Holley Sniper EFI-system?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Ei se ennakko ole 0 kuin säädettäessä. Käsittääkseni tbi:n kannet suurilta osin mahdollistaa pienemmän ennakon, ei itse ruisku?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja eikös tbi:n/vortecin kannet pyörteineen tee nimenomaan sen että voidaan käyttää enemmän ennakkoa ja laihempaa seosta o_O
     
  3. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Ja eikö laiha käy kuumempana?
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Liian laiha tai liian myöhäsellä sytkällä oleva.... Pääsääntösesti liian myöhä sytkä aiheuttaa lämpöongelmia mutta myös LIIAN laiha seos. Kyllähän esmes cruise-alue saa olla afr vaikka 15,5 mutta toisessa mosassa sekin on liian laiha.... Eli täysin moottorikohtaista, tai enemmänkin palotila-kohtaista ;)
     
    sdfsd ja caprice305 tykkäävät tästä.
  5. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Vaikkakin, kyllähän kaasarista se bensa pisaroituu eri tavalla, mut onko se sit hyvä vai huono? Siis laihaseos kansissa.
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No mites se bensa pisaroituu erilailla verrattuna "kaasariruiskuun"?
     
  7. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Onhan se jollain muotoa hienompaa, kait. Vaikkakin tbi:n suutimet ei paljoa puutarha letkusta eroakaan.

    E: eli siis sotkeentuu paremmin ilman kanssa.

    Ee: siis ruiskussa hienompaa.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Eikös tästäkin oo tehty tutkielmia että ilman korkeapaine-suuttimia se bensa ei pisaroidu yhtään sen hienommin kuin kaasarillakaan? Ja en siis puhu edes gdi-koneista vaan siis suuttimista jotka toimii edes sillä ~6bar paineella o_O
     
  9. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Varmaan, en tiedä.
     
  10. Karpov

    Karpov Gearhead

    No minä laitoin tbi kansiin kaasarin ja kyllä se ihan eri tahtiin lämpeni. Toki imari oli 4bbl
     
  11. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kaise tbi silti käyttää tyhjäkäynnillä pienempää ennakkoa kuin kaasari.


    Ja ajossa taas voidaan laittaa enempi ennakkoa suhteessa?
     
  12. caprice305

    caprice305 Gearhead

    People overlooking the part in the book about disconnecting the tan wire with black strip (computer advance) wire to set the base timing to zero (4 degrees on big blocks or 6 degrees on TPI cars) A typical SBC idles with about 16 degrees of advance which is what the chip will advance to when the wire is reconnected so if you didn’t set that timing correctly that timing will be way too low and your vacuum will be low.


    http://tbichips.com/?page_id=351
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Tämä on Holley Sniper topicci, joten vängätkää niistä kaasareistanne ja TBI:sta jossain muualla.
     
    rotax, speedy, stinnes ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    tuskin, en pysty mitenkään uskomaan ylipäätään että jollain "itseoppivalla" ruiskulla kyettäisiin saavuttamaan mitään etua. Se on vielä suurempi kompromissi mitä johonkin tiettyyn koneeseen suunniteltu tbi, joskin pienempi kuin nää kaasarit mitkä muka toimii "suoraan paketista".

    Sitten ehkä nuo sniperit voisi olla tolkullisempia mikäli niihin tehtäisiin itse suihkutuskartat, laihaseosmoodit yms.
     
    Muokattu: 17.5.2019
  15. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Onko näitä itseoppivia kukaan ynnännyt veneisiin? Kaveri just vähän aikaa sit puheli että laittais itselleen ruiskua, ja tämähän olis vissiin helpoin tie? Kyllähän se osti jo 960 volvon, mutta olikin liian hyvä purettavaksi.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Kyllä Sniperissa kartat on ja niitä voi myös muokata tietokoneella, kuten muissakin ruiskujärjestelmissä, ohjelma löytyy Holley:n sivulta.

    Tuntuu jotenkin ettei porukka vain käsitä mistä on edes kyse...

