Holley Sniper EFI-system?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

  2. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Veikkaan, että rajoittava tekijä on noi suuttimet. Se että ymmärtääkö ruisku sit isompia suuttimia....
     
  3. Landseer

    Landseer 3rd gear

    Hyvin pelaa 2 taso imarillakin, tosin on 1”avoin spacer välissä.
     
    belair54 tykkää tästä.
  4. simeoni

    simeoni Gearhead

    Mikähän noissa on rajoittava tekijä että ei voisi ahtaa?
     
  5. Antti.K

    Antti.K 3rd gear

  6. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Loppuu vaan tuotto suuttimista. 35lbs n.360cc näyttää olevan tuossa sarjassa ja kun katsoo noita 700-800hp sarjoja, niin niissä on 50lbs 525cc suuttimet. Jotka nekään ei vielä minusta mitään isoja ole.
     
  7. vekku

    vekku 1st gear

    tooke tykkää tästä.
  8. GBS

    GBS 2nd gear

    Tein tossa kaverille moottorin ihan nollista. Mossen 440 60 ylikoko n. 10.5 puristus, sorsat, 276 hydyrulla, Torker II ja pellisarjat. Kasattu kaikilla Sniper helyillä. Ruisku, ”Sniper” jakaja (msd:n tekele), ja sytkäboxi. 1. Kerta virrat päälle ja tiedot mosasta yms. Virrat pois ja uudestaan päälle ja starttaus n. 2sek.... ja käy...
    Pysähty purkka kyl meikäläisel.
    Toivottavasti toimii sitten ens kesänä ajossakin.
     
    simeoni ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  9. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Minkälainen polttoainepumppu tähän tuli?
     
  10. GBS

    GBS 2nd gear

    Se paketissa tullut.
     
  11. NorthElite

    NorthElite 3rd gear

    Mites Holley Sniper 2bbl, se kun on 580cfm ja max 350hp? Riittäs omiin tarpeisiin. Tosin pitää olla sovitepala kun imusarja on performer ja 4bbl kaasarille. Holleyn sivut sovitepalaa suosittelee, mutta mitenköhän käytännössä. Onko vähemmän enemmän, jos ei ole tarvetta 700cfm ruiskulle?
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Ei varmasti huono ratkasu jos ei haeta suuria tehoja...ite miettinyt tota TBI:n tilalle.

    Onhan siihen joku välilaippa laitettava, joko valmis tai tehtävä ite tai sitten vaihdettava imusarja 2bbl malliin.
     
  13. NorthElite

    NorthElite 3rd gear

    Ilmeisesti menee samalla vaihtoon virranjakaja, syttyboxi ja polttoainepumpun askartelu. Kokonaisuuden hinnassa ei ole oikeastaan väliä, ottaako 4bbl vai 2bbl.

    Kannattaako edes miettiä pickup coil alipainesäätäjällä olevaa jakaa ja perus syttyboxia Sniperin kaveriksi? Mainokset kun antaa ymmärtää että olis "bolt on", mutta ei se ehkä mene niin?
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Kannattaa latailla Holley Sniper:n ohjeet sieltä Holikan sivulta, ne ovat hyvät ja selvittää monta asiaa, sekä lueskella Holikan omaa Sniper-foorumia.

    https://documents.holley.com/199r11321.pdf

    https://forums.holley.com/forumdisplay.php?82-Sniper-EFI

    Virranjakajaa ei ole mikään pakko vaihtaa ja voi käyttää sitä olemassa olevaa, jos ei halua että Sniper ohjaa myös sytytyksen.

    Jos taas halutaan Sniper:n ohjaavan myös sytkän, niin vaihtoehtoja on useampikin.

    Ohjeissakin mainittu Holley Dual Sync jakaja ja jokin sytkäboxi kuten MSD 6-series, Crane Hi-6 tai vastaava.

    https://www.holley.com/products/fuel_systems/fuel_injection/dual_sync_distributors/

    Voidaan käyttää myös MSD magnetic trigger tyyppistä jakajaa, sillekin on asetukset ohjaimessa, mutta tämän tyyppisien jakajien kanssa on ollut ongelmia ja myöntävät sen itsekin.
    Käytännössä jos on ennestään tuollainen MSD-jakaja ja vaikka MSD-6AL boxi, niin riittää kun ostaa jakajaan muutossarjan.

    Uusimpana markkinoille on tullut Holikan oma Hyper Spark jakaja jolle on oma HS-sytkäboxi kaveriksi ja löytyy myös oma HS-puola, mutta muukin käy.

    https://www.holley.com/products/fuel_systems/fuel_injection/sniper_efi/hyperspark_ignition/

    https://documents.holley.com/199r11509.pdf

    https://documents.holley.com/199r11525.pdf

    (Tiettävästi nämä ovat MSD valmistamia)

    Käytännössä tällä Hyper Spark paketilla on kaiketi pyritty yksinkertaistamaan asennusta ja myös vähän halvempaan hintaan kokonaisuudessa, kun asennetaan kaikki kerralla...HS:lla säästää äkkiä arvioiden sellaset n. 200eur. kun vertaa hintoja Summitin sivuilta.
     
    NorthElite tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Gearhead

    Mää reppana nyt taas kyselen, onko kellään kulutusmittauksia sniperistä? Lähinnä että voiko sillä hakea mitään polttoainetalouteen viittaavaa vai onko sen puolesta kuin kaasari
     
  16. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Ohessa linkki mielenkiintoiseen artikkeliin jossa käyttökokemusta sbc350 moottoriin. Ei mitään erikoisia säästölukemia.
    https://www.chevyhardcore.com/news/sniper-efi-update/
     
  17. JC5IEDM

    JC5IEDM 2nd gear

    Lähtökohta (Quadrajet): 10,5-11 ml/gal = noin 22 l/100 km.
    Nyt (Sniper EFI): 14-14,5 ml/gal = noin 16,5 l/100 km.
    Nämä siis "Highway"-kulutuksia.
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Toi on jo merkittävä?
    Heppu tossa jutussa kirjoitti että perusasetuksilla 1,5-2mpg muutosta pienempään kulutukseen päin.
     
  19. Cam69

    Cam69 1st gear

    Hyvä linkki, prosentuaalisesti kulutuspudotus mun mielestä ihan huomattava: perussäädöillä 2 mpg lisää ja tuunaamalla 4 mpg lisää...Lähtö tosin aika rankka 10,5 mpg (= 22.4 l/100 km).
    Jos lähtötaso vaikka 15 l/100 km ja tolla päästäis vaikka tasolle 12 l/100 km, hankintaa vois jotenkin jo perustella polttoaineenkulutuksella(kin). Kai toi on hankittaava ja testattava. :rolleyes:
    Nämä siis cruise matkakulutuksia.
     
    Karpov ja NorthElite tykkäävät tästä.
  20. saresks

    saresks 3rd gear

    Jos about normi c10 vakiolla '79 350 mosalla kuluttaa normi maantieajossa 22,5 litraa satasella quadrajetillä, jokin on päin persettä tai on kaukana normien mukaisesta maantieajosta.

    kunnossa oleva setup eikä mikään 4.11 välläri pitäis quadralla mennä sen 15-16 litraa satasella, toi sniper vie enemmän
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!