Holleyn power valve

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bätmobiili, 4.9.2006.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on periaatteessa sama imari ja nenu 4° myöhäsellä. Ja toi koneen kokoero ja toisessa hydylaahuri niin eron ei pitäis olla kovinkaan suuri suhteessa.
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Joo, no nokan myöhäistäminen ei tietenkään sitä overlapin määrää muuta ja sit tuo stealth on rehellinen 2-taso sarja, air-gapissa taas on yhdistetyt plenumit joka aiheuttaa heikomman alipaineen isolla nokalla.
    Samat lainalaisuudet pätee myös erikokoisiin koneisiin, eri asia jos täsmälleen samalla yläkerralla (kannet+imari) olevia erikokoisia koneita verrataan.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu mutta mulla on kax kertaa 2" avonaista korokepalaa kaasarin alla eli melkonen plenumi. Ja kaikki on kysyny että miksi:p. Ja nyt on erilaiset nenut, hydylaahuri v.s mekrulla.
    Compin datasheettejä kun kattelee niin noi vastais melkein samaa nenua samassa koneessa. Siitä päättelin että isossa koneessa pitäis toimia.
     
  4. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kyllä kyllä, mut sä taidat nyt puhua yleisestä toimivuudesta.

    Kun se tyhjäkäynnin alipaine on tässä nyt ollut aiheena, niin sun nokalle luvataan "noticeable idle" ja tuolle toiselle "rough idle", tässä siis se oleellisin ero.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En nyt noihin "lupauksiin" kiinnittäsi huomiota kun sillä varmistetaan oma selusta. Mutta jos tosta isosta koneesta ei saa alipainetta noin miedolla nenulla enempää niin vika on jossain muualla kuin kaasarissa, imarissa tai nenussa.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Aivan loistavaa vänkäämistä itsensä kanssa, jatka samaan malliin!:p
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tottakai jatkan, kenen kanssa sitten? Joka nenun kanssa saa koko muun koneen tehtyä nippanappa, mutta ei se ole nenun, imarin tai kaasarin vika. Jos pistän vaikka 305 hydylaahurin 262 koneeseen tai sitten 454 koneeseen joissa molemmissa on peräti 8:1 rutut niin kummassa on raffimmat idlet?
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

    olis tossa 4satkuses koneessa alipaineet D päällä 11 inhg... 600 rpm.
    poweri on 6,5. sehän olis sen ohjeen mukaan aika ok jossa alipaine jaetaan kahdella mut sitten on se jonka mukaan otetaan 1-2 numeroo pienempi kun alipaine on...
    mites toi vaikuttas jos sen ny vaihtas vaikka 9.5 ?
     
  9. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Rikastaa aiemmin seosta
     
  10. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Eli auttaa siihen jos osakaasulla kuormittaessa menee laihalle,tuolla rikastaa seosta jo alemmilta kierroksilta kun alipaine saavuttaa tuon 9.5
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Powervalven valintaa ei monessakaan tapauksessa tarvitse tehdä tyhjäkäynnin alipaineitten mukaan.
    Sen toiminta-aluetta on ajotilanteet joissa mennään reippaammalla kaasulla tai noustaan ylämäkeä.

    Jos tasakaasulla kulkee nätisti, mutta ontuu mäkeä noustessa tai kiihdytyksen alkuvaiheessa, voi tuollanen pw:n muutos aikaisemmin aukeavaan olla kohdallaan.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Onkos kukaan testannut power valven tulppausta myös ensiöpuolelta ja isontanut suuttimia / muokannut siirtymäpiirin seoksia? Allout racing vehkeissä tätä ilmeisesti jonkin verran tehdään, ainakin 2x4 setupeilla, mutta onko kadulla täysin toivoton ajettava?
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Eipä ole tullut testattua, ja varmaan just sen takia ettei se ainakaan kadulla ole kovin hyvä idea.
    Kun suuttimet on täyskaasulle sopivat, niin cruising alueella olet aina reippaasti liian rikkaalla.
    Ei sen puoleen etteikö se toimisi, mutta ei taida olla millään tapaa hyödyllistä.
     
  14. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Jostain muistui mieleen että aikoinaan V8:ssa esitelty musta Blower Torino olisi tehty juuri noin. Oli ollut miehekäs kulutus. Tämä oli sitä aikaa kun kaikki Holleyt oli virityskaasuttimia.
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kun holley on blowerin päällä niin se power valve ei toimisikaan oikeella tavalla, vaan se pitää saada aktivoitua imusarjasta.
    Blower-kaasareissa onkin valmiina ulkopuolinen alipainelähtö, mutta tavalliseenkin ovat tehneet vastaavia muutoksia.
     
  16. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Satuin löytämään googlella Demonin virikirjan sample sivun jossa maininta Race Demonin tehtaan tunnel ram kalibroidun 750cfm spekseille.
    -Idle air bleedi .070
    -H.S air bleedi .031
    -Emulsio 1,3,5 .031, 2 ja 4 tulpattu
    -Transferi .063
    -Idle feed res. .035
    -77 suuttimet joka kulmassa
    -Power valve Primääri ja secondary plugattu
    -30cc kiihdytyspumppu
    -vivusto progressiivinen
    -Tosin ei mainintaa onko 1x4 vai 2x4 tunneli kalibrointi, mutta taas toisaalla mainittiin että myös tunnel rameissa pv käytössä ensiö ja toisio puolella.
     
  17. mopster

    mopster Gearhead

    On testattu, ei toimi katukäytössä. Seos menee törkyrikkaalle kun pääpiiri lähtee käyntiin eikä sitä pysty muilla muokkauksilla korjaamaan. Ei ole mitään syytä jättää ensiöpuolen power piiriä käyttämättä katukäytössä, ja jos powervalve aiheuttaa jotain ongelmia niin se on väärän kokoinen tai jossain muualla on joku ongelma.
     

Kerro tästä muillekin!