"Helpoin" vanha jenkki harrastaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 27.5.2004.

  1. Tepi

    Tepi Gearhead

    Aloitin tämän aiheen nimettömänä.

    Kiitos kaikista kommenteista. Taidan ottaa niistä jopa opiksenikin ja etsiä itselleni pikemminkin sopivaa ja omaa silmää miellyttävää yksilöä kuin mitään tiettyä vuosimallia alkuperäiskoneella. Sen verran kuitenkin haluan välttää hankaluuksia, että pyrin kuitenkin ensimmäisessä autossa suosimaan Big Threen tuttua perustekniikkaa ja välttämään avo-Lincolnia "pientä laittoa vaativalla" automaattikatolla... Voipa rahaa säästyä bensaankin. :wink:

    Rahan säästämisen kanssa on tietysti helppo etukäteen uskotella itselleen vaikka mitä, mutta koska köyhällä ei kerran ole varaa ostaa halpaa, niin ajattelin kutsua sitten aikanaan kaikki kaverit mukaan potkimaan renkaita ja hankkia sitten ok-kuntoisen yksilön.

    Cadillaceihin verrattuna Impalan tai Furynkin kokonaispituus vaikuttaa kyllä vaatimattomalta, mutta onneksi ei tarvitse käydä kuin vilkaisemassa nykypäivän MB S-Langin speksejä muistuttaakseen itselleen, kumpi näistä oikein olikaan auto ja kumpi kinneri. =)

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karski 2004-05-31 16:30 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osta joku Rambler on hyvä ja halpa ensi auto. Eikä ole niin tarkkaa jos tulee susi.
     
  3. zeizei

    zeizei Gearhead

    Servoletti on viisas valinta.
    Ei vaan, tekniikkaan saa kohtuuhintaan mitä tahansa osia, mutta
    koriosat, listat, lokarit tms. on ainakin late greateissa (vm. 58-64) huomattavasti vaikeampia = kalliimpia hankkia. Luulen silti, että
    helpohkoa (ja komeata) harrasteautoa hakevalle ei ole parempaa vaihtoehtoa kuin 60-luvun isokorinen Chevy
     
  4. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Vai että puoli kesää? Ei ole kivaa?
    Tähän ei voi kommentoida mitään! Hehheh... :rotfl: :lol:
    No kannattaa varmaan pysyä vaikkapa Aspenissa...
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ei niitä sähköleluja tai hevosvoimia tai krominkiiltoa tai siipiä tarvitse siihen että ajaminen ja yleensä harrasteauton omistamisen fiilis on kivaa.

    osta tilanteen mukaan, sellainen joka osuu miellyttävyydeltään makuusi.
    -mahd.hyväkuntoinen
    -mahd.alkuperäinen
    -mahd.vähän turhia varusteita

    Tässä se on tiivistettynä. Tuntuu että OD:llä ei osata arvostaa oikeen mitään "tusinajenkkiä" vaikka niitä on 50, 60, 70, 80 luvuilta ihan helvetin hyvä valikoima Suomessa myyntiin asti, vieläkin. Sellaisia jossa on muotoilu sisällä ja ulkona kohdallaan, riittävän kokoinen kone jotta ei jää jalkoihin, kiva ajotuntuma ja sellanen kouriintuntuva fiilis mikä jää kun kaverien kanssa tai ihan yksin kruisailee. Sellaisia johon voi duunata muutoksia oman mielen mukaan pikkuhiljaa jos siltä tuntuu, tai sitten vaan lyö kasetin soimaan tai radiosta vanhaa musaa monona kojelaudan keskeltä yhdestä kajarista ulos tallilla ja katselee vaan autoa. Sellasia vehkeitä sellaisille ihmisille joiden ei tarvitse kilpailla autojen ominaisuuksilla. Siis just niitä autoja jotka ei voita näyttelypalkintoja mutta kuskaa jengin sinne parkkipaikalle ja sieltä takas himaan. Eikä tää tarkota etteikö kalliilla rakennetut ja entisöidyt autot olis hienoja. Niitä ei vaan ole niin paljoa eikä koskaan halvalla myynnissä.

    no olipa taas runoutta :rotfl:
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Älä ole turhan tiukkapipoinen merkkivalinnassa. Osta mieluummin hyväkuntoinen, kohtuuhintainen itseäsi miellyttävä malli merkkiin katsomatta. Liity johonkin USA-autokerhoon ja ota mukaan kuntoarvioijaksi joku joka ihan itse on jo rakentanut harrastetautoja.

    Merkeistä senverran että useimmiten Mustang, Cadillac ja Chevrolet ovat ylihinnoiteltuja kuntoonsa nähden. On näitä hyviäkin markkinoilla, mutta ylihintavaara piilee useimmiten näissä. Oltiin juuri katsomassa aivan kamalassa kunnossa (kolarivaurio) olevaa 60-luvun lopun karvalakkimallin 4d Chevelleä jonka tiukka hinta oli 3000 Euroa, ei mitään järkeä!!!
     
  7. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Katos perkelettä, tässähän pääsee jo ihan isoihin rahoihin käsiksi. Täytyypä nyt kaivaa esiin se virheetön puskuri kaverin varastosta...
     
  8. RB-440

    RB-440 1st gear

    Ainakin 68-70 mallisiin saa, siksi varmaan 74 saa myös. Viimeksi keväällä ostin alapallot 69:iin, liekö ollut 60 euron paikkeilla kappale ja sain samana päivänä, kun kävin tiskiltä hakemassa.
     

Kerro tästä muillekin!