Holleyn sähköryyppy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kippis, 28.9.2016.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    kun ei ny toimi mielestäni kunnolla, niin mites on , jos irrotan sen 12V plussa johdon siitä kupeesta niin riittääkö se toimenpiteeksi ettei se toimis.
    vai pitäskö ne läpät koittaa (rautalangalla) lukita auki asentoon ?
    nyt kun siellä pimeetä ja sataa nii pakko kysellä miten selviin helpoiten.
    holley 80457 eli 600. sähköryyppy sellanen pyöreä boksi, josta voi säätää...
    säädöt on nyt myötäpäivään liki niin paljon kun saa, se asteikko siinä... eli silleen että ryyppy menis nopeesti pois päältä.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mikäs siinä nyt on siis ongelmana? Ei käynnisty? Käynnistyy hyvin mutta lämmettyään alkaa käymään huonosti?


    Siellä sisällä on bi-metallijousi joka lämpenee/vääntyy kun kytketään sähkö. Jos otat johdon pois, silloin ei lähde ryyppykään pois.
     
    Ana67 tykkää tästä.
  3. kippis

    kippis Gearhead

    käy varsin raskaan oloisesti... lämmetessään paranee kyl eli minuutin kahen päästä.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Lämmetessään vai ryypyn lähtiessä pois päältä?
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

    no luulisin että sen jälkeen kun ryyppy lähtee veks alkaa käydä paremmin.
    ajossa tänäänkin vaikutti jotenkin röpöttävältä, ei ihan puhtaasti kulkenu...
    ryypynläpät ei ollu ihan auki vaikka ajoin reilu 15 km. ja kävikin tyhjäkäynnillä sitä ennen monta minuuttia.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tsekkaa sit tuleeko kellolle sähköä kunnolla, ettei tulis etuvastuksen kautta tms?

    Tuliko oire yhtäkkiä?
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    12 V on otettu juurikin tupla-etuvastuksen siltä puolelta jotka on yhdistetty toisiinsa. ign 1 ton mukaan... http://forums.hotrod.com/mopar-musc...engines/1972-cuda-electronic-ignition-wiring/
    pari viikkoa sitten vaihoin kaasarin ja sen aikaa toi ryyppy on ollu tollanen alku minuutit. mutta ajossa toiminu hyvin, nyt tuli uutena juttuna toi röpellys ajossa.
    tarvii mittailla paljonko ryypylle tulee voltteja.
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mittaa jännite ja katso aukeaako läpät kokonaan. Niiden kuuluu sulkeutua hiljalleen kun moottorin sammuttaa.

    Liikkuuko noi ryyppyläpät sormin vapaasti, vai onko pieni jousimainen vastus?
     
  10. pptalo

    pptalo Gearhead

    Ryypynhän saa toimimattomaksi muistaakseni juuri vastapäivään kääntämällä niin pitkälle että läpät aukeaa kokonaan. Onko se järkevää on taas toinen asia.
    Minun kaasarista puuttuu osat mitkä kääntää varsinaisia läppiä auki, onkohan kaikissa niitä ollukkaan vai onko joku kustomoinut ne roskikseen?
     
  11. kippis

    kippis Gearhead

    ei näköjään aina mene läppä kiinni vaikka olis ( tänäänkin 9 tuntia) jäähtyny kone. sit kun laittaa käyntiin se hakeutuu kyllä kiinnipäin. ja lämpösenä on kyllä auki.
    tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta pröpeltää ajossa kun antaa kaasua. nyt mä rupesin epäilee puolaa. tarvis mittailla se huomenna.
    no siis vanhas carterissa ei edes ollu ryyppyä toiminnassa (manuaalista) ja hyvin toimi kun alkuun antoi kierroksia vähän enemmän sen takia tuon tarpeellisuutta nyt epäilen.
     
  12. kippis

    kippis Gearhead

    tai joku tulppa pimeenä...
     
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mulla oli aiemmin Holleyn 750 DP:stä "disabloitu" se ryyppy sillä, ettei sille menny johtoja ja sen vivusto oli lukittu parilla nippusiteellä niin, että ryyppyläpät oli aina auki. Itse otin käyttöön koska alko kyrsimään se kikkailu kylmän koneen kans... :)
     
  14. kippis

    kippis Gearhead

    no nyt sain tekniikan ruotuun. olikin useempi vika päällä samaanaikaan, kaasarin kerkisin kyllä jo vaihtaa carteriin joka tossa on ollutkin. epäilin että holleyn toisioläpät ei toimi oikein.
    virranjakajan alipainekellon oli rikki, vaihdoin, mut rykiminen jatku, sitten meni sytkäboksi vaihtoon niin alko käymään kunnolla.
    ehkä hollikka talvella takas kunhan ny ensin syventyy sen toimintaan...
     

Kerro tästä muillekin!