Helkama Raisu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja elky_^^, 7.8.2007.

  1. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

  2. sladiaattori

    sladiaattori Guest

    kaverin cr pitemmät etupumput mallin raisulla vetääsin joskus tukat :rotfl: :rotfl: siinä kun oli sachsin etuvanne ja siinähän jää hiukan lyhkäseksi kiinnityspultit kun paioli keula on vahavempi kiinnitys kohrastaan ei ollu varmaan ku parikierrosta mutterit kiinni :oops: kyllä se äkkiä katuaa keula alta ku etupyörä lähti irti n.70km/h vauhris ja vain
    toinen käsi tangos toises käres oli katkennut kaasuvaijeri josta kaasua
    vedettiin :rotfl: :rotfl: onneksi oli talvi oli kivempi liusua tietä pitkin :poff:
     
  3. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    [​IMG]


    [​IMG]





    Raisu kesällä. Kunto edelleen yhtä hyvä ulkonäöllisesti paitsi lampunkopat kiinni... mutta kone tarviis uuet petilaakerit. Pitää viiä tiistaina korjaamolle. Toiveena olis et sais vielä kuukauden käydä sillä töissä.
     
  4. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Onkos toi yhtälailla motor minarellin kone ??
    Sopiskohan tollanen kansi sylinteri yhtistelmä mulle... ?!?!
    Mulle tohon ei saa enää sylkkyä ollenkaan.. 8(
     
  5. Ruumis

    Ruumis 3rd gear



    Kyllä sopii. Sulla lienee P4E? Toi on P4R, mut oli mulla sama satsi P4E:ssäki. Ainoot ero taitaa ulkonäöllisiä ja tommosella paketilla on noin 10 puristukset. joudut tekemään imukaulan itse, Se imuaukko on sellanen neliö.

    Toi mikä mulla on on CR raisun vakiopytty vakio CR:rrän kannella. Jostain saa uutena vielä noita pyttyjä muistaakseni.. Tai jos haluat lisää tehoa, Vilkaise moposportin sivuilta 50cc Zetaa tai 58 Zetaa. Lähinnä kierrospyttyjä, ja Raisuun sopivia P4E:hen sekä P4R:rrää, Vaatii 18-22 millisen kaasuttimen ja joitain muutoksia putkelle toimiakseen kunnolla. 8)
     
  6. Tukess

    Tukess 1st gear

    Asiasta kolmanteen... Tietääkö joku mistä sais raisuun kytkinlevyjä kun ei tuolla mopo sportillakaan näytä enää olevan?
     
  7. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

  8. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    No jeesb... mulla on siis se kulmikas sylinteri missä kanne jäähdytyd rivat on pystyssä... (näkyy tuokka linkistä olevissa kuvissa) moposportista kun tilasin niin sain sellasen "pyöreen" sylínterin missä oli pinnapulttien reiän paljon pienemmällä kehällä kun tossa mun ...
    Mun ite piti soittaa tonne ylikorvelle just josko sieltä löytyny tuollast viel.
     
  9. Tukess

    Tukess 1st gear

    Kiitti!
     
  10. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ah nostalgia valtasi mieleni... Omistin aikoinaan mustan Raisu Cr:n eli custom mallin, ja olihan myös vanhan mallinen mm:kin kuvioissa...
    Nyt sitten jos jollain olis "tarpeettomana" suht täydellinen CR-malli jonka tahtoo ENTISÖITÄVÄN niin voisin olla kiinnostunut ostamaan moisen jos hinnasta päästään sopimukseen. Voin myös vaihtaa työsuoritukseen tai johonkin käypään varaosaan. Kaikenlaiset viat ei haittaa, kunhan ois ees aihio niin pääsis aloittamaan... :lol: Ilmoitelkaa ihmeessä.
    Yhteystiedothan löytyy allekirjoituksesta.
     
  11. monsteri

    monsteri 1st gear

    Raisu CR

    :D Jep löytyy multakin Raisu CR vm.84
    Joka saatiin käymään nyt Jussina(09)
    Seissyt 25 VUOTTA!!
     
  12. monsteri

    monsteri 1st gear

    CR

    :eek: Onkos joku laittanut mopoa museorekisteriin??
    Ajattelin et tämä vois mennä alkuperäis kuntoisena?!
    (vähän jossain ruostetta,naarmuja,tarrat rikki)
     
  13. Tweek

    Tweek Gearhead

    Tuosta pieRaisusta joutuu kyllä olemaan pikkusen kade :D
     
  14. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    justiin samanlainen oli mulla myin sen pois 23v sitten kun tuli piikkinen. oli tuonkuntoinen myydessä. ei ole silti ikävä, tylsää aikaa...
     
  15. Tweek

    Tweek Gearhead

    Mullapa olikin MM, enkä todellakaan pistäis hanttiin vaikka olis vieläkin.
    Siitä nyt jo tosin snadisti enemmän aikaa.
    Varmaan sun CR sitten oli tosi paska, kun se ei kyennyt sinua paremmin hauskuuttamaan :odroll:
     
  16. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    mulla oli koko kaupungin ainoa vakio mopo, muiden kulki vähintään 90.

    sit lukion luokkakaverit piti amazuna jos ajo mopolla.
     
  17. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    mopolla työmatkan ajamisesta tultiin huomauttamaan. monen muun yksityisasian lisäksi... :argue:
     
  18. Tweek

    Tweek Gearhead

    Noo, ehkä sun sit pitäis hakea parempi balanssi sille, että paljonko piittaat toisten sanomisista ja miten pitkälti ajelet sellaisilla laitteilla millä muut haluaisivat sinun ajelevan :wink:
     
  19. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    vakiomopolla piti aina tähyillä peileistä milloin koulun pahikset tulee 2päällä jollain 80cc solkku suitsa s:llä, no yleensä ne kyseli jotain viriosia tms, jotain ihme respectiä oli sit sillä luokan priimus statuksella näiden kriminaalienkin silmissä. kun sain piikkisen niin kaikki teki sovintoa.
     
  20. monsteri

    monsteri 1st gear

    Raisu

    Ja muuten ikä tippu tohon 15v. ku potkas Raisun käyntiin ja heitti potan päähän ja lähti ruisalemaan.. :D
     

Kerro tästä muillekin!