hörökorvat vaihtaa kenttiläisen 42 sekunnissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tapsah, 14.7.2024.

  1. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Iltalehdessä jutttu vuoden -85 tapahtumasta....
     
  2. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Mihin on unohtunut Vekku Teamin moottorinvaihtokiertueen tulos? VW Kupla ajettiin estraadille, moottori irti, moottori paikalleen ja auto ajettiin pois. Tämä oli joskus 1986 tai 1987. Paras kokonaisaika oli 28 sekuntia, eli selvästi nopeammin kuin tuo brittiryhmän tulos.
     
    jknR tykkää tästä.
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Onhan Kenttiläisessä enemmän pulttejakin irrotettavana, kun Kuplassa.
    Nopeita aikoja molemmat.

    Meillä meni välikoppa-Escortin lootan irroitukseen 11 minuuttia joskus n.25 vuotta sitten perinteisillä työkaluilla kaverin hiekkapihalla.
     
    Muokattu: 15.7.2024
    Peeaa tykkää tästä.
  4. aircool

    aircool 3rd gear

    Joo. Vekku team pääsi ennätyskirjaan sillä alle 28sek.suorituksella.Suoritus näytettiin Karpossa. Löytyy youtubesta.
     
  5. Forester

    Forester 2nd gear

  6. Forester

    Forester 2nd gear

    Guinness ennätyskirja 84-85 kertoo, että Auto 84 näyttelyn yhteydessä Helsingin jäähallissa 21.4.1984 tehtiin uusi VW moottorinvaihdon maailmanennätys. Hyrylän Urheiluautoilijoiden Vekku-team suoritui tehtävästä 35,62 sekunnissa.

    Nelimiehinen joukkue starttaa auton, ajaa 15 m, tunkeutuu työkaluineen ulos ja irrottaa moottorin metrin päähän, kiinnittää sen takaisin, tunkeutuvat työkaluineen autoon ja ajavat taas 15 m.
     
    jknR tykkää tästä.
  7. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    Eikös nää treenannu tota ihan täyspäiväsesti ja Valon Vesku makso palkan:)
     
  8. spike

    spike Gearhead

    Ei tossa ollut kyyllä varmana mikään ruuveilla kiinni. Taitaa olla aika lailla vain jotain pikakiinnityksiä ja konekkin varmaan vain jossain telineessä siellä eikä oikeasti kiinni ruuvattu.
     
    kad_boost ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  9. jknR

    jknR Gearhead

    Kuplan moottorin irrotus ja kiinnitys Karpon ohjelmassa 29.27 sek, edit eikäkun siis 27,29sek. (Ohjelman eka pätkä)

     
    Muokattu: 16.7.2024
  10. Forester

    Forester 2nd gear

    27,29
     
    jknR ja aircool tykkäävät tästä.
  11. Forester

    Forester 2nd gear

    Tottahan tuossa lehtiartikkelin korjauksissa turisevat tuosta kuplasta; eihän siinä mottia vaihdeta, vaan irti ja sama takaisin. Apinaa koijataan...
     
  12. mjm2

    mjm2 3rd gear

    Joskus jollain toisella foorumilla oli juttua tuosta Escortin koneen vaihdosta, pätkähän on ollut vuosia Youtubessa.

    Escortissa pääteltiin olevan moottori takaluukussa ja takaveto. On myös aika takapainoinen olemus normaali etuvetoisiin nähden.

    Yhdyn edelleen tuohon spekulaatioon, vaikka se ei omani olekaan.
     
  13. hantta

    hantta Double Gearhead

    Itselläni oli Angliaan 4erilaista moottoria, tunnistuksen vuoksi kaikki eri värisiä, oli tonninen, 1,2l, 1,5l vakio ja rakenneltu 1,75l, tosin tuollaisen vaihtoon meni lähemmäksi 42 minuuttia, kuin sekuntia, siitäkin suurin osa välipellin kanssa tahikoidessa.
     

Kerro tästä muillekin!