Holley 830 DP seokset..?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Poni -69, 27.6.2014.

  1. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Tuon Holley 830 Competition tuplapumpun kans oon ny alkanu hieroon ohimoita,suurelta osin varmaan vain kokemattomuudesta.. :lol:
    -70 Chargerin pellin alla murisee muutoin ok paketti,440 stroukattu 500 .030 ylikoossa,rpm performance kannet,ruttua kuulemma 11 jotain(myyjän mukaan),peltisatsit,MSD pro billet jakaja(ei alipainehärpäköitä) ym vermeet (pickup,pyörijä ja kansi uusittu),TF727 tomaatti käännetyllä manuaaliventtiilistöllä,turbiini n. 3500 stallilla,perä lukollinen 8 ¾ 3.73 välityksellä.
    Nokka mekaaninen, Comp Camssi 306/306, @.050 260/260 ,0.555 nostolla
    Perusennakko tällä hetkellä n. 16-18* ,kokonaisennakko ehkä jotai reilu 30-35, asteikko loppuu 20:iin,ite tein asteikon väleillä merkkejä dampperiin et pääsis ees vähä jyvälle..
    Innovaten laajakaistaseosmittari ja joku tarvikealipainemittari kiinteesti kytkettynä.
    Tyhjäkäynti nyt säädetty noin 900 rpm vapaalla,seos 14,5 AFR (n.mittari viisarimallia) ja alipaine n. 6-7 inHg,vaihteella tipahtaa johki 600 nurkille,seos 14,0 alipaine sama 6-7
    Cruisingnopeudessa 80-90 km/h (n.2800 rpm)seos 12,5 ja alipaine 17 inHg ja VOT 12,0 ,alipaine tietty 0
    Imusarja joku TM7 (ykstaso? )
    Kaasarissa nyt ensiön suuttimet 76,toisio 80.Ensiön Powervalve 5.0,toisio 4.5
    Seokset muuten mun mielestä aika ok mut ku kiihdyttää cruising nopeudesta ns. puolikaasulle nii seokset menee heti laihalle,sinne 15,0 jopa 16,0 nurkille mutta VOT:lla sit taas PW:t ruokkii lissää(luulisin??) niinku kuuluu.. Oon koittanu suurentaa ja pienentää kaikkia suuttimia mut aina jompikumpi kärsii,kiihytyksessä ok niin matkavauhdin seos hiton rikkaalla,jopa 10-11 AFR ja taas toisin päin.
    Ja ku tossa tarkottamassani puolikaasukiihytyksessä ei noi alipaineetkaan putoo niin alas et powerit alkas pelittään..ja taas jos suuremmat laittaa nii eikö jo toi vakio 6.5 ruiki tyhjäkäynnillä läpi tavaraa..?? :eek: Kulutus likempänä 30l /100km. (tiedän,voima ei tuu tyhjästä.. 8)
    Muuten kaikki toimii,kumit palaa ja varttimailiki on kulkenu noilla katukumeilla 12.8 s.
    Ite en oo tätä konetta rakentanu vaan tekniikka siinä kunnossa ja speksit niillä tiedoilla ku ostin sen viime syksynä jenkeistä,alakerran ainoostaan laakeroin tässä vasta.
    Näin alottelijana mietinki et onko toi seoshomma ok vai oisko jotain tehtävissä tolle kaasarille tai jollei muulle? Toisen valmistajan kaasari ja jos nii mikä? Vaiko ruisku ja jos nii mikä?
    Vai vienkö suosiolla johki dynopajalle jossa myös osaisivat säätää kyseisen toosan?
    Kiitos ite kellekki jo siitä jos jaksaa tän romaanin ees lukee.. :rotfl:
     
  2. fury poika

    fury poika 3rd gear

    No persaukiset yleensä täällä kyselee.
     
  3. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Oisit vaan vittu kommentoimatta jos noin sylettää!
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä en kylläkään ole holley asiantuntija, mut eiks toi kaasari ole parhaimmillaan just läpät auki, et toi cruising alue vähän kärsii noista isoista kurkuista.
    Joku kaasari jossa pienemmät ensiökurkut ja isommat toisiot vois parantaa cruising taloutta ja käytöstä.
    Mä varmaan laittasin noin hurjaan koneeseen pari Edelbrockia :)
     
  5. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Hah hah noilla säädöillä ajelisin kuuhun ei kai noit paremmaks saa tai jollain hipo ruiskulla varmaan. ja pilkku jonneki väliin.
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo ei mitään ruiskuja, kyllä se kaasari olla pitää ainakin mun mielestä.
     
  7. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Joo ei ruiskuja joutuis itteki sit ostammaan pian tietokoneen, et pääsee säätämään ;) herneet on pakastealtaassa :)
     
  8. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Herneet on keitossa ja välillä melonit kainalossa.. :rotfl:
    Joo,ei kai se ruisku oikeen "kuulu" ton ikäkauden vehkeeseen ja tokkopa sekään sit on oikotie onneen..
    Näillä mennään,eipähän tarvi enää ohimoita hinkata ruvelle.. :D
    Mites toi hetkellinen laihalla käynti noitten "puolikaasukiihytysten" kans,ei taida olla merkittävää haittaa ko on vaan tosiaan hetkellistä/satunnaista? Ja mitä vahinkoo muuten pidempiaikanen laiha seos tekee motille?
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Puhut Poni-69 ihan kuin mun suulla.Mulla on samanlainen 830 race series Holley joka oli 454 bbc ruokkijana.Siellä oli 82/86 suuttimet.
    Mun piti se laittaa suht napakkaan 406 sbc motskariin,ja näin pienensin suuttimet samaan sattumalta kuin sulla eli 76/80.

    No homma oli siihen tehty,ja sit vaan rupesin katselemaan kurkun kokoa vähän tarkemmin ja laitoin sen verrokkina 750 vac 3310 viereen ja totesin et helvatan helvatta.Vaikka mulla on aina tapana liioitella,niin totesin että nyt on liikaa.
    Veikkaan että 406 menis polvilleen,tai ainakin aika pehmeeks alhaalta ton 830:sen syleilyssä.
    En pystynyt sua tässä nyt jelppimään,mutta oli niin lähellä mun touhuja että kerroin omasta kokemuksesta.
    No oon mä niin hullu jätkä että uteliaisuus ja kokeilunhalu sen sinne motin päälle kuitenkin lennättää.Kerron sit miten kävi.
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    En mä osais olla edes huolissani jos hetkellisesti satunnaisesti menee 16 seoksiin, sehän on kuitenkin mulla vakiokoneessa ihan normaali cruising seos parhaan polttoainetalouden seos.
    Onko silloin havaittavissa mitään rykimistä tai empimistä kun kyykkää 16 seoksiin ?
     
  11. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Onko silloin havaittavissa mitään rykimistä tai empimistä kun kyykkää 16 seoksiin ?[/quote]

    Ei oo mitään ongelmia.. mut ihan sillä kyselinki ku en tienny.. 8)
     
  12. El 60

    El 60 Gearhead

    Pintakaasu seokset joutuu kyllä ite hieromaan sit kadulle sopiviksi .. penkkivetojen jäljiltä aina sika paksulla.
     
  13. Väne

    Väne Gearhead

    Power valve ei vaikuta tyhjäkäyntiseoksiin, laita vaan herkemmin aukeava venttiili.
    Jos tyhjäkäynti ja siirtymäpiiri tuntuu toimivan hyvin niin seuraavaksi haet ensiösuuttimella matkaajoseokset niin laihalle millä vielä toimii jouhevasti.
    Sitten powervalven kanavan koolla säädät täyskaasuseokset.
    Toisiopuolelta voit vaikka tulpata powervalven ja isontaa vähän suutinta, ainakin helpottaa säätämistä ja myöhemmin voit laittaa venttiilin takaisin ja suutinta pienemmäksi jos on rikkaalla välikaasulla..

    Nouseeko alipaineet heti tyhjäkäynnin jälkeen? vois tarvita lisää perusennakkoa.
     
  14. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    nousee alipaine heti ku tyhjältä nostaa kierroksia.
     
  15. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No kyllä se powervalve vaikuttaa tyhjäkäyntiseoksiin jos sulkeutumissalipaine on suurempi kuin tyhjäkäynnin alipaineet.

    Jos menee laihalle kiihdyttäessä niin alkaisin säätämään kiihdytyspumppuja. Erilaisia nokkia ja kiihdytyspumppujen suuttimia vaan kokeilemaan.
     
  16. Väne

    Väne Gearhead

    Ei vaikuta, power valve tietenkin on auki mutta ei se vaikuta seoksiin jos kone käy vain tyhjäkäyntipiirin kautta eikä tiputa boostereista.
    Jo pääsuuttimen pinta-ala on monta kertaa isompi kuin tyhjäkäyntipiirin kuristus, miksi powervalven avautuminen vaikuttaisi?

    Jos vesiastiassa on millin reikä pohjassa ja kannessa vaikka 5mm reikä, tyhjeneekö astia nopeammin ilman kantta?
     
  17. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Olet oikeassa, yleensä se on just noin. Sitten vasta kun koneessa on niin raju nokka, että läppiä joutuu ruuvaamaan enemmän auki jonkinlaisen tyhjäkäynnin saamiseksi, saattaa kone imeä bensaa boostereidenkin kautta.
     

Kerro tästä muillekin!