Hot Rod & Rock Show 2024

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Antti.K, 6.1.2024.

  1. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Gary Grand, Marklin, SS-454 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. 1320

    1320 Gearhead

    Samaa mieltä edellisten kanssa, oli todella hieno näyttely, jos Stadin ja Tampereen näyttelyn väliltä tarttisi valita että kumpaan menee, niin ei tarvisi kyllä miettiä sekuntiakaan, menisin ehdottomasti Tampereelle.

    Tampereella oli jälleen kerran paljon enemmän huippuhienoja "näyttelyautoja" kuin Stadin näyttelyssä, ja näinollen kaluston taso oli huimasti kovempi. Ehkä Stadin näyttely voi olla isompi, mutta määrä ei korvaa laatua.

    Tuossa kans jotain kuvia, jos joku jaksaa vielä katella: https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat+2024/Hot+Rod+&+Rock+Show,+Tampere+27.-28.4.2024/


    Näyttelyn ehdottomasti säväyttävin laite oli mielestäni Andreas Åbergin Panoramic Ford. Alkuperäinen on yksi hienoimpia Customeita mitä on ikinä tehty ja tämä kopio on myös erittäin hyvin tehty.
    [​IMG]

    Toiseksi eniten säväytti Sandbergien Wild Bird, hienoa että legendaarinen Ruotsalaisrakennelma on palautunut oikeaan sukuun ja entisöity alkuperäiseen loistoonsa. Työnjälki oli tässäkin aivan huippua.
    [​IMG]

    Näyttely oli kyllä ihan täys 10 minunkin puolesta, ainoa miinus sille mulkulle liikenteenohjaajalle joka kirkkain silmin väitti harrasteparkin olevan täynnä vaikka tielle asti näkyi vapaita paikkoja.:poff: Periaatteessa mulle nyt on aika sama mihin autoni parkkeeraan, mutta kyllähän se kieltämättä vähän harmittaa kävellä sieltä maailman ääristä pelipaikoille, samalla kun jotain potkittuja piilofarmarin raatoja ohjataan hymyssä suin harrasteparkkiin pääovien viereen.
    No, voihan se olla että liikenteenohjaaja oli mobilisti eikä arvostanut V8 swapattua Euroopan Fordia. Jos näin on, niin eipä sitä siitä voi syyttää, mutta täynnä se harrasteparkki ei kyllä millään mittarilla ollut.:rotfl:
     
    juko7, Marklin, impala67 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. rale RS#97

    rale RS#97 1st gear

    hieno viikonloppu hyvässä porukassa näyttelyssä. hyviä uusia tuttavuuksia ja kaikki järjestelyt oli hoidettu todella hyvin. majoitus , kyydit ja ruokailu
     
    jarkko359 tykkää tästä.
  4. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    100 % JUURI SAMAA MIELTÄ .:)
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    mielenkiintoinen viikonloppu, pääsi kulissien takanakin äimistelemään showta ja omalla vaatimattomalla kokemuksella totesin hetsilteen että yksi parhaista tampereen näyttelyistä koskaan! Ei kaikkien autojen tarvitse olla kerho-osastoilla/muilla näytteleille asettajilla täydellisiä, nehän antavat kunniaa tosi showstoppereille...kerhot ovat tärkeitä harrastuksen tukipylväitä meille jotka harrastamme normi-ihmisten budjeteillamme. Varsinaiset näyttelyautot keskialueella olivat hengästyttävän hienoja- ja niitä kyllä piisasi ähkyyn asti! En väheksyisi sitäkään, että jossain 30-luvun laitteessa on lasikuituisia osia, kokonaisuus ratkaisee ja puritaanit voivat arvostaa omista näkökulmistaan sellaisia laitteita kuin haluavat. sitä varten on people´s choice... hyvä kokonaisuus, ja kylläpä ne peergyntin jätkät jaksaa vääntää hyvällä meiningillä. rokrok!
     
    jarkko359 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  6. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mekin käytiin täältä Oulusta pistäytymässä, hyvä fiilis jäi näyttelystä ja tarjosi paljon enemmän kuin esim viime vuonna! :cool:

     
    Kustom STW tykkää tästä.
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Marklin ja SARKERI-71 tykkäävät tästä.
  8. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Hyvä että laittoi foorttimiehen ruotuun;)
     
  9. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Aulis on kova stara kun ajaa kauas ja /jos kun tulee ongelmia vie trailerilla himaan, korjaa ja taas matkalle näyttelyyn.
    https://www.skaraborgslanstidning.se/2018-07-07/aulis-akte-over-100-mil-for-bilfesten

    Mutta, kenellä tavan harrastajalla /duunarilla on varaa tähän;

    "800 timmar under sex månader har det tagit honom att bygga klart bilen."

    Ei varmaan monella joten pitää ymmärtää jos on vikoja ja vaatimatonta jälkeä.
    Pääasia että tekee mitä osaa ja on vara.

    Myös sosiaalinen puoli on kiva ja tärkeä noissa tapahtumissa. Lahdessa Classic Show on sen vuoksi tosi kiva.
    Itse käyn WRC Jyskälässä sen vuoksi. Itse rallia en seuraa metsissä ja huoltokin on ryssitty.

    PS. Kiitos taas hyvistä kuvista kaikille!
     
    impala67 tykkää tästä.
  10. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Been there, done that :D 2021 kun Juuson Roadrunner rakennettiin hylsystä helteisen kesän aikana, niin tehtiin yhteensä 900-1000 tuntia kahteen mieheen 3.5 kuukaudessa että saatiin se liikenteeseen. Samaan aikaan käytiin töissