Holley tulvii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pas(i)kiainen, 22.6.2016.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noniin. Tein kahesta kaasarista "tosi hyvän", ja löin kiinni. Max 5 sekkaa ehtii käydä niin rupee lyykkäämään bensaa pirusti siitä ylöpäin osoittavasta huohottimesta, toisiopuolelta.

    Kaasari on siis 3310-3 ja kahdella bensatulolla.

    Neulaventtiilit vaihdettu päikseen, vika pysyy. Kohossa ei ollut bensaa ja kellui ok.

    Carterin bensapumppu paluulinjalla. Summitin mukaan max tuotto 5,5-6,5psi:itä, Holleyn neulojen pitäis interveebin mukaan pitää 8psi:ihin asti.

    Ja tyhjäkäyntiä tosiaan ehtii ihan hetken käydä rupeaa lykkäämään bensaa.
     
  2. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Bensapinnat säädetty?
     
  3. OpaS

    OpaS Gearhead

    Bensapintojen säätö olis varmaan vastaus jos tää olis tietokilpailu, mutta eikö tulvimisen olis pitänyt siirtyä sen säätämättömän venttiilin mukana ensiöpuolelle jos kerran on vaihdettu päikseen?

    Tossa tarvis olla kohokammion tiivistepinnassa vikaa?
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Siis joo unohdin kirjotella, bensapinnat on alkujaan säädetty siihen puoleen väliin, ja sitten vielä niin pienelle kun mahdollista mutta aina vaan tulvii.

    Oli kyllä aika pahan näköstä hapettumaa ja ihme epätasaisuutta siinä rungon (onks se nyt venturi, mikä tulee läppien päälle), ihmettelin sitä kun kasasin. Mulla on toinen, ehjemmän näkönen. Pitääpä kokeilla sillä.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Ei mulla ainaskaan oo ollu ongelmaa koskaan bensapintojen kaa ku on säätäny irrallaa ylösalasin vaan "suoraan" ne. Aika hyvin sattuu sillon kohalle et ku reiän aukoo ni saa vähän tihkumaan sieltä ku heiluttelee.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Juu, niin meinaan kans ettei se millään voi bensapintojen säädöstä johtua.
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    En tiedä miten tässä tapauksessa ku ei oo kokemusta noista 4-reikäisistä tai niiden säätämisestä, mut itellä joskus 2-reikäisessä otti koho sinne kammion kattoon kiinni ja siitä johtuen ei neulaventtiili sulkeutunut ja tulvi. Säädin kohon alemmas ja loppu tulviminen.
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos kerran bensan pinnat säädetty niin vika on itse neulaventtiilissä (vuotaa, o-rengas rikki) tai kohossa (ottaa johonkin kiinni, liikkuu huonosti, lommo...)
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ton O-renkaan kunto kannattaa tsekata, samalla pääsee kurkkimaan neulaa.
    [​IMG]
     
    Karck tykkää tästä.
  10. hukkis

    hukkis Gearhead

    Jos ei koho jumittele niin liikaa painetta. Pari kertaa on joutunu laittamaan regun tuollasen vastaavan street pumpun kanssa,vaikka on uus kaasari.
     
    Karck tykkää tästä.
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Uudet neulaventtiilit on ja on myös vaihdettu päikseen, vika pysyi toisiopuolella.

    Tietty jos kohokammio olis syystä tai toisesta kulunut ton o-renkaan kohdalta, sithän se täyttyis eiks nii.

    Koho vaikutti täysin ehjältä mutta on siitä ilmeisesti paikattu joskus reikä kun oli saumasta sivussa tinaa.

    Koho vaikuttaisi liikkuvan hyvin koko liikematkansa, en saanut jumimaan.

    Mutta mihinkäs suuntaan sen kohon jousen pitäis sitä pakottaa, jos se jotenkin on nyt väärin siellä.
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kun neulaventtiileitä on jo vaihdettu päikseenkin ja vika pysyy toisiopuolella, niin tuskin se vika itse venttiilissä tai o-renkaassa on.
    Opas tuossa jo ehdottelikin vian olevan kohokammiossa. Siinä voi olla halkeama tai muuta vikaa niin että o-rengas ei tiivisty kunnolla rungon puolelle.

    Vaihda vaikka siitä toisesta kaasarista pelkkä kohokammio.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei perkule, kun olisikin toinen kokonainen kaasari, mut tuossa mun osakaasarissa oli vaan läppärunko ja se venturisysteemi.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se vois korjaantua uudella O-renkaalla kun ne vanhat korputtuu ajan kanssa.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Uudessa venttiilissä oli uus o-rengas paikallaan.
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Miten polttoainelinjat kytketty? Voiko toiselle kohokammiolle tulla isompi paine? Jos siinä ei ole mitään niin vika kohossa tai sen toiminnassa.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tulee Carterin mekaaninen pumppu, suodatin, mistergääsketin haaroitin eli sama paine pitäs kyllä olla.
     
  18. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mittaa ne paineet kuitenkin...mulla kans carterin ns. Normipumppu ja tulvi vaikka ei olekkaan mikään high pressure.Jos saisit vaikka mittaria lainaan hetkeks?
    Hyvä ne ois tietää jokatapauksessa eikö?
    Ei ois hyvä ylittää 6psi:tä,muuten saattaa alkaa tulvimaan,näin olen antanut itselleni kerrottavan.Itellä nyt regun kanssa 5psi ja ei proplems.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Heh, hetken starttauksen jälkeen 10psi:tä bensanpainetta.

    Jos jollain on joku hyvä ehjä bensanpaineensäädin niin voisin ostaa, vaikka heti tänään Uudeltamaalta :D
     
  20. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    mulla oli tappelu holleyn kanssa kun toisiot tulvi vaikka teki mitä. lopulta selkis että koho otti kiinni suutinlevyyn ja jäi nakeliin. valkonen muovikoho jossa luki holley. pistin tilalle mustan "pötkö"-mallisen holley tarvikekohon, muovia sekin. ei juminu enään
     

Kerro tästä muillekin!