    Kerrankin on tehty toimiva ja kuitenkin riittävän yksinkertainen ruiskujärjestelmä, joka on helppo asentaa ja ottaa käyttöön sellaisenkin, joka ei osaa tai halua rakentaa ensin koko ruiskutusjärjestelmää irto komponenteista, mahdollisesti myös sen ohjausyksikköä...
    Vaihtoehtoisesti pitäisi ostaa kallis ohjausyksikkö, joka monellekin liian monimutkaisine johtosarjoineen pitäisi vielä asentaa autoon...monikaan ei edes haluaisi sellaista hässäkkää konehuoneeseen pilaamaan perinteistä näkymää.
    Sniperin asennus onnistuu tarvittaessa suoraan kaasarin tilalle sen enempiä purkamatta, edes imusarjaa ei ole mikään pakko vaihtaa.
    Ei ole myöskään isoja johtoviidakoita, vain pari anturia, polttoainepumppu ja homma valmis.
    Lisäksi virranjakaja saatetaan joutua vaihtamaan jos halutaan ohjata myös sytkä, välttämättä sitäkään ei ole pakko vaihtaa, muutossarja riittää.

    Sen jälkeen pitäisi alkaa tekemään polttoaine- ja sytkä karttoja...on kyseessä järjestelmä mikä tahansa, niin yleensä tämä tehdään tietokoneella.
    Välttämättä kaikki eivät kuitenkaan osaa tai halua edes yrittää sitä tai omista edes sopivaa tietokonetta.
    Käytännössä useimpien järjestelmien aloituskartat "arvotaan" annettujen perustietojen perusteella eli aivan samalla tavalla se tapahtuu myös Sniper:ssa.
    Erotus on että homma onnistuu nyt myös ilman tietokonetta Hand Held:sta naputtelemalla.
    HH esittää selkeitä vaihtoehtoja, joista yksinkertaisesti valitaan sopivat olemassa olevan kokoonpanon mukaan...aloittelijakin osaa valita oikeat tai ainakin sellainen joka on malttanut lukea ohjeet.

    Sniper:a ei ole edes suunniteltu johonkin pisaralla pisimmälle touhuihin, vaan korvaamaan kaasutin ja ennen kaikkea se on virityskäyttöön suunnattu systeemi, jolla haetaan toimivuutta ja lisää voimaa, useimmiten se myös parantaa polttoainetaloutta sen kulahtaneen kaasarin tilalla.
    Pisaralla pisimmälle miehlle myydään Toijota Riuksia ja muita hassun hauskoja hypriitejä :rotfl:

    Ne jotka kaipaavat paljon hienosäätöjä ja hifistelyä, sellaisten on parempi hankkia suoraan ohjaaman jokin Halltec, Autronic, Motec tai mitä liekään niitä on nykyään ja rakentaa vimpan päälle hieno ruiskutusjärjestelmä, epäilemättä sellaisessa säätöjä riittää, mutta harvapa niitäkään säätelee itse, yleensä sen tekee oikeasti joku ammattilainen...
    Vaihtoehtoisesti voi tyytyä sitten siihen mehumaijaan siellä pellin alla...jota myös kaasuttimeksi kutsutaan, vaihdella siihen suuttimia ja säätää kiihdytyspumpun jousia yms...ihmetyttää vaan mitä niillä on tekemistä tässä topiccissa ?

    En ole mikään Holley Sniper EFI:n lobbaaja, enkä hyödy tästä mitään itse...olen vain tavallinen harrastaja, joka on yrittänyt itse löytää järkevän ratkaisun kohtuu hinnalla omaan harrasteautoon.
    En ole myöskään mikään ammattilainen, enkä todellakaan tiedä kuin sen mitä olen omaan tarkoitukseen koittanut opiskella näitä asioita, monesti kantapään kautta.
    Sivussa olen yrittänyt jelpata toisia samoista asioista kiinnostuneita sen perustella mitä tiedän ja osaan, on kyse ollut sitten Sniper tai TBI ym ruiskut.

    Ainakin omalla kohdin Sniper on selkeästi erottunut muiden vastaavien joukosta ja vastaa parhaiten hakemaani ruuttaa.
    Vuoden verran sellainen "Black Sniper" olikin jo tuossa hyllyssä odottamassa kaikkine tykötarpeineen, mutta sitten eräs toinen harrastaja halusi välttämättä ostaa sen ja päätin sitten myydä sen :odcry:

    Muutenkaan en tiedä tuleeko tässä koskaan kasattua sitä konetta joka oli suunitelmissa...Sniper, Trick Flow kannet, LT4 nokka, imusarja, DS jakaja jne...kaikki kilkkeet olivat, vain roller kelpoinen alakerta jäi löytymättä...nykyään ei vaan enää kerkiä mihinkään, eikä oikein jaksa/huvitakaan, eikä ole paikkaakaan moiseen projektiin :odconfused:

    Kaasareista ei pitäisi puhua ollenkaan tässä topiccissa, mutta henkilökohtaisesti en tunne mitään kiinnostusta moisia mehumaijoja kohtaan.
    Mopossa sellainen oli ja ekassa autossa, mutta siihempä se on jäänytkin...laite joka minusta kuuluu tekniikan museeon ja sielläkin osastolle kivikausi :rotfl:

    No tämä nyt oli tälläinen eräänlainen tiivistelmä tienpäällä vietetyn yön jälkeen.

    En mitenkään tarvitse tätä foorumia harrastukseeni, aikanaan tämä oli todella hyvä ja on tuonut vuosien varrella paljon tuttuja ympäri maan.
    Valitettavasti viime vuosina foorumin taso on laskenut kun lehmän häntä ja alkaa olemaan ainakin minun puolestani tässä, saatan vielä käydä joskus vilkaisemassa ja kommentoimassa jotain.

    Menestystä kaikille Sniper-harrastajille, toivottavasti saatte laitteita ajoon mahdollisiman paljon tänä kesänä, näkyillään kun osutaan samoille kulmille :pinup:
     
    soppa79, Seevu, stinnes ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    speedy, Camino'79 ja LPV tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Gearhead

    Tämänkin foorumin on mielensäpahoittaminen vallannut jo ajat sitten.


    Toki tässä lipsahti turhaan tbin puolelle, mutta mun mielestä pitää olla oikeus kyseenalaistaa asioita. En tee niitä kiusakseni ja tiedän esim sport truckilla olevan erittäin laajan tiedon muun muassa ruiskuista.


    "Joojoo"-miesten aika foorumilla on ohi ja myös guruja voi vastakysymyksillä ravistella ilman pöyristymistä.


    Asiat voi joskus tehdä simppelisti ilman pitkää piikittelevää tekniikkaknoppailua. Osa autoharrastajistakaan kun ei hirveästit tekniikan päälle ymmärrä ja tai teettää korjaukset/huollot.


    Tämä sniperkin käy varmaan monella mielessä senkin takia, että kaasarin säädöt hakusessa ja ei tietotaitoa. +1000€ sijoitus ja auto hyytyy kakoo niin siinä taas ihmetellään. Mun mielestä näin uudessa laitteessa muutamakin ongelma suomen mittakaavassa on jo huolestuttavaa vs laitteiden määrä. Usan foorumit varmaan tarjois lisää tietopohjaa



    Ja sniperkin kyllä kiinnostaa ihan aidosti, en ole vain sitä tuomitsemassa
     
  19. simeoni

    simeoni Gearhead

    Eiköhän ongelmat näiden kanssa johdu enimmäkseen
    a) Auton muusta tekniikasta joka on epäsopivaa sähköjen osalta
    b) asentajasta/käyttäjästä
     
    stinnes tykkää tästä.
  20. toyopet

    toyopet Gearhead

    Minkäkokoisiin moottoreihin tuo sniper soveltuu vai onko siitä eri versioita?
     

Kerro tästä muillekin!