Hooker vs Flow Tech

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tähtinenjoni, 14.5.2012.

  1. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    Kummatkos ois paremmat peltisarjat -79 Camaro 305. Lähinnä istuvuus ja maavara kiinnostaisi. Käsittääkseni Hookkereissa ei tule mukana niitä pakoputkien alkupätkiä ja Flow Techissä tulee? Ja noista halvimmista malleista ois kyse... Että mitä laitetaan.
     
  2. Jassikka

    Jassikka 2nd gear

    Itse hommasin Hookerit, koska vaikuttivat laipoiltaan järeämmiltä, joten vääntyilevät vähemmän. Vanhat oli Flow Techit ja huomattavasti heppoisemmat, kuin Hookerit. Isot pojat kertoneet, että Flow Techeissä palaa tiivisteet herkemmin, kun muuttavat muotoaan enemmän lämmetessään.

    Ota alkupätkät vanhasta putkesta. Mulla ainakin laipoissa oli sama pulttijako.
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Itselläni 79-Camaro 400 sbc la flowtechit,ja kollektorit ovat korkealla lattiassa kiinni,joten eivät raavi asfalttiin.

    Otaksun että 305 sulla vakio,joten valitse pienin mahdollinen primäärin paksuus.
     
  4. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    vakiohko on juu. Edelin imusarja ja kaasari. Nokasta ei varmaa tietoa, vakio tai vakiohko. Käy niin hyvin tyhjäkäyntiä. Tehot ei siis ole etusialla, ainoastaan toi sopivuus. Nyt on jotku peltisarjat mallia vuotaa joka kohdasta. On hitsattu ja paikattu yms. Niissä roikkuu kollektorin ja putkien välinen liitos tosi alhaalla.
     
  5. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Melkosen raffi viimeistelyjälki ainakin omissa Flowtecheissä. Ens kerralla satsaan johonkin muuhun kun halvimpiin mahollisiin. :odroll:
     
  6. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Joo ei ollut häävi työnjälki, mutta mulla vaihtui kannenpuoleiset laipat paksumpiin muutenkin, joten antoi vähän snurraa hitsausräpäleisiin, niin tuli ihan kohtuulliset.
     
  7. Fastback

    Fastback Gearhead

    Yhdet flowtechit kävivät tontilla, möin pois, ei ikinä enää. Hooker on selkeästi laadukkaampi. Flowtech työn jälki todella krouvia, ei paikoin edes toimivaa.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos korissa on hyvin tilaa, nini noi halpissarjatkin ehkä sopii tyydyttävästi. Mut noissa oikeesti toimii sanonta, et "you usually get what you pay for". Motonetista ei saa tota määrää edes suoraa putkee sillä rahalla mitä vaikkapa hookeirit maksaa, siihen päälle laipat, tiivarit, kollektorit, pultit ja lähdöt ni voi aavistella et se kasaaminen ei suju millään lentokonetarkkuudella. Eli yksilöitä ovat, jigit joissa ne kasataan ovat hyvin yksinkertaisia ja suurpiirteisiä ja pikku muokkaustarve on osa omistamisen onnea. Sit jos haluu laadukkaat sarjat niin pitää ottaa katseeks ihan joku muu, ja hintaluokkaakin on sitte helposti moninkertanen. Mut se sijoittaminen kannattaa, hyvät peltisarjat on ongelmattomat paksuilla laipoilla ja sopivat tarkoitettuun paikkaansa. Yks mistä tunnistaa "paskasarjan" on laippa, kunnon sarjoissa se on vähintään 38" paksunen ja valmistaja luottaa sen suoruuteen ja valmistustaitoonsa niin, ettei primäärien ympärille ole ollut tarvetta hitsailla "tiivistepetiä", vaan laippa tiivistyy ilmankin.
     
  9. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mulla on Hookkerin jokku competition series sarjat joiden pitäis viellä kiiltää uutuuttaan mutta ikävästi vaan on ruvennu kromit kukkimaan. Sarjoilla ajettu about 1500 mailii kolmen vuoden aikana.
    Jämäkän näköisethän noi on ja paksuilla laipoilla.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hookkerit piti ostaa mutta partsissa ei ollut kuin flowtekit ja kun oli olevinaan kiire niin ne jäi käteen.
    Tohon tiivistysmurheeseen senverran että paksua tiivistettä ei kannata käyttää vaan pikkasen hyvää puuhamassaa ja sopivat prikat väliin ettei laipat väänny.
    Puikista loppui supinat kun poistin tiipparit välistä ja ilman mitään massoja kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!