja ei aukene... Nimikirjaimia tms. lyhenteitä voi olla
Munkkivuoren ostari on verraton bongauspaikka. Jos ei kauppareissulla näe jotakin harraste- tai muuten erikoista autoa niin aina siellä erikoiskilpi tai pari vilahtaa. Tänään tämmöiset. Kutossarjan avo-Bemari CI-6. Avo-Audi MAD-13.
BUY-1 joka tuolla aiemmin vilahteli ja on nykyään jossain bemarissa, oli ensirekkarina -65 Chrysler New Yorkerissa joka oli joku vuosi sitten mulla kaverin kanssa kimppaharrasteena. Tosin meillä siinä oli J-alkunen kilpi. Harmi. Aikanaan kun kortin sain niin alkuun ajelin isän Aspenilla rekno NAK-69. Nakkivitsejä sai kuulla. YÖK-1 bemarissa tuli joskus Kaivarissa vastaan. Ja entisellä opettajalla oli SAL-1, nimestä tais tulla.
Range Rover MY-322. Tuo kilpi ei avautunut sen nähdessäni, mutta kun muistui mieleen niin googlettelin ja kas, Rangen kolmas korimalli on valmistajan koodinimeltään L322 https://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rover_(L322) Taas opin uutta. Tänään havaittu myös punainen C-mersu DC-3. Voisi arvella että tuollaisen kilven haltija ei ainakaan kannata asuntorakentamista Malmin kentälle tai ilmailumuseon häätöä nykyiseltä paikaltaan.
Tämän oon joskus aikaisemminkin maininnut tässä ketjussa, mutta laitetaan nyt kuvakin: Oletan sattumakilveksi, mutta voisihan tuo toisaalta olla lehteen viittaavaa.
Kävin tänään lakkiaisjuhlissa Varsinais-Suomessa. Yksi juhlavieras oli saapunut Fiatilla KM-80. Tämän tyyppisestä kilvestä voisi olettaa että omistajan syntymävuosi on 1980. Tässä tapauksessa omistaja on kuitenkin hieman varhaisempaa vuosikertaa: Kalevi M. on ostanut nämä kilvet itselleen 80-vuotislahjaksi muutama vuosi sitten.
Tuuletin vai helvetti? Riippuu siitä millä kielellä tätä tulkitsee. FAN-1. Tämä ei sattumakilveltäkään vaikuta, joten olisiko jonkun nimikirjaimet sekä syntymävuosi tai ikä. REV-65. Alkavat olla jo harvinaisia tämän korimallin Mersut näinkin siistissä kunnossa, useimmiten ovat jo melkoisia rytökasoja.