Honda Monkey

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja WBBC, 25.4.2018.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    On se liikaa kyllä joillekkin. Minullekin.
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ja kun ole edes moottoritietä likellä.
     
    urho3 tykkää tästä.
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Itseasiassa tänään just mietin että tietä mitä ennen ajettiin 80 on nyt 60. Ja 100 tie on nykyään 80. Et toisaalta kun ei tarvitse jarrutella peltipoliiseille voi monkey olla käytännössä ihan yhtä nopea kuin auto.
     
  4. stealth

    stealth Gearhead

    Saattaapi muodostua hondan elinkaari aika lyhyeksi jos wot nopeus on 80-90 sorry siitä:(
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Korjataan kun hajoaa,ei se sen kummempaa ole.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä nuo nelarit tota kaasu pohjassa runttausta kestää. Kaikillahan niillä ajetaan nuppi nurin pikatiellä. Silti 30-40tkm kestää helposti. Eli 2t:llä jo 3-5 kertaa ollut kone auki.
     
  7. stealth

    stealth Gearhead

    Hienohan tuo honda on mutta..... harkitsin keväällä tuollaisen hondan ostoa mutta, en sitten kumminkaan ostanut koska, mielestäni tuo ala-arvoinen huippunopeus tekee siitä helvetin turvattoman ja lisäksi jos mielii ajaa hiukkaakaan pidempään läpät auki niin, tuloksena todennäköinen konerikko.
     
  8. peto

    peto Gearhead

    Mistä moinen käsitys ettei uus vakio manki kestäisi kaasupohjassa ajoa? Yksi maailman eniten valmistettuja ja käytettyjä kaksipyöräisen koneita mitä on. Kestää ajaa lähes maailman tappiin lämä pohjassa sikakäytöllä ja jos vähän jaksaa öljyjä vaihdella ja venavälyksiä välillä tarkistella niin voi ajaa sinne tappiin asti. Jopa kiinassa tehdyt kopiotkin kestää pienellä huolenpidolla lähes mitä tahansa....

    Ei ton uuden mankin idea olekkaan olla teinien pikatiekiitäjä vaan juurikin fiilistelypeli jolla pärjää normaalin liikenteen seassa.
     
    Karpov tykkää tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ootko ajanu koskaan nelari kevareita? Siis niitä mitä nykyään myydään?

    Entä ootko ajanu esim. honda NSRrrää? tai edes noita 70- luvun tuhnukakstahtisia?

    mulakin on toi 125gt, tuhnu kun mikä, kone ihan väljä mutta jättää silti noita dukeja ja rieju enska nelareita ja ceebeeärriä.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyl pappatunturikin kestää wot ajoa aika monta kymmentä vuotta samoin kun nuo nykyset tuhnukevarit, en keksi miksei manki kestäisi?
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Enpä oo ajanu kun kerran 50cc yamahalla ja seuraava koko joku 250cc crossi. Mopojahan ne kevarit on.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    niissäkin on eroja
     
  13. stealth

    stealth Gearhead

    Ei muuten kestänyt papiskat ei sportit eikä raisut vaikka, niissä oli matalampi viritysaste kuin tuossa 125 mankissa.
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Montakos tollasta Monkey:a on jo hajonnu kun tiedätte ettei se kestä ? :odeek:

    Veikkaan että aika paljon käyttäjästä kiinni...tuskimpa tollasella kukaan muutenkaan alkaa jostain Lahdesta Helsinkiin työmatkaa ajamaan, ainakaan motaria pitkin...pikkuteille, kaupunkiin ja nurkkapieliin varmaan oiva peli.
     
  15. stealth

    stealth Gearhead

    Ei varmasti sovi Lahti hellsinki työmatkoille.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jaa, mikä niistä papiskoista tai sporteista muka hajoo?

    Ylipäätään väitteesi on aika hullu. Mietis ny jos pistät 9mm bingin johonki laiskaan 200cc moottoripyörään ja ajat sillä wot 60kmh tai pistät siihen sen 20mm kaasarin ja ajat neljäsosa-puolkaasulla sen 60kmh. Jotenkin ekassa tapauksessa koneen ikä lyhenisi dramaattisesti vrt. toiseen tapaukseen?

    Jos papiskaan pistäisi 20mm kaasarin ja ajaisi vaan sillä kaasunasennolla jolla virtausalaa olisi sama mitä 11mm bingissä, olisko se kone kestävempi mitä 11mm bingillä täyskaasulla jos kierrokset, huipputeho ja kaikki muu pysyy samana.
     
  17. stealth

    stealth Gearhead

    No joo kaikki sienet ei oo syötäviä,
    Kokemusta on papiskasta ja sporteista, ihan uusistakin sellaisista. Max käyttöikä noilla puchin koneilla vot käytössä oli virittämättäkin max.5000km jonka jälkeen vähintään männän vaihto, männänvaihdon jälkeen seuraava askel oli, porautus ja männänvaihto, sitten kolmasvaihe kaikki nämä yhteensä+petilaakerit ja kiertokanki. Nyky mopot esim. rabasan koneella on jo hiukka kestävämpiä, niin ja monkeyn kone oli kyllä parempi kestävyydeltään kuin nuo puchit joita tunturi käytti.
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kattelin tuossa noita moottorin virisarjoja, siihenhän saa vaikka mitä (jolla pääsee hengestään) ja aloin ihmettelemään mitä ne muut mallit ovat johon samat viripalikat käy...näköjään siitä on tollanenkin muunnos GROM / MSX 125

    https://www.hondabikes.fi/mallisto/125-50-cc/msx125

    [​IMG]

    Tuostahan saisi ehkä kehiteltyä "Junnu Bike":n stripille...jopa ihan oman luokan.

    Tarkemmin muistellen, siellähän taitaa jo joku ajaakin tollasella...vai onko se joku muu laite ?
     
    Muokattu: 23.10.2018
  19. peto

    peto Gearhead

    Stealthti heittää melkoista legendaa. :D

    Ei maakuntien pappat mäntiä tai laakereita pappiksiin vaihdellut! Esim. Oman edesmenneen pappan pappiksella on ajettu 30tkm. eikä sen moottori ole ikinä avattu ja hyvin pelittää edelleen.
    Tietenkin mopojonnet, joka ei aina muista laittaa 2t-öljyä tai käyttää jäteöljyä 2-t öljynä niin noi huoltovälit on jo melko pitkiä. ;)

    Piikin mankin kestävyyttä kaasu pohjassa ajaessa ei Suomen olosuhteissa tarvitse pelätä jos huollot on tehty ajallaan(lue on öljyä koneessa!). Samoilla koneilla ajetaan 40-50 asteen lämmöissä 5kpl vinosilmiä päällä vuoristotietä alas kaasupohjassa rajotinta vasten ilman minkäänlaista huoltoa vuosikausiin....:cool:
     
    Karpov ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  20. stealth

    stealth Gearhead

    Joo miten nyt vaan, oon ihan elänyt sen ajan kun nuo oli uusia, paapat ajeli vähän erilailla kun me silloin ajettiin. Kun männänrenkaat alkoi sirittään kuuluvasti niin ei enää pitkään ajettu. tietty kyllähän nuo eteenpäin liikkui omaan tahtiinsa. Polttoaineet ostettiin valmiiksi sekoitettuna ihan huoltikselta 4%

    Oli vissiin männänrenkaat turhan järeät noihin elkon mäntiin eli, materiaali vissiin männissä liian pehmeää. nuo petilaakerit ja kiertokanget oli luku sinänsä, petilaakerit varsinkaan ei kauan kiekuneet. Ei tainnut paapas vaan muistaa mainita noista remonteista.
     
    Muokattu: 23.10.2018

Kerro tästä muillekin!