Helmoihin SIKA Gard 6060?/ kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja RikuK, 20.6.2019.

  1. RikuK

    RikuK 1st gear

    Sattuipa käteeni tuollainen litran Sika Gard 6060- pönttö. Riittäisi ehkä juuri Golf 6
    Helmoihin.. On ruiskukamaa, mutta telallakin kai leviää, jos vetää monta kerrosta.
    Miten on, tuo on kai "alustamassa", eli pohjaan ja koteloihin tarkoitettu, mutta mikä estää helmojen käsittelyn?

    Ajattelin vetää telalla helmat, mutta koska 6060 ei kuullemma ole päällemaalattavissa, niin jääkö tuo
    sitten jotenkin niin pehmeäksi, tai "rasvaiseksi" ettei päällemaalaus onnistu? Mikä siihen vaikuttaa?
    Onko jollakulla kokemuksia Gard 6060:sta?

    Kiitos!
     
  2. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Ei oo kokemusta k.o. mönjästä mutta yleensä vastaavat tulee maalista"läpi" eli valkoisella kun maalaa niin puskee mustaa läpi, tarttuvuuskin lienee kyseenalaista.
    jättääsin laittamatta jos pitokampe, myynti romut erikseen
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Onpa hyvä asenne, myynti vehkeeseen voi värkätä ongelmia seuraavalle omistajalle??
    Mutta tuo on ihan perus bitumipohjainen, joten jää pehmeäksi.
     
  4. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    eikoohyväetonasennekohallaan ;)
     
  5. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Onneks mä korjaan satunnaisesti muiden jätöksiä tuntitöinä, antaa palaa!
    Liimatkaa vaikka purkalla alumiinipaloja pohjaan!!
     
    Muokattu: 20.6.2019
    Gary Grand, Rotten, passerby ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Nii, et miksi sitä pitäis vetää niihin helmoihin?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  7. RikuK

    RikuK 1st gear

    Kyseessä -09 Golf 6 140 000tkm. eli edessä vielä paljon, enkä ole myymässä mihinkään!
    Pari vuotta sitten ruosteenestokäsittely alustalle ~900€.

    Helmoissa oleva musta pitäisi uusia, ja tuli mieleeni tuo Sika. Pohjan ruosteenesto aine, on pohjassa olevien suojalevyjen takana, eli kiviä ei sinne ehkä kolise/saa olla rauhassa..
    Helmat on toinen juttu.

    Jos tuo Sika jää pehmeäksi, niin taitaa jäädä hyllyyn..
     
  8. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Jos helmat pitää ns massata , laita helmoihin tarkoiteetua esim wurtin helmamassaa..hyvää tavaraa ja kestää hyvin, ja on päällemaallattavissa jos tarvis..
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    https://jasper.fi/tuote/kent-rubber-guard/

    Jos pitopeli ni laittaisin ihan tommosta tehtaan laittaman massan tyyppistä. Muista sit koteloauojata ne helmat myös sisältä ja kato ettei ruostesuojauksessa oo vedetty tyhjennystulppien yli massaa jolloin ne helmat lahoaa vaikka vetelisit mitä kärmesöljyä niihin.

    En muista ulkoa kuinka oahat 6-golffin helmat oli mutta vitosiin on tullu vaihdettua/hitsailtua ja niissä se tehtaan massa peitti jo vesireiät ni ihmekös tuo että märkänee... Eli tarvittaessa poraat sinne vedenpoistoreiät ja suojaat ne hyvin.

    Yks vaihtoehto on toki käydä kysymässä joltain korikorjaamolta että mitä ne ottais kun vetäisivät uuden rypymassan helmoihin? Se kun on koriliima-massaa joka vedetään semmosella ihan omalla ruiskullaan ni ei taida kannattaa investoida itselle :)

    My 2cents
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos on vielä siistit ja sileet pinnat, niin kirkas kiveniskusuojakalvo on yksi vaihtoehto.
     
    Muokattu: 21.6.2019
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ei tahdo sen rypylämassan päällä pysyä o_O
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Jos helmoissa on jo rypylämassa, niin ei tarvi silloin kalvoakaan.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead


    No omistajalla on ongelmia luvassa jokatapauksessa kun VI golfin ostaa. :eek:
     
  14. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Noissa muistaakseni kerääntyy kilokaupalla savea etulokareiden sisään. Sit sielä on vahapohjainen kotelosuoja tehtaan jäljiltä, mikä lohkeilee irti eikä suojaa mitään.

    Yleensä noi tehtaan kiveniskumassat lähtee pärkyämään edestä ja takaa lokasuojien reunoista ja tunkin kohdista kun kosteus pääsee alle. Ite keskittyisin niihin kohtiin. Ei kai kivet hakkaa 5mm massaa puhki keskeltä kynnystä, ainakaan ei ole tullut vastaan. Pintamaali voi kyllä kulua.
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Jep,suositan paksumpaa massaa mikä ammutaan sille kuuluvalla "pyssyllä",saa kerrospaksuutta. Aerosolimassat on aika ohuita eikä pysty kasvattamaan fiksusti kerrosta. JA kyllä kivet syö helmat ja massat-kin. Ja miksi -katsokaa kun ei ole kuraläppiä.
     
  16. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Mä noita vaggilaisia tarkotin ku niissä on kyllä sen verran tavaraa että en oo nähny keskeltä kynnystä kuluneen puhki. Sen verran niissä on tavaraa, mutta kai nekin jollain aikavälillä menee..
     
  17. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    Mites raptor tms. lavapinnoite? Se ilmeisesti kestää lähes mitä vaan
     

Kerro tästä muillekin!