Holley 670/750 erot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MH, 21.4.2015.

  1. MH

    MH 3rd gear

    Onko Holley 750 vacuumin primääripuolen metering platessa "idle feed restrictor" reiät isommat kuin 670:ssä?
    Ongelma on seoksen meneminen laihalle, kun hieman painaa kaasua pienillä kierroksilla. Bensapinnat on ok, kiihdytyspumppu ruikkii heti ja seosruuveja on avattu tarpeeksi. Myös perusennakkoa lisäsin reippaasti, joka hieman helppasi, mutta ei paljon. kaasari orkkisosilla oleva 670 Avenger.
    Jakaja on ilman alipainekelloa, ja edellisellä kaasarilla toimi ok.
    Moottori on korkeintaan 300+ heppanen Ford 390.

    Ajatuksena oli vaan, että jos 750:ssä on isommat noi reiät, niin voisi sellaisen suutinlevyä testata ennenkuin porailee kuristuksia isommaksi.
    Tyhjäkäynti on ok ja lämä tiskissä on riittävän rikkaalla.

    Sopiiko tuplapumpun ja vacuumin metering platet ristiin?
     
  2. F-body

    F-body Gearhead

    Ensiöpuolelle laittaisin isommat suuttimet. Pitäis auttaa tohon ropleemaan.
     
  3. MH

    MH 3rd gear

    Tässä on 65/68 suuttimet muistaakseni vakiona, 70/74 on tulossa. Testaan kyllä tuota ennenkuin porailen mitään. Onko kaksivaihesesta power valvesta kokemuksia? Alipaineet on vielä mittaamatta, mutta saisiko sellaisella tuota vaivaa korjattua?
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Miksi noin hurja suutinkoon muutos?
     
  5. MH

    MH 3rd gear

    Siis saahan noista myös 68/70 setin. Epäilen vaan pääsuuttimien vaikutusta 1500-2000 kierroksilla.
     
  6. Väne

    Väne Gearhead

    Kokeile ensin pienempiä ilmasuuttimia tyhjäkäyntipiirille.
     
  7. MH

    MH 3rd gear

    Ei taida olla mitään vaihdettavia ilmasuuttimia tuossa mallissa?
     
  8. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Ei taida pääsuutin vaikuttaa tuossa kohdassa.

    Paljonko on tyhjäkäynnin säätöruuvi auki?Siitä kun läpät on kiinni,käännät ruuvia 3/4-1,5 kierrosta auki,tossa alue, niin pitäis olla likellä sitä että käy ok tyhjää.Yli tuon niin jotain muuta vikana.

    Paljoko ennakkoa?

    Tyhjäkäynnin seosruuvit 1/2-2 kierrosta on pelialue,yli tuon niin jotain muuta on pielessä.

    Sitten mittaat vacuumin,veikkaan että aika korkeella on sun koneessa joten sen mitä mittaat,jaat 2:lla ja power valve sen mukaan.Siitä lähdet sitten vaikka isontamaan PV:n lukemaa jos ei pelaa ok.

    Ja kokeile kattoa se pv lukema vaihdepäällä ja sitten kun lähdet liikkeelle,kun ongelma ilmenee.

    Noi Avengeri Hollikat on hyviä,ja sillä suutinrungon vaihtamisella 750 kokosesta et taida korjata vikaas.

    jos sanot että tyhjäkäynti ok,tarkoittaako se että se on seoksellisesti vai että hiukan vaan haisee bensa?

    Tosta alkuun..
     
  9. MH

    MH 3rd gear

    En ole vielä tarkistanut onko 0-merkki kohdillaan, mutta jos on niin olen testannut 10-20 perusennakkoa sillä ajatuksella että jos reilu ennakko korjaisi tilanteen-ei auta. Keskipakoennakko kyllä toimii, ei ole vaan tuossa malloryssä nopeasti säädettävissä ja tarkoitus onkin jakaja päivittää jossain vaiheessa helpommin säädettäväksi.
    Tyhjäkäyntiseokset saan Autometetin seosmittarin mukaan kohdilleen helposti, samoin täyskiihdytys on turvallisen rikkaalla-mitä nyt hanskalokerossa olevaa mittaria kerkee vilkuilemaan.
    seosruuveja olen avannut 0,5-3,5 kierrosta-ei auta.
    Alipainemittari mulla on ehkä huomenna, pitää jatkaa siitä.

    Vastaavia ongelmia löytyy just tuolla kaasarilla todella paljon kun googlettelin ongelmaa, siksi tuli mieleen toi koko suutinrungon vaihto.
     
  10. El 60

    El 60 Gearhead

    Ulompiin/ idle air bleedeihin pikku pikku rutalangan pätkää niin näkee vaikuttasko oikeeseen suuntaan.. jos vaikutus positiivinen niin ilmasuutinta vaihtaen pienempään.
    Läpäthän ei oo liikaa auki tyhjäkäynnillä?
    Paljon seokset pintakaasulla juur ennen kakomista?
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ite kans paininu hetken tollasen 670 street avengerin kanssa. Suoraan paketista kii ja armoton pauke putkissa, niinku laihalla. Tyjäkäyntisuuttimet taas sit tykkää enempi käyttää mottia rikkaalla, kierroksen ku avaa ensiötiä ni alkaa rundit putoo ja käynti muuttuu raskaaks ja toisiot pienemmällä. Heitin siihen sit ensiöpuolelle 69:t ja toisiopuolelle 74:t, sillä tilanne parani hieman. Sit pelailin pump shooterin ja toisiojousen kanssa, ei mitän dramaattista apua. Vikaks kasvatin viel toisiosuuttimia viis pykälää lisää, ja parani jälleen. totesin et nyt riitti leikkiheikki, et jos siihen jotain älyy haluu ni rullille on mentävä pakokaasunalysaattorin arvioitavaks. Joten eka keerta elämässä ku tarvii viskata tyydyttävästi toimiva cartteri takas!
     
  12. jpe

    jpe 3rd gear

    Oma tuplapumppari teki vastaavaa kaasua vähänkin reippaammin avattaessa kun power valve oli liian pieni (3.5), korjaantui vaihtamalla 5.5 tilalle.

    Tyhjäkäyntineulojen säätöalue ei myöskään aluksi riittänyt, koska toisipuolen läpät oli säädetty liikaa auki. Eli eivät menneet riittävästi kiinni ja sai sieltä liikaa ilmaa. Tämä nyt ei tässä tapauksessa taida kuitenkaan olla ongelma.
     
  13. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mulla meni 383 mopsin päälle 570 avengeri ja enska suuttimet oli siinäkin liian pienet,toisio jousi meni vaihtoon mutta muuten se pelas hienosti.

    Harvoin muuten vaan saa lukea oikeasti kehuja?


    Mutta onko sen seos-mittari kapea-vai laajakaista?

    Ja tarkennus kysymys,missä kohdassa tarkalleen se menee hoikalle?

    Kun liikahdat(liikahtaa mutta sitten kaatuu turvalleen) vai tasakaasulta eteenpäin samalla oireella?
    Ja kaasun painamisen voimakkuus?Kevyen tasainen vai nopeahkosti?
     
  14. MH

    MH 3rd gear

    Mittari on joku käytettynä ostettu, laajakaista muistaakseni niissä "ohjeissa" luki. Liikkeellelähdössä ja pienillä kierroksilla ajettaessa, kun ihan varovasti kaasua painaa niin kyykkää.
    Ennakon lisääminen auttoi, mutta ei poistanut vikaa. En sitten saanut tänään alipainemittaria, ehkä huomenna.

    Alkuperäiseen kysymykseen vielä, ei kellään olisi tuollaista 750 vacuumia osina?
     
  15. MH

    MH 3rd gear

    Niin toi idle air bleedin osittainen tukkiminen jäi vielä mietityttämään. Siinä kaasarin yläosassa kurkkujen vieressä neljä reikää vierekkäin. Ulommat on ilmeisesti tyhjäkäynnille vaikuttavat, ja noiden osittainen tukkiminen on sama kuin ifr:n isontaminen? Saman kanavan sivuhaarasta on ilmeisesti kysymys?
    Mites siinä rautalangan saa pysymään, ettei se imeydy koneeseen?
     
  16. El 60

    El 60 Gearhead

  17. MH

    MH 3rd gear

    Juu,edellinen säätelijä oli avannut toisioita senverran auki että tyhjäkäynti oli mahdoton saada normaaliksi. Puhumattakaan suihkulähteestä, joka aiheutuu kun säädetään kohot niin että ne ottaa kattoon kiinni. No tulipa testattua "out of the box".
     
  18. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mun mielestä sun 300hp(sun arvio) 390cid koneessa ei vielä tarvitse mennä air bleed leikkeihin saadakseen sen toimimaan.

    Pitäis saada kartalle ilman että alkaa niiden kanssa ropaamaan.Mutta voit tietenkin tukkia sinne rautalankaa,sun kaasarihan se on.Eikä se mitään riko.

    Näyttääkö se sun mittari ledeillä vai lukemana(voisit tietysti kertoo ne lukematkin)?
    Jas tarkista se vakuumipuoli,paljoko sitä on ja mikä on kokonaisennakko,millä rundeilla ne tulee.

    Se tyhjäkäynnin ylirikastaminen voi pienentää ongelmaa,se vaan ei poista sitä.
     
  19. Väne

    Väne Gearhead

    Rautalanka pari kiekkaa putsarin pultin ympäri ja päät suuttimiin, helppo testi.

    Huipputeho arvioilla ei liene merkitystä kun säädetään alakierroksia, 150hv maamoottori voi tarvita enempi bensaa kuin ajatuksella rakennettu 300hv kone.

    Avengerissa taitaa olla emulsioputki ainakin ensiösuutinlevyssä ja 750 on normaali.
    Jos vaihdat suutinlevyä niin ensiöpiirin säädötkin menee uusiksi, ja ilmasuuttimetkin joutunee muuttamaan.

    Jos avengerin tyhjäkäyntisuutin on suutinlevyn yläreunassa, siirrä suutin alas tai vaihda suutinlevyksi joku vanhempi 600 tai 750 levy, alhaalla oleva suutin toimii paremmin ja sen ei myöskään tarvi olla niin iso kuin jos se olisi ylhäällä.
     
  20. MH

    MH 3rd gear

    Suutinlevy on tuon näköinen päältä:
    http://www.britishv8.org/Articles/Image ... etor-A.jpg
    Onko enempi malleissa tuossa ruuvattavat suuttimet, tuossa ei kyllä mitään saa vaihdettua ilman väkivaltaa.

    Eipä ole alipainemittaria tullut vielä, mutta suuttimet ja kiihdytyspumpun nokat sain. Laitoin 70/74 suuttimet ja sinisen kiihdytyspumpun nokan sekä perusennakkoa n.18ast. (missä sijaitsee aste merkki kompuutterissa?)
    Perstuntumalla toimii jo ihan ok, mutta laihalle menee mittarin mukaan varovaisella kaasunpainalluksella. Täyskiihdytys on rikkaalla, mikä oli arvattavaa. Tasakaasu ajo n.1500rpm seokset ok, tasakaasu 2000rpm menee laihalle.
    Ja seosruuvit pitää olla 3 kierrosta auki.
     

Kerro tästä muillekin!