Holley 850 dp tyhjäkäynti seoksen säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Impala76, 10.3.2018.

  1. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kysymys nyt sellaisesta asiasta, kun minulla on holley 850dp Chevyn lievästi piristetyn 454 isohkon päällä. Tässä kaasarissa on neljä tyhjäkäynnin seoksen säätöruuvia. Nyt kun on säätöjä koittanut hakea paikoilleen niin olen huomannut että parhaimpaan lopputulokseen pääsee kun kiertää toisiopuolen seosruuvit kokonaan kiinni ja säätää tyhjäkäynnin kohdalleen pelkillä ensiöpuolen ruuveilla. Näin tehtynä moottori vastaa paremmin säätöön ja toimii jouhevammin ajossa.. Kokeneilla holley ukoilla lienee tietämys asiasta että onko tästä nyt näin tehtynä jotain haittaa ja mistä voisi johtua....?
     
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ite säädin 750 dp:n ruuvit puoli kierrosta auki, ja silloin ainakin seosmittari tykkäs.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Enpä ole noin tehny, mutta yhdessäkin säätöohjejutussa sitä jopa suositeltiin jossain tapauksissa.
    Kun se noin pelaa parhaiten, niin ei siitä mitään haittaakaan ole.

    Ja mistä tuo johtuu, onkin sitten vaikeempi sanoo. Se kuinka paljon kaasuläppiä on säädetty auki ensiö / toisiopuolelta, lienee yksi asia.
    Yleisimmin ongelmia aiheuttaa se että ensiöläpät on liikaa auki ja toisiot aivan kiinni.
     
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Okei, kiitos tiedosta. Annan niiden varmaankin sitten olla noin..
     
    Rotten tykkää tästä.
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Todennäköisesti toisioläpät ei ole auki yhtään, jos seosruuveja avaamalla toisioilta ei muuta käyntiä muutakuin huonommaksi?

    Avaisin toisioläppiä hieman, ja kokeilisin säätöä uusiksi. Toisioläpille löytyy ruuvi kaasarin rungosta, kun käännät kaasarin ympäri käsissäsi, niin löytyy sieltä.

    Perustelen tota pyrkimystä saada tyhjäkäynnin säädöt reagoimaan joka nurkasta sillä, että silloin bensa vaihtuu myös sieltä toisiopuolelta aina ajellessa kun motti käy tyhjää myös toisioilla, pelaa sit paremmin kun kaasua polkasee niin että toisiotkin aukeaa. Näin omakohtaisesti kokemus asiasta.
    Toisekseen siirtymäpiiri toimii niinkuin on suunniteltu jos toisiokin osallistuu tyhjäkäyntiin, silloin kun vaikka paikaltaan polkaisee kaasun pohjaan....
     
    Muokattu: 10.3.2018
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mittaa että ensiö ja toisioläpät on saman verran auki. Esim. Ohuella rautalangalla.
     

Kerro tästä muillekin!