Holleyn tippakannusta kaasutin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dbltrbl, 13.1.2022 klo 12:53.

  1. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Käytössä on tuollainen 750 vac holley, polttoaineena e85.

    Olen poraillut ja muokannut kaasaria jonkin verran ja saanut sen toimimaan mielestäni ainakin tyydyttävästi.

    Olen miettinyt vaihtaa ykköskurkkuihin Annular boosterit ja toiveissa olisi saada polttoaine hienompana sumuna imusarjaan. Nyt käytössä on ns straight leg boosterit.

    Onko näistä ennen/jälkeen kokemusta ja todellista hyötyä?

    Joku tuollainen kitti on ainakin olemassa ja joku myy myös billettitekoisia vastaavia tuplahinnalla.
    https://www.racecareng.com/item/1582456-annular-booster-for-4150-carbs-4?brand=10590
     
  2. puna niska

    puna niska 3rd gear

    Ameerikan Joe vai oliko tälle kertaa Drew on kovasti sitä mieltä että ilman työkalua uuden paikalleen laitto on hankalaa.
    Mitä olet kaasarille tehnyt että toimii e85:lla?
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ihan ammattilafkatkin, tosin ei kaasriammattifirmoja, kieltäytyy muuttamasta noit buustereita 4150 kaasareissa, sanovat et ei oo sellasii vehkeitä et voi taata buusteriden kiinnipysymisen.
     
  4. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Tuo buusteri käsittääkseni manglataan kiinni, uskon vahvasti kykyihini saada se pysymään paikoillaan. Isot pojat käyttänevät jotain tuollaista hommassa:
    https://blp.com/cart/index.php?main_page=index&cPath=78_200

    Tuohon on laitettu:
    -toisiopuolelle suutinblocki.
    -ensiöpuolelle tyhjäkäyntikuristimet alas.
    -blockien vinokanavat ja rungon boosterikanavat porattu isommiksi.
    -suutinblockin sisältä messinkitulppien alta poistettu ne ohuet seospillit ja porattu kanavaa isommaksi.
    -asennettu ensiöpuolelle vaihdettavat ilmasuuttimet tyhjäkäynnille ja pääpuolelle.
    -naulaventtiilit porattu isommiksi.
    -vaihdettu peltikohot.
    -edit myös PW kanavia on porattu isommaksi.

    Ehkä jotain muutakin, alunperin ajoin 600 vacilla samoilla muutoksilla mutta koneen muuten kehittyessä vaihdoin 750 rungon.
     
    Muokattu: 14.1.2022 klo 09:20
    puna niska tykkää tästä.
  5. Muokattu: 14.1.2022 klo 09:17
  6. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    En tiedä, sillä tässä kokemuksia kyselinkin.

    Oma ymmärrys on että parantaa seoksen muodostusta, pääpiiri saattaa lähteä vähän alempaa mukaan ja yläpäässä saattaa kuristaa huipputehoja kun virtausala pienenee.

    Omaani on hierottu laajakaistan avulla, jos tarkalla korvalla kuuntelee niin tyhjäkäyntipiirillä pääsee lähes 80 kmh ja sen jälkeen lähtee pääpiiri mukaan, sen jälkeen käynti ei ole enää ihan puhdasta, epäilen että boosteri alkaa syöttämään polttoainetta tiputtelemalla.

    Tätä voisi myös päätellä siitä että polttoaineen kulutus on melko sama ajaako 80 vai 120.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Lamppu valaisemaan ja GoProo kuvaamaan kaasarin kurkkuja kohti ajon aikana, näkis miten se siellä tiputtelee.
     

Kerro tästä muillekin!