hermo menee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juhe72, 27.3.2008.

  1. juhe72

    juhe72 1st gear

    kertokaa ny hyvät ihmiset, millä vidulla sais sbc:ssä tehostajanremmin pysymään menossa mukana, on linjattu, vaihettu pyöriä isompaan ja pienempään, on pumppua vaihettu, kammen pään limppua, on paksumpaa ja ohkasempaa hihnaa, miljoonia eri merkkejä kokeiltu, eikä se reppana kierrä ku alta 8000, sama oli laturilla, moni ura hihnalla se rauhoittu, ei kellään sattus olemaan ylimääräistä satsia pyöriä moniurahihnalle, panis kaikki yhelle remmille, koittais sitä vielä, ennen kun vetäis ranteet auki. tai jos jollain olisi joku hyvä idea tähän onkelmaan.....
     
  2. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Onko sulla minkälainen toi normaali hihna? Onko siinä hammastusta yhtään?
    Mulla oli rooverissa sama ongelma laturilla/vesipumpulla. Hihna oli täysin sileä, eikä minkään näkösiä hampaita/koloja. Niin aina kun konetta huudatti +5000rpm niin hihna vege. ja pari kertaa startatessakin lensi mäkeen. Sit ostin tilalle normin hihnan jossa oli "hampaita" niin jo pysy paikallaan.. :D
     
  3. juhe72

    juhe72 1st gear

    kaikkea on kokeiltu, hammashihnoja, sileitä, uusia, vanhoja, kaitaset pyörähtää selälleen ja paksummat lentää veks
     
  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Itse asiassa sama ongelma ,sb moparissa.
    Kun painaa kaasua reilusti, vaikka ihan ajossakin, ei pysy mukana enää hihna pirulainen, aina vingahtaa. Ei tosin ole paikoiltaan lentänyt missään vaiheessa mutta ärsyttää se jos menee siihen että aina vedättäessä vinq...
     
  5. weripuo

    weripuo Gearhead

    humdidum niksipirkkaa mukaellen... sukkahousut
     
  6. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Kerran on tullu tuollainen ongelma eteen ettei remmi meinaa pysyä paikallaan. Kun ne hihnapyörät ei ollu kohdillaan, vaan laturi heitti ainaki sentin. Kyllä se remmi sitten alkoi pysyä kun se rautakangella väännettiin tarpeeks kireelle :oops: en tiedä onko niin hyvä idea, mutta sillon amisaikaan ei ollu rahaa tehdä mitään kunnolla ja fordiin sovitettiin nissanin laturi :oops:
     
  7. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Mulla saratogassa vinkui laturin hihna kuin syötävä, vaikka oli uusi.
    Noo, aikani ihmettelin, kappas sehän on vinossa koko laturi.. Ja kappas kappas täällä laturin korvissa on vaimennuskumit , ja ne loppu.. no ne vaihdoin niin hiljeni.

    Mutta tämä että mun coronetin laturi /tai tehostin ei tahdo pysyä mukana, ei johdu noista syistä. Ei edes äännä muuten kuin silloin kun koneen kierrokset muuttuu nopeasti ja paljon.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tää nyt voi olla ihan päätön ajatus, mutta saiskos siihen viritettyä sähkömoottoria pyörittämään sitä pumppua?
    Ottaahan se pumppu aika lailla tehoa, mutta onhan noita moottoreita...

    Ohjaustehostajan tapauksessa kun ei liene mitään hyötyä siitä, että kone välillä vetää kahdeksaan tonniin jenkaa ja välillä louskuttaa tyhjäkäyntiä (ja silloin niitä pyöriä yleensä eniten käännelläänkin), vaan tasainen pyöritysnopeus luulis kelpaavan sille ihan mainiosti.
     
  9. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo, tasainen nopeus kyllä riittäis, mutta joo, tuo ei ole ehkä ihan helposti toteutettavissa, vaikka jossain tapauksissa saattais ratkaista paljonkin.. vois sillon siirtää koko pumpun johonkin muualle..
     
  10. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Tehostajan hihna ei pysy paikoillaan

    Ongelmasi on selkeästi suunniteltua(alle5000rpm) suurempi pyörimisnopeus.
    Olen kuullut ratkaisuna käytetyn pienempää kampuran hihnapyörää, jolloin suuremmillakin kierroksilla hihnan ja apulaitteiden nopeudet pysyvät tehtaan suunnitelluissa. Varjopuolena saattaa tulla liian hidas nopeus tyhjäkäynnillä... mutta jos koneesi kiertää 7k niin todennäköisesti tyhjäkäyntikin on enemmän kuin 700rpm.
     
  11. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    No, ei se kierrä nyt varmaan ihan 7000 mutta, minusta tuntuukin lähinnä että kierrosten raju nousu tiputtaa noita apulaitteita. Moottori siis nostaa käyntinopeutensa sen verran rivakasti ettei ne vaan pysy mukana..
     
  12. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    lisää reunoja hihnapyöriin ettei lennä veks?
     
  13. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    velipoika ratkas aikanaan mopsin sb:ssä to vian asentamalla muistaakseni mondeon nokkaremmin kiristimen hihnalle sitä ennen remmit lenteli jatkuvasti
    vaikka oli uutta pyörät ja remmit ja linjaan kasattu.ton kiristimen jälkeen ei lentäny kertaakaan vaikka kiekas välillä 7000rpm no nyt oli viime kesänä samaa vaivaa bbc:ssä aiko siihen soveltaa samanlaisen vissiin.
     
  14. juhe72

    juhe72 1st gear

    ei paskempi, on käynynnä mielessä, on vain niin lähellä tehostaja, että ei ole oikein tilaa
     
  15. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    joo tuo oli ihan hyvä keksintö jonka oon kyllä nähny rallimiehilläkin jossain f-ryhmäläisessä tms.ei lentele remmit ja työpaikan roskiksesta kaivetuna ei edes maksanu mitään dyykkaus rules!ahdasta oli mopsissa mut kyllä se sinne jotenki sai sen tungettua mul vois olla siitä systeemistä kuvaki jossain...
     
  16. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Hihnan profiilin kulmat ja hihnan korkeus on oltava hihnapyrän muodon kanssa just eikä melkeen,hihna ei saa pohjata eikä korkeus saa nousta hihnapyöräuran korkeuden yli vaan millin kaks alle , ( tuntuu vaan,että meille hihnan ostajille tarjotaan tietyiltä myyjiltä ihan mitä sattuu ),ja kireys riittävä ja jollei tehostajan pumppusi tee mitään "estoja" pyöriessä,niin kyllä pitäis pysyy,mulla kokemuksena toki vaan sellasen aikanaan -67 Camarossa olleen sbc 327 pannun kanssa tehostajan hihna,eikä mikään hillitön max.kiekkamotti,mutta tunnetusti räyhäkkä nostaan jengat.
     
  17. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    meillä oli just oikeet hihnat tms olin itse silloin varaosamyyjä ja kokeiltiin kaikki profiilit ja löydettiin oikea yms mut alkup kunnossa olevilla pyörillä joilla hihna ei pohjannut ja remmi oli linjassa lensi aina jossain 6000rpm tienoilla pois ei kiljunu ikinä eikä lähteny alemmilla kieroksilla koskaan.olishan uusia syvemmällä profiililla olevia billetpyöriä ollu luettelot väärällään mut ei niitä niillä taalan kursseilla(2001) viittiny tilata mieluumin velipoika osteli kireempiä palikoita myllyyn sit yks kerta kaivettiin roskiksesta sellanen kiristin puolituntia sovittelua ja johan pysy...nykyään kiinan tytön sorvaamat pyörät olis kyllä paljon halvempia.
     
  18. 370

    370 Gearhead

    Joitain chevyn rallimoottoreita tehdasvarustettiin syvempiuraisilla hihnapyörillä, ettei remmit karkailis.
     
  19. juhe72

    juhe72 1st gear

    vai heittäiskös vit..vatukkoon koko pumpun ja hakis romikselta sähkösen, eikös näissä uusissa kaaroissa ole sähösellaisia, jotka älyboksilta vielä haistelee, kuinka lujaa kurvaillaan ja olettaisin, että vähentää pumpun kierroksia vauhdin kasvaessa ohjain tuntuman parantamiseksi
     
  20. tha022

    tha022 Gearhead

    Mulla lenteli bbc:stä burniksessa aina laturinremmi ja muutenkin jos rykäs kiekat nopeesti ylös.
    Vika oli laturin linjaus tai siis linja oli ok mutta laturi oli ehkä 1.5mm vinossa.
    Piti rakentaa remmin kaappari ettei lähettäjä näe että multa lensi remmi :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!