Holley sniper efi:n suuttimista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cnn, 12.8.2021.

  1. Volvo-foorumilla ollaan kovasti sitä mieltä, että:

    ev14 2200cc toimii viinalla mutta ei bensalla, piste. Oma kohtasta kokemusta ja kaveri piiristä vuodesta 2010 alkaen. :)
    Viinalla autoa pitää talvisinkin käyttää parin viikon välein jottei suuttimet ruostu kiinni taikka lähettää puhdistukseen ja säilyttää puhdistettuna testiliemi sisällä suljetussa minigrip pussissa. ;)

    Käytettyjä ev14 2200cc suuttimia ei kannata ostaa ilman suuttimien testausta koska jos ovat seisseet yli kuukauden viinat sisällä ovat todennäkösesti jo ruostuneet jumiin.

    Voip olla perääkin tuossa..
     
  2. NickeR

    NickeR 3rd gear

    Mulla on 4kpl Sniper suuttimia ylimääräisienä (550-511) ja kaikki muut osat löytyy kans paitsi ecu... eli jos joku tarvii varaosia nii kaikki löytyy.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Ei varmaan mitenkään, ehkä myöhästämällä sytkää. Kait nuo on johonkin 2000hp mosaan tarkotettu. Joku vakio 200-300hp mosa niin ei varmasti toimi kunnolla.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kaikki läpät aukeavat yhtä aikaa mutta erikseen saa ostaa progressiivisia vipuja läppien väliin (kiinteä tai säädettävä).
    Sehän tuossa itseä ihmetyttänyt, että laitetta mainostetaan itseoppivana, mutta eihän se sitä ole kuin ehkä vähän. Itsellä on oppimiskartta aina tyhjä, kun tietsikalla katsoo ja muutokset on tehtävä manuaalisesti). Samoin mahdollinen oppiminen on siirrettävä erikseen ohjelmaan.

    Tyhjäkäynti on mulla 454:a säädetty handheldista 650rpm. ja pitää aika hyvin paikkansa. yleensä. Seilaa toki jatkuvasti muutamia kymppejä, mutta kait se sama on kaasarivehkeissäkin.

    -J-
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kysymys ja oletus sen alle. Kai ne Sniperin suuttimet on jotkut muut kuin nuo Boschin kaasusuuttimet? On vaan samaa suuruusluokkaa, 2 litraa per suutin per minuutti ja koska semmoisia ei ole vapaasti saatavilla (siksi tehdashuolto), niin tilalle tarjotaan noita kaasuauton suuttimia.
     
  7. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Aiemmin olleessa linkissä lukee;
    If you are planning on running E85, the Bosch 210# injectors are a great option and will support over 1000rwhp. They are available for $544 set/8 from VS Racing:

    Ei varmaan muuta yhteistä Holleyn alkuperäisten kanssa kun toimintatarkoitus.
     
  8. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    holleyn sivuja katselin niin tulin käsitykseen että noita olisi kahden kokoisilla suuttimilla, 100 ja 120 lb/h eli isommat olis noin 1260 cc/min Eli ei ne taida noita 2000cc kaasusuuttimia olla. https://www.finjector.com/fin/ev14_1500_cc_8_5_ohm_uscar_short_o_o_34_mm_bosch_0280158677-p-740538
    samanlaisia 1500cc/min suuttimia löytyy ainakin bensan kestävänä finjectorilta, semmoiset mulla tuossa 2.5 litraisessa toyotan kutosessa ja käy "nättiä" joutokäyntiä ja läpäisee päästötestin.

    https://www.finjector.com/fin/ev14_1100_cc_12_ohm_c_uscar_liitin_lyhyt_runko_o_o_34_mm-p-732000 nämä voisivat olla lähimpänä alkuperäisiä arvoiltaan, ilmeisesti siis pienemmästä suuttimesta hajotinlevy poistamalla muokattuja.
     
  9. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Amerikasta löytyy firma Efisystempro.com joka myy snipereihin sopivia "plug and play" suuttimia. Löysin tuolta netin syövereistä keskusteluja missä tämä kyseinen firma mainittiin ja sieltä näkyy kyselyjen perusteella todellakin löytyvän suoraan arvoiltaan täysin vastaavat suuttimet mitä snipereissä alunperin on ollut. Suutinhuolto firman mukaan täällä lähimmäksi sniperin suuttimia osuvat korvaavat on arvoiltaan varsin erilaisia, lyhyen aukioloajan tuotto ero oli 24% ja maksimilla 6%. Eli jos vaihtaa yhden tai useamman niin heidän mukaan pitäsi eculle saada tieto suuttimien muuttuneista arvoista, ja jos yksi poikkeaa niin paljon niin miten se vaikuttaa koko paketin toimintaan.
     
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    On aika vaikeaa jos holley ei myy varaosia ja niitä ei tahdo oikein saada. Edullinen sniperin hankinta hinta on siis tuolla tavoin saatu että joudut aina lähettää sen heille korjaukseen ja rokottavat sitten siitä. Mielestäni fitech otti suoraan jonkin LS7 suuttimen tai vastaavan.
     
  11. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Sepä se, ei ole Suomesta oikein kannattavaa alkaa lähettään Amerikkaan niitä huoltoon. Rahti täältä, huoltohinnat rahti takas ja tullit ja alvit päälle kun takas lähetetään.
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    + pahimmassa tapauksessa ajokausi.
     
  13. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Erittäin todennäköisesti se menee vielä juuri näin, varsinkin ko näillä leveys asteilla tuo ajakausi ei ole turhan pitkä muutenkaan.
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sillä on joku merkitys että ne suuttimet on keskenään samanlaisia. Sekventiaalisessa imusarjaan ruiskutuksessa enemmänkin mut jotakin tässä myös.
    Mut se onko ne suuttimet 1:1 samankokoisia tai ala ja yläalueelta erilaisia pitäisi kohtuudella mahtua oppimisprosessiin.

    Mä oon ajellut tulevan turbon suuttimilla vaparia niin että mitoitus on likipitäen 100% överiksi ja toimii. Niinhän se toimii jatkossakin alle ahtopaineen
     
  15. Cnn

    Cnn 3rd gear

    Kyllähän siihen oppimisprosessiin mahtuu jonkin asteinen heitto, suutinhuollossa meinasi et 10% heitto on sellainen minkä ecu pystyy vielä käsitteleen, ja siitä ylöspäin pitää jo alkaa softan kautta säätämään. Toki varmaan joissain kokoonpanoissa toimii perus ajeluissa isommillakin heitoilla ilman et juuri eroa käytöksessä huomaa. Mutta jos on tehokkaat moottorit, niin silloin Kuulemma pitäisi kaikki yli 10% heitot säätää. Näin meinattiin Finjectorilla... Mutta jos koko sarjan vaihtaa, niin silloin voi olla asia erikseen. Mutta jos vain yhden tai kaksi vaihtaa niin silloin ilmeisemmin näin.
     

Kerro tästä muillekin!