Hintaluokkaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Lerssinen, 15.3.2006.

  1. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    [​IMG]

    Tuollaiset tuli ostettua KC:hen kesäksi. Kokoa on "16 ja kumit on 225/75 Nokian LT10:t. Pintaa on mukavasti ja vanteiden pitäis olla suorat. Kunnon näkee kuvasta, kun tuota tämän päivän kiillottelin. Nyt kysynkin että paljonko tällaisten arvo on koska maksoin itse näistä xxx€ niin tulinko kusetetuksi vaiko en? :-?
     
  2. JAV

    JAV 1st gear

    Pelkät vanteet 40e kpl
     
  3. Duster

    Duster 1st gear

    500e???
     
  4. weripuo

    weripuo Gearhead

    ei 500e olisi lainkaan paha mutta tarkistappa renkaan kyljestä valmistusmaa jotenkin näyttää siltä ettei olisi euroopan puolella valmistettuja
     
  5. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Nokian renkaat Made in U.S.A, totesin sen jo eilen. Koko sarjalla oli hinta 300€ joten en onneksi koe itseäni kovin kusetetuksi :rotfl:

    Krhm, mitähän eroa noilla made in JuuEsEi renkailla on tai onko ne joteski kovempaa kumia? :-?
     
  6. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    ne ulisee sorallakin... :odroll: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  7. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Noo ,nastat niistä lähtee ainaki ja NE EI VOI ULISTA KOVEMPAA KUIN ALLA OLEVAT COOPER WEATHER MASTERIT!! Perkele ku luulin jo että perä on rikki kun taka-akselilla ovat :mad:

    Ja sitä vartenhan kopista löytyy 136.5 db ääntä että saa rengas/konemökän peitettyä 8)
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Syy siihen, miksi Nokialainen LT10 on meidinjuuesei, on se että tuolloin Nokialla ei ollut laitteita tuon kokoisen renkaan tekoon. Pintamuotti on helppo juttu ja niin runko sekä kasaus ostettiin jenkkilästä. Tekijää en kerro...
    Ja nastojen irtoamiseen syynä voi olla ajotapa, nastoitustyön laatu (eivät tehdasnastoitettuja vaan paikallinen diileri on paukuttanut minkälaisia nastoja ja miten sattuu) sekä se, minkä ikäisiä nuo ovat.
     
  9. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    ^juu näistä tuleekin ihan kesärenkaat joten vinkkejä nastojen irroitukseen kaivataan. on nimittäin joka nasta tallella :eek:
     
  10. jankok

    jankok Gearhead

    Kaljakori viereen ja pikku meisselin kanssa kääntelet irti, siinä se ilta menee mukavasti
     
  11. Beauville

    Beauville 1st gear

    Ja kunnon hanskat käteen tai ainakin suojaat kämmenen, niin ei meisselin pää kaivaudu sinne. Sekä reipasta urheilumieltä.
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    Nastojen irroitus:

    Tyhjäkäynnillä D:llä asfaltille.
    Jarru pohjaan.
    Kaasu pohjaan.
    Odotetaan 10sek.
    Jarru ylös.
    Toistetaan tarvittaessa.
     
  13. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Ihan sama onko hanskat vai ei.
    Jos neljästä renkaasta yhteen menoon kaivaa ruuvarilla nastat irti, on kämmenpohja rakolla. :rotfl:
     
  14. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Puppupuhetta, pidät vaan sen meisselin kämmenselän suuntaisena etkä paina suoraan kämmenpohjaa vasten.

    nimimerkki kaksi rengassarjaa sarjaa yhtä soittoa nyppineenä ja vähän punoitti.
     
  15. Erppa

    Erppa Gearhead

    Hyvähän sun on sanoa kun on sen verta oikeaa kättä käytetty , että kasvanut nahkakin jo paksummaksi :rotfl:

    Ninim. CR-renkaat
     
  16. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Perkeles tuohan on ihan :wc: tuo nastojen nykkiminen

    T: 2 kaljaa, kolme naarmua, yksi katkennut pieni meisseli ja yksi nastaton rengas.. :poff:
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    Renkaat alle, jarru pohjaan, kaasu pohjaan..

    :)
     
  18. 63S88

    63S88 Gearhead

    Pointtihan on tässä että 'muljauttaa' sen meisselin kärjen sen
    nastan laipan alle ja sitten vaan kampeaa nastan ylös.
    Työ opettaa tekijää...
     
  19. eski

    eski 1st gear

    Eikös joku kikka ollut, että akkuporakone ja siihen esim kipsiruuvi kiinni, ja sillä sitten saa kaivettua helposti ulos. Jättää tietenkin ruuvia vaan sen verran näkyviin, että ei voi vahingossa porata renkaan läpi.
     
  20. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Kokeilkaapa sivuleikkuri pihtejä, itsellä on ainakin hyviä kokemuksia niistä, eli pihdin kärjet vaan sen ensimmäisen terskan alle ja kampeaminen ja a`vola, se on siinä eikä mene kauan ! Kannattaa ainakin kokeilla!
     

Kerro tästä muillekin!