Honda Civic hb 2006 takajarrumäntä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja riv73, 29.11.2018.

  1. riv73

    riv73 3rd gear

    Moro! Teen jarruremonttia äiteni Hondaan, siinä takajarrumäntä toimii huonosti, Hondassa Lucaksen valmistamat jarrut, eli kierrettävä mäntä takana. Ajattelin säästää ja tilasin uuden männän ja uudet tiivisteet. Vanhasta männästä pitää siirtää sisuskalut uuteen mäntään eli siellä on sisäkierretappi/akseli ja sen päälle tulee aluslevy pienillä kuulalaakereilla, sen päälle sileä aluslevy, sitten joustava aluslevy missä on kolme nyppylää, sen jälkeen taas sileä aluslevy ja päälle tulee prikka. Kysymys kuuluukin, että tietääkö kukaan pitäisikö nuo pienenpienet kuulalaakerit voidella vai uiko ne jarrunesteessä?
     
  2. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Sillä samalla jarruihin tarkoitetulla rasvalla millä voitelet sylinterin/männänkin, ei sitä liikaa sinne menee.
     
  3. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ja tuossa tarkkana, "jarrurasvana" myydään sellaista, mikä on tarkoitettu jarrun ULKOISTEN osien rasvaamiseen. Jarrusylinterirasva on ihan omansa, ei-mineraaliöljypohjaista että sopii yhteen kumien ja jarrunesteen kanssa. Mitään vaseliinityyppistä ei siis saa laittaa sylinteriin tai sylinteritiivisteisiin, vaan jotain tuollaista:

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/602213/Jarrukumirasva-110g
     

Kerro tästä muillekin!