Helkama Raisu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja elky_^^, 7.8.2007.

  1. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

  2. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    8)
    Itelläkin oli rakenteilla ja suht valmis jo on.. Mulla on rakennettu Rokkikuosiin.
    Ei näyttäs sullakaan mikään hullunpi olevan 8)
    Kuvia omasta:
    http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 6/cat/3063
     
  3. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    No ohan niitä raisujaki näköjään jollai ... tuntuu toi tunturi olevan sellanen "hallitseva" mut hölmöö kun niihin näkyy saavan kaikki osat uus tuotantona niin mitä ideaa siinä rakentamisessa on ? (nyt varmaan mut lynkataan) 8)
     
  4. Henko

    Henko 1st gear

    Onneks joku sentään vielä ymmärtää oikeiden mopojen päälle.
    Vaik ite en kelpuuttais ku Pappiksen, käsivaihteisen sellaisen.
     
  5. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Jos jollain muuten olis metallinen etuloksu tiedossa raisuun niin olisin enemmänkun kiinnostunu... on vähä hankala artikkeli meinaan löytää... toista se olis olla tunturi harrastaja kun vois vaan kävellä swappiin ja ostaa uuden kiiltävän sieltä 8(
     
  6. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Kyllä ne ajat vielä tulee että raisuunkin saa vaikka mitä.
     
  7. mikaell

    mikaell 3rd gear

    raisu

    joo siistejä laitteita. tein viime talvena raisun orkkis kuntoon itekin.
    voin lähettää kuvan yv:nä josko mahtaa kiinnostaa millanen peli se on.
     
  8. Achti

    Achti Gearhead

  9. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Nyt on oman raisun kohtalo heikolla hapella... Kone tarviis Laakerit, vahvistettua kampparia&kiertokankea, tiivisteet, stefat jne... :lol:

    Onko se sitten sen arvosta, no ei helvetissä, jos just rempattu kone kestä edes 8000 rpm kierrätystä ja pasko laakereita.. kaiken lisäks se kulki vaan 63.80 km/h digimittariin.. muutosta tulossa... kunhan kuntoon sais niin vois jatkaa kehumista. tavoitteena saada menemään 70 km/h.. märissä unissa jopa enemmän. :p
     
  10. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

  11. DX

    DX Double Gearhead

    Mä en enää muista mitä mä jengotin Raisua mutta reilun 70 se otti nopeesti kunnes välitys loppui, eli vakiopytylläkin kyllä saa ihan kivasti kulkemaan.

    Mulla vakioalakerta kesti melkein paritonnia kerrallaan.

    Pääseeköhän sun kone laihalle yläkierroksilla, mä en tuosta vakiokaasuttimesta muista mitään positiivista sanottavaa, itellä oli dellorton 16mm, mallia ja suutinta(iso) en muista, vaparisuodattimella.
     
  12. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Joo.. taijat tarkottaa noita SHA kaasareita mitä voi ainoastaan säätää pääsuuttimen vaiholla, nehän on aika paskoja, niikun mikä tossa on kiinni 16 millinen kans. Olis mulla 20 millinen PHBG(se on se säädettävämpi ja muutenki parempi). Se olis ehkä ihan kiva tuohon viilattuun vakiopyttyyn joka tavallaan vasta heräis eloon kaasarin vaiholla, Ilmanpuhdistin on vaan metalliverkko. pitäs amiskassa joku vääntää..Välityksinä omassa toimii 14-52 eli melkee vakiot. Kone on CR raisusta eli P4R.. Eli tavallaan nyt virityksinä on Laskettu kansi, viilattu pytty, "tehoputki", 16mm ruoskakaasari... 8)
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mulla oli tollanen mm työmatkapelinä

    tuli opittua että ei kannata mopolla eikä satapiikillä ajella työmatkaa. pomot ei tykkää. pitäis olla 2v vanha audi tai volvo
     
  14. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Nyt oon jaksanu ottaa raisun koneen irti ja tarkotus ois vaihtaa ne hemmetin laakerit... Koska on hitonmoinen himo päästä ajelemaan. Ostin muuten Tiger Aquan. Sittenkun se leviää niin otan siitä koko sytkän ja Levyjarrukeulan raisuun.

    Mopon osia kaikkialla.. Pakoputkia, pyttyjä, kansia jne.. Millonkohan nuo osat vaihtuis johonkin kivempaan... Noh.. Eihän tässä ole enää kun 9 kuukautta niin saa Ajokortin ajettua, jospa sitten sais aamulla kompastella pihamaalla OIKEITTEN autojen ihme osiin, mitä siitä irtoaa tai on vaihettu. :rotfl:
     
  15. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    itellä oli pentuna hopean värinen MM-RAISU! ja olikohan vm-78,tankissa oli keskellä semmonen kohouma pitkittäis suunnas ja pakoputki oli isolla mutterilla kiinni :rotfl: maxoi peräti 150mk,etu iskarit ol jumissa ja koira oli syöny penkin,muuten iha hyvä peli :rotfl:
     
  16. Tweek

    Tweek Gearhead

    Mulla oli ensin -82 Raisey Deividson, se ei silloin ollut kuin pari vuotta vanha kun sen sain ostaa. Ensin sillä oli tarkoitus harrastaa tuota trialia, mutta se sitten kuitenkin jäi vähemmälle ja lopulta tehtiin tilaus mopo sporttiin. Vaihtoon menivät välitykset, kaasutin, pytty, kansi ja tietysti mäntä sekä putki.
    Tämän jälkeen tykkäsin Raisustani paljon enemmän, vanhempani paljon vähemmän.

    Monenlaisiin hankaluuksiin sitä sitten tuli jouduttua, kunnes ikää tuli taas lisää (n.15v) ja oli aika hommata piikki :lol:

    Toi -82 tuli laitettua kiertoon, mutta kuitenkin jossain vaiheessa noiden as3 Jammujen rinnalla seisoi taas, tosin tälläkertaa hieman huonompikuntoinen, kaverilta halvalla ostettu -78 Raisey.
    Jonkun verran silläkin tuli noita koulu- ja kesätyömatkoja pärrättyä.

    Ja nytkun tässä palailin tuonne menneisyyteeni, niin hoksasin että itseasiassa asun nyt kivenheiton päässä tuosta paikasta, jossa silloin sijaitsi se urheiluliike josta se -82 tuli silloin melkein uudenkarheana ostettua...

    Täytynee tuossa viikonloppuna käydä haistelemassa sitä takapihaa, jossa vuosikaudet sitten, ensimmäistä kertaa, polkaisin Raisun käyntiin.

    Olisko kellään mopoa myyrä? 8)
     
  17. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Oma raisu on jätetty nyt rauhaan eli lyhyesti sanottuna unohdettu. Ei ole varaa 200 euroa laittaa koneeseen. En myis, koska kukaan ei osta(hinta pikkusen suuri) ruostukoon pois, vaikka ulkopuoleltakin on huippukunnossa vielä.
     
  18. Henko

    Henko 1st gear

    Voiko hajota näin nopeasti, jos on asiallisesti laitettu?
     
  19. KST2

    KST2 3rd gear

    Ei voi...
     
  20. tuurna

    tuurna 1st gear

    Kyllä minarelli voi. Joko se kestää ihan tolkuttomasti runtua tai sitten kun oikeesti pistäis päästä ja kovaa niin kone leipoo kiinni, muutenhan kun ei ole mitään "hätää" niin voi ajella vaikka raa`lla bensalla ja pistää hiekkaa motti täytee kaasupohjas järves jos siltä tuntuu ja mopo käy niinkuin pitääkin.
     

Kerro tästä muillekin!