haussa peltivanteet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja dd64, 25.1.2014.

  1. dd64

    dd64 Gearhead

    Eli olis tarve löytää kaksi kappaletta peltivanteita 13" ja 5x114.3 jako. Olis tulossa peräkärryyn kun pitäis hakea yks vanha F1 vene kaverille ruotsista. Kun kärrin ostin sain neljä kappaletta uusia nastarenkaita vanteineen, mut jossain vaiheessa huomasin et kaks on 13" ja kaks 14"... En löytäny pikahaulla edes uusia.
    Nii, ja tarttis olla melkein ilmasetkin vielä...eli käytetyt. Ja ylimääräsenä olis kaksi kpl ajamattomia 185/75C14 renkaita vanteineen hyvin edukkaasti jos jollain tarve :poff:
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Oletko varma tuosta jaosta, peräkärryissä on yleensä 5x112mm jako eli esim W115 Mersun vanne. Mittaa myös navan halkaisija
     
  3. karra

    karra Double Gearhead

    Miulla olisi pari ylimääräistä 13" Mossen vannetta. Ne pitäisi olla 5x 114,3 jaolla. Miten kaukaa tulisit hakemaan :lol:
     
  4. kapa73

    kapa73 2nd gear

  5. dd64

    dd64 Gearhead

    olin kyllä mittaavinani sen 114. Kyseessä siis autonkuljetuskärry, kok paino 2000kg. Keskireikä n.68mm. Mulle ihan sama mistä vanteet on, Mossenkin kelpaa. Missäspäin ovat?
    Noi uspartsin on kyllä halvat! Keskireikä vaan liian iso?
     
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Lappeenrannassa ovat. Niissä on kyllä jotkut kuminriekaleet päällä vielä. Jos lähettää niin kannattais ottaa pois... niin missä on tarvis ja milloin, kun noita kavereita ajelee ja itseekin olen liikenteessä, tosin vasta 7.2.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eikö näitä keskusteluja varten ole tuo markkinapalsta?
     
  8. Reijo Kosander

    Reijo Kosander 1st gear

    2013 lokakuussa olisin tarvinnut juurikin tuollaiset 185 14" piikkikumit. En enää. Jos kyseessä telikärry niin laita eteen 185 14 pienemmillä paineilla ja taakse ne pienemmät kiekot täysillä paineilla ja lastaat enemmän etupainoiseksi :-o
     
  9. dd64

    dd64 Gearhead

    Tavallaan ehkä oliskin, Jos mä tietäisin mitä haen... 13 tuumasia vai 14... kummatkin periaatteessa käy, kumpia vaan helpommin löytyis. Siis tänään kävin varmistelemassa et jako tosiaan on toi 5x114.3. Samalla testasin et noi 14 tuumasetkin sopii, kokonsa puolesta. Ja keskireiällä ei niin merkitystä, keskittää pulteilla.
    Toimisko toi 13-14 sekarengastus? Mulla ei normisti ole talvikäyttöä ollu, mut nyt tarttis tää yks reissu saada tehtyä.
    Ja tarve mahdollisesti ens vkl... Huomenna selviää onko kaverit löytäny mitään ratkaisua omalla sarallaan.
     

Kerro tästä muillekin!