Hauskoja kilpiä ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Futurage, 23.10.2009.

  1. M

    M Gearhead

    No siinä on kilpi laitettu oikein tyylikkäästi ammattitaidolla..
     
  2. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Kertokaa minulle nyt niitä salausavaimia, lihavoidut kilvet alla olevissa viesteissä ei vaan avaudu mulle mitenkään...?

    Voi laittaa vaikka avaavan vinkin/kommenetin tuohon riville kilven perään.


    - löysiä...

     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Moniin em. mysteereihin löytyy vastaus täältä: http://kilvet.com/havainto.htm
    Yleensä "salausavaimen" vaativat ovat henkilöiden nimikirjaimia tai yritysten nimiä/toimenkuvia.

    Vaikka miulla kilvessä ja kilven viereisessä nelikirjaimisessa mallimerkinnässä lukee sama teksti (A on vain korvattu kilvessä 4:lla), niin joskus hieman ihmetyttää kun yli 8-kymppiset mummot lukevat kilven heti epäröimättä ja autoalan ammattilaiset kyselevät "onko tämä suomi-auto, kun on mustat kilvet" tai jos tajuavat ostokilviksi, niin kyselevät, että "oliko numerot 1, 2 ja 3 jo varattu":rolleyes:

    edit: Vaikka ehkä tajusitkin paremmin kuin em. autoalan ammattilaiset, niin ei sitten tarvitse kirjoittaa miun kilpeä nettiin ruuaksi googlen tekoälylle, kun oon vältellyt kilvet.comiakin onnistuneesti:cool:
     
    Muokattu: 25.11.2016
  4. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    No nyt vasta tajuan, kuinka vähän tajuan...

    En kysynyt kilpien omistajaa, autoa, tms "kovaa tietoa", vaan ainoastaan, mitä nuo kryptiset kilpilyhenteet teidän mielestänne tarkoittavat ja miksi joku haluaisi nähdä vaivaa tai käyttää rahaa saadakseen jonkin noista autoonsa?

    Minulle suurin osa noista ei kerro mitään (tarinaa) - mutta ehkä vika on minussa, miksi keskityn ennemmin autoon kuin kilpeen...?
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Useimmat noista listasi kilvistä lienevät tosiaan nimikirjaimia tms., joita ei pysty kuin arvailemaan tai lunttaamaan kilvet.comista ja Trafin omistajakyselyistä, mutta olihan siellä jotain selviäkin tapauksia, esim. Audi lienee nelivetoinen A4, metsän tuotteeseen viittava kilpi viitannee yrityksen toimialaan, mersun omistajan sukunimi on todennäköisesti Forss, jne. jne..
     
    Muokattu: 25.11.2016
  6. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Jep, ilman kilvet.com:ia näistä monet jäisivät ikuisiksi salaisuuksiksi.
    JWH-kilvet ovat Lavakuljetus J.W. Heleniuksen symboleja, samoin kuin JK-kilvet Kouhia oy:n.
    Hämmästyttävän monet tuolta katsotuista kivistä muuten ovat sarjasta "kilvet viittaavat edelliseen omistajaan".
     
  7. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    [​IMG]

    Tuota tuli naurettua huolella joskus, liekkö sitten totaali repeämisen syynä pitkä yövuoro
     
    Peeaa tykkää tästä.
  8. mf440

    mf440 1st gear

    HIH-111 Stadissa valkoinen Kupla, "hauska" tai ainakin valmiiksi naurettu
     
  9. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Tuo tuli lauantaina Lohjalla vastaan.
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Minä ajelin 90-luvun alussa 3-tien ylittävällä sillalla Hanko-Mäntsälä-tietä kuorma-auton perässä jonka rekisterinumero oli III-111. Metsäliiton tekstit ja logot ympäriinsä. Silloin Metsäliiton logo oli kolme puolikasta kuusta vierekkäin eli aivan kuin 111 vaikka kuuset oli kolmioksaisia


    Bongannut mm.
    BOD-1 Audi (vai oliko BOD-11 vai BOD-111, en muista enään)
    REP-11 Subarun rallimalli
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ikuisuuden vanha viesti, mutta korjauksena edelliseen että pienoismallari on ihan eri henkilö... Ja asiaan, kaverilla Dodge Raider-pikkumaasturissa ihan sattumalta kilpi joka "kuuluis" mun autoon, NOV-4...
     
  12. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Eipäs vaan mun autoon :D

    Joskus itsekkin selvitin varta vasten että tuo kilpi on ikävä kyllä käytössä jossain Pajer..eiku Raiderissa.
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Joo, Raider on semmonen pätkä-Pajero eri merkillä, kuulemma muuttoautona tullut Kanadasta. Toi yksilö eroaa perus-Pajerosta bensakoneensa lisäksi pirun hienolla yleiskunnollaan.
     
  14. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Mä hiljaa elättelin toivoa että se ois valmis paaliin ja sen vois joskus ostaa niiden kilpien takia mutta taitais tulla vähä liian kalliit kilvet..

    Prkl kaikista noista paskoista just se sattuu olemaan ehjä :(
     
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    :D Juuei, on käytännössä museokuntoinen...
     
  16. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Samalla Airion Jusulla oli joskus Cadillac taksina tampereella. Rekisteri oli AIR-10.
     
  17. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Tänään bongattu UUS-80 Volvo.
    Hiukan ehkä vanhentunut tuo kilven väite, kun autolla kuitenkin on ikää jo 11 vuotta.
    Sitten näkyi Porsche OOI-20.
    Tarkoittaakohan Rööperin postinumeroa vai mitä ?
    Ei löytynyt Kilvet.comista selvennystä.
    Bongattu lisäksi SOS-7 Inter Hinauksen kalustoa ja ei, en ollut asiakkaana.
     
  18. timuli

    timuli Gearhead

    Nyt net kilvet on tuolla https://www.nettiauto.com/citroen/2cv/8643490
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    ERI-1 Erikoiskuljetuksen saattoautossa (Vito tms)

    FHR-444 kilpi varmaankin kelpaisi aktiiviselle FHRA:n toimitsijalle..
     
  20. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    KOF-1 kuorma-autossa ja rekassa
    AIV-1
     

Kerro tästä muillekin!