Hepulikohtaus auton vaihdossa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mpower, 9.10.2025.

1. mpower

mpower Double Gearhead

Niin tuota juu, hepulikohtaus on yleisesti yhdistetty koirien käyttäytymiseen, kyllä juu!:D
    Mutta nyt omasta mielestä semmoisen sain! Sähköö, sähköö sanoo hepuli pääkopassa, järki ei ehkä kuitenkaan! Mersun täyssähköinen CLA taistelee Mersun W222 luotettavaa dieseliä vastaan 800 voltin latauksella, pitkällä toimintamatkalla ja uutuuden viehätyksellä perinteistä nokivasaraa kohden!:p

HÖH! Jotenkin tuntuu nyt siltä, polttomoottorimiehenä tunnen itseni aivan pöljäksi sähköisine ajatuksineni!
    Toisaalta CLA on mielestäni vielä "auton" näköinen, verrattuna muihin sähköautoihin, siitä plussat!
    Hirveen näköisii noi muut sähkikset, tai siis kun vanhoillinen olen, niin siten ajatellen!:rolleyes:

Pikkasen kyllä kiinnostaisi koeajelu verraten vanhaan Ässään, meikä kun arvostaa pientä melutasoa, suoraan kulkemista ja semmosta leppoisaa meininkii, juu!:)

Jos koeajelen, raportoin kokemuksista tänne!:cool:

Muokattu: 9.10.2025
    jänis2 tykkää tästä.
  2. kippis

kippis Gearhead

voit kuule raportoida niille hoitajille siellä hourulassa :D

fmila tykkää tästä.
  3. mpower

mpower Double Gearhead

Höh , vakavissani kirjoitin, niin heti hourulaan tämmöstä viriiliä eläkeläismiestä ollaan laittamassa!:p

LPV tykkää tästä.
  4. TopyCa

TopyCa Gearhead

En ole innostunut sähkäreistä mutta kun näen uuden VW bussin (!) se panee hymyilemään.
    Mielestäni kivan näköinen ja ei liikaa futuristinen.
    Noita on jo telttakatolla - valmis kutukoppi :)
    Miksi? No, herrasmies panee housut jalkaan seisaallaan....

fmila, eeko, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. mpower

mpower Double Gearhead

Hmm, ei ollenkaan pahannäköinen sähkis vaikka nykytrendin mukainen pikkasen viirusilmä onkin!:)

Herätänkin ajatuksen, ovatko viirusilmäiset autot mielestänne nättejä, vai luovatko autotehtaat meille mielikuvia auton ulkonäön suhteen!?:rolleyes:

Muokattu: 12.10.2025
  6. Stang_81

Stang_81 Double Gearhead

Hanki nyt semmonen missä on vakiovarusteena vilkut, ohjaustehostin(ettei tarttee joka mutkassa kahta kaistaa) ja sen verran tehoa ettei jokaisen linjurin jalkoihin jää edes rekkaa ohittaessa. Ja tietty vielä se peili taakse, et osaa siirtyä isompien jaloista pois :rolleyes:

7. Bukero

Bukero Double Gearhead

tätä mun ei pitänyt ikuna kirjoittaa..
    mutta eilen olin teivossa kuskina
    kaverin polestarilla.. niin..
    tätähän mun siis ei pitänyt kirjoittaa.
    mutta näpsäkkä ja ihan auton oloinen kulkine. tsorit tastä.

8. mpower

mpower Double Gearhead

Otin hieman vodkaa, ja rohkenin pyytää uuden CLA:n esittelyä ja koeajoa sähköpostilla! Mutta kyllä se varmaan niin on, vanhassa Ässässä vara parempi!? Kuhan nyt kyselin!

Ja nythän on mielestäni niin, kenenkään ei kannattaisi ostaa mallisarjan ekaa autoa,sillä siinä testataan auton viat kuluttajilla!:rolleyes:

Sen sijaan mallisarjan edetessä ja esim facelift versiot paaaaljon parempia! Ja pikkasen käytetty, niin hinta tippunut merkkiin katsomatta tonneja!:)

JYR tykkää tästä.
  9. TopyCa

TopyCa Gearhead

Mpower - Oon huomannut saman maailmallakin; Old ASS on halvempi...

PS. Ylemmälle Polestar fanille; Saat anteeksi - ajoit VOLVOlla :)

"Polestar's design and engineering are headquartered in Gothenburg, Sweden, with production facilities in multiple countries."

Volvo on laatua, kuten aikoinaan mainostivat Jenkeissä;

"After 20 years 90% of all Volvos are still on the road" (only 10% made to home....)

Bukero tykkää tästä.
  10. palotila

palotila Gearhead

Katoin äsken Kokkolan Autohuollon / Jesse Haapalan videon jostain mersun sähkiksestä. 30 tkm ajetussa autossa jo vettä tai glykolia moottorissa, moottori vaihtoon edulliseen 15 keur hintaan??

11. mpower

mpower Double Gearhead

Joo,ei oo sähkis mun juttu! Vehon myyjä soitti tänään ja varattiin aika Olariin. Mutta soitan huomenna aamulla ja perun koko jutun.

Parasta ajella tolla vanhalla vaan kun toi aika pienillä korjauskuluilla on mennyt, pääasiassa kuluvia osia vaihtaen.
    Polttoainekuluillakaan oikeestaan mitään merkitystä kun vuodessa alle 5000 km ajelee. Kaikki muut kulut on paljon suurempia!

TopyCa tykkää tästä.
  12. Concarne

Concarne Gearhead

Tuohan on halpa. Minulla kilahti vähemmän ajetusta Bemarista bensakone ja maksoi suunnilleen tuon verran. Tai olisi maksanut jos olisi pitänyt siitä jotain maksaa. Tuosta on aikaa 20 vuotta joten nykyrahassa se on reilusti yli 20000€. Siinä ei muistaakseni ollut vielä vaihtotyön hinta mukana mutta saatan muistaa väärin.

kerkko tykkää tästä.
  13. mpower

mpower Double Gearhead

Menikö asiakkaan maksettavaksi, vaiko noin vähän ajettuna takuuseen!?:cool:

14. mpower

mpower Double Gearhead

Mää oon ollu omasta mielestäni aika onnellisessa asemassa omistamieni autojen suhteen! Mittään katastrooffia ei ole sattunu lukuunottamatta Vauxhall Victoria ! Katsokaapas, Vauxhallin ostin veljeni kanssa vuosikymmeniä sitten, hintaa en muista, mutta sitten lieneekö sitten ollunna öljypumpun ylipaineventtiili karstoittunut ja kun pikkasen apetta koneelle annoimme kierrosten muodossa, niin sitten jumiutunut !?:rolleyes:

KÖH! Siis ylipaineventtiili jumissa ja kone kaputt! Voi se olla pikkasen karstaantunutkin huonosta huollosta tai siis öljynvaihdosta, tiedä sitten niin!:rolleyes:

BÖÖ! Mutku mää huollan ja pidän nykyistä autoa kuin naista kukkaa kämmenellä! Hellin kaasupoljinta varsinkin kylmänä ja kuin naisetkin tykkää jos lämmittelee pikkasen!:)

Tosin on tunnustettava, seksielämä eläkegubbella hiipunut!:D

15. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Muutaman tonnin autoilla ei voi tulla kovin kallista vikaa. Yhtään vioittunutta ei ole tarvinnut jättää tien varteen, muutaman huonon olen ajanut romikselle ja yhtä autokaupassa toiseen vaihdettua olisi ehkä voinut kutsua huiputukseksi. Mut eivät tulleet valittamaan saamastaan kohtelusta.

Kerro tästä muillekin!