Honkkarin jumittuvat venttiilinhatut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja asperiini, 4.5.2010.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ostin viime kesänä heräteostoksena honkkarista semmoiset kivan näköiset kiilloitetusta alumiinista tehdyt venttiilinhatut kuorkin pyöriin.
    Ajattelin että sopii hyvin noihin alumiinivanteisiin.
    Näähän pirulaiset otti ja hirtti kiinni jokaikinen noihin venttiileihin niin etten sitten talvikylmillä saanut/viitsinyt edes paineita tarkistella.
    Nyt sitten lukkopihtien ja muiden karkeempien työkalujen kanssa sain väkisin nuo irroitettua, ihme kyllä venttiilit jäi ehjiksi.
    Ilmeisesti korkkien sisäpuoli oli käsittelemätöntä alumiinia ja hapettumalla tarttui kiinni messinkisiin runkoihin. Oli muuten tiukalla.
    Ilmeisesti moiset on tarkoitettu kesäkoristeiksi...
     
  2. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Niihin on tarkoitus sipaista jotain ihraa ennen asennusta, muuten on takuulla varasvarmat..
     
  3. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

    Mulla kävi samallalailla paitsi et meni venttiilit paskaks kaikista. Komiat oli, mut ei komia irroittaa niitä :mad:
     
  4. tanari

    tanari 1st gear

    joskus oon pistäny ihan kuparitahnaa ihan vähän ja on saanut irtikin.
     
  5. hara64

    hara64 1st gear

    ainaskin piliteeman "romi" hattujen paketissa kehotetaan sipasee rasvaa hiukan kierteelle.
     
  6. Otto

    Otto Gearhead

    Saman virheen tein joskus kun mulla oli sellanen pieni punanen urheilu-auto. Laitoin kierteellekin jotain tahnaa, kiinni jäi silti. Rasva-prässistä olis varmaan tarttenu rutistaa siihen sillon.
     
  7. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla ei oo ikinä kerinny jumiutuu, kun ne on pöllitty sitä ennen. :lol:

    Tai kerran oli yks jääny varkailta, kun oli niin tiukassa. Oli sitä joillain pihdeilläkin yritetty, jäljistä päätellen.
     
  8. hara64

    hara64 1st gear

    Tai kerran oli yks jääny varkailta, kun oli niin tiukassa. Oli sitä joillain pihdeilläkin yritetty, jäljistä päätellen.

    on mahtanu "teinikorolla" kuski olla ylpee kun on saanut pöllittyä 3kpl venttiilin hattuja jotka uutenakin koko sarja maksaa muutaman euron.
    sitä neljättä ei varmaan saanut six pois ku sillä oli "lainattu" feikki letteri, joka sekin on tietysti poikinut :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    ^Mopopoikia mä enemmän epäilen.

    Yhestä autosta hävis eka toiselta puolelta, ja vasta parin päivän päästä oli hävinnyt toiseltakin puolelta.
     
  10. asperiini

    asperiini Gearhead

    Minkä hiton takia tommosia tarvii tehdä aineesta joka ei sovi tuommoiseen käyttöön? Lähes samalla vaivalla ja kustannuksella tekis jo ihan kelvollisiakin.
    Edellinen tosin koskee lähes kaikkea kiinan paskaa...
    Tai ehkä vika ei olekaan kiinan tehtailijoissa, nehän tekee just sitä mitä tilataan ja jos kauppiaat tilaa mahd halpaa paskaa periaatteella "ei sillä väliä toimiiko se" niin just sitähän ne tehtaat tekee.
    Laitan suosiolla ne mustat muoviset hatut takaisin, saa sitten ainaskin ilmanpaineet tarkistettua ja säädettyä.
     

Kerro tästä muillekin!