Holley 1050 säätöä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 440Mag, 18.8.2016.

  1. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Kyseessä vanhahko kunnostettu 2-piirinen 1050 Holleyn dominator. Säätöjen kanssa hieman ongelmaa.

    WOT aika hyvin kohdallaan, mutta varsinkin tasakaasu ja tyhjäkäyntiseoksia ei meinaa saada alueelle.

    Ulompia air bleedeja (ei ole vaihdettavia ilmasuuttimia) kun kuristaa esim. rautalangan pätkillä jokanurkasta, saa vasta tyhjäkäyntiseoksen alueelle. Ilman sitä AFR niin laihalla kuin mittarissa riittää asteikko, sekä tyhjäkäynnin seosruuvit ei vaikuta mitään. Kuristimilla ja seosruuvit n. reilu 1,5 kierrosta auki tyhjäkäyntiseos ihan ok n. afr14.

    Tasakaasuseos on kokoajan paksulla, afr12-13. Ei tunnu vaikuttavan ensiön pääsuutinkoko mitään, kokeiltu välillä n. 84-88.

    Mikä avuksi? Ja onko noihin ilmareikien kuristamiseen mitään virallisempaa konstia.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Rautalankaa on usein käytetty ilmasuuttimien kuristamiseen, vaikka se aika vippaskonstilta kuulostaakin. Kokeilumielessä oikeinkin kätevä.

    Vaikuttaiskohan sulla se air bleedien tukkiminen niin voimakkaasti siihen tasakaasu-ajeluunkin, oletko kokeillu ilman?

    Powervalvehan sulla varmaan siellä on, voiskohan sitä pääpiiriä muuttaa enemmän powervalve-painotteiseksi jolloin vois mennä pääsuuttimissa reippaasti alaspäin.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    En oo kokeillu miten toi tukkiminen vaikuttaa ajossa. Heitin ne kuristimet sinne heti kun ekaa kertaa laitoin kaasarin paikalleen kun seoksia ei saanut sillain että olisi uskaltanut edes pitää käynnissä.

    Ensiössä on 2.5 pv, toisio tulpattu. Koneen alipaine huono, mutta en kerinnyt tarkkaa lukemaa mittaamaan tänään.

    Sellainen huomio myös: Jos tasakaasulta 60kmh vauhdista jolloin afr n. 12,5-12,8 lähtee kiihdyttämään vaikka nelosvaihteella niin että ensiöt on sen verran auki mitä aukeavat enen toisioita, mutta toisio ei vielä aukea, käy kone silmänräpäyksen ensin selvästi laihalla ja pysyy sen jälkeen jossain noin 14.5 seoksessa. Sitten kun survoo lisää pedaalia ja toisiot tulee mukaan, seos painuu tonne pikkusen 12 päälle ja vetokin tuntuis olevan kohtalaista.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Saiskohan se pv olla vähän aikasemmin aukeeva.

    Sillä powervalve-painotteisuudella ajattelin ihan sen kanavan suurentamista.
    Siellä kun oliskin vaihdettavat suuttimet, niin olispa hyvä kokeilla kaikenlaista ja vois aina palata takas jos menee pieleen.
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Vois tietty koittaa 3.5 tai 4.5 pv:lläkin ja pienemmillä ensiön pääsuuttimilla. Sain muualta myös hyvän vinkin miten noita ilmaholkkien reikiä saa pienennettyä ilman rautalankapatenttia.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kerro toki tännekin!
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Pienenpienen peltiruuvin kiertää sinne holkin sisään, nostaa holkin ylös, tinaa umpeen ja sitten mieleisellään poranterällä uusi reikä. Tarvii käydä hakemassa tommonen tarkkuusporanteräsarja.
     
  8. viridia

    viridia Gearhead

    Tässä ois yks setuppi mikä tuli joskus mopartsilla vastaan, jos haluaa suuntia katsoa:

    Here's my combo:
    493 with Indy-1 heads (around 730hp)
    266/271@50 cam /.680 lift 112 lobe sep
    11.7:1 compression
    4500 stall
    4.10 gear
    3800lb car
    here's what Ihad to due to my Pro-systems 1100 cfm dominator:
    main jet 77/ sec jet 92...PVCR .0935...PV 4.5...idle feed .035
    transfer slot jets .063...HSAB .029...IAB.076...Int air bleed not used...Intermediate circuit blocked...37 squiters...Idle screw 2 turns out...timing locked at 36.
    Idle 15:1 afr
    cruise below 2500rpm 14.7-15 afr
    cruise above 2500rpm 14.2-14.7 afr
    WOT 12.5-13 afr
     

Kerro tästä muillekin!