henkilö- tai huoltoauto vero...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 300 64', 12.12.2005.

  1. 300 64'

    300 64' 1st gear

    eli katsoin tuossa yhtä suburbania joka on henkilöauto, ja siis kova vero , varmaan n.800€/vuosi, onko sitä mahd. keventää jollain konstilla jos auto tulee ns. työ autoksi, tai huoltoautoksi? onko kokemuksia?
     
  2. junnu78

    junnu78 1st gear

    nii

    ei mun mielestä pysty enää mitenkää sitä kiertämään noissa. kiitos suomen lainsäädännön :mad: tai kyllä sitä pystyy, mutta älytöntä... työkoneella sai muistaakseni ajaa 50 km/h
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead

    eikös se maasturin muuttaminen huoltoautoksi vieläkin onnistu? homma taisi olla, niin jotta kuskinvieressä olevat istuinpaikat hyväksytään, muut pitää heivata pois, paksiin laittaa työkalukaappi ja/tai sellanen kellosepän avaimenperän kokoinen viilapenkki.....tämän jälkeen kotteroa kadehditaan pakettiautonveron muodossa.
    siellä petrisimolin saitilla on tuosta varmaankin lisää inffoo.
     
  4. 300 64'

    300 64' 1st gear

    mites nuo istumapaikat, onko mahiksia saada taakse yksi kovapenkki, vai onko se sitten vaan 2 paikkanen, vai mahiksia jopa 2+3
     
  5. make_110

    make_110 3rd gear

    Ainakin kesällä sai Mitsubishi Pajeron huoltoautoks. Sai olla kaks istuinta ja piti olla työkalupakkia,ruuvipenkkiä yms.työntekoon kuuluvia välineitä, pajeron piti sen jälkeen painaa yli 2000kg.(Painoihan se ku tankki oli täynnä kiisseliä ja helkatin iso työkalupakki täynnä rautaa). Vero ei ollu kyllä paha, jotain 80€ vuos. Kysele lisätietoo YV:llä tai mailista make_110@jippii.fi jos kiinnostaa lisää.
     
  6. aaCHEVY

    aaCHEVY Gearhead

    Eikös Suburbanin saa rekisteröityä kuorma-autoksi. Nykyisin pitäisi kelvata ihan omilla penkeillään.
     
  7. aaCHEVY

    aaCHEVY Gearhead

    Eikös Suburbanin saa rekisteröityä kuorma-autoksi. Nykyisin pitäisi kelvata ihan omilla penkeillään.
     
  8. 300 64'

    300 64' 1st gear

    tuo kuorma auto juttu kuulostaa hyvältä, mutta vaatii vissiin sen 3500kg kokonaismassan, mitä nuo ei kuulemma kaikki subut täytä
     
  9. impala67

    impala67 Gearhead

    pitää olla joko neliveto subbe tai raskaalla, 8-pulttisella alustalla. sitten täyttyy 3500kg kokonaispaino.
     
  10. 300 64'

    300 64' 1st gear

    on neliveto kyllä
     
  11. peekoo79

    peekoo79 1st gear

    Eikö kuorma-auton vakuutusmaksut ole melko suuret?

    Painon mukaan näkyy menevän, eikö tuollaisilla "oikeilla" kuorma-autoilla ole monta tuhatta euroa vuodessa?
     

Kerro tästä muillekin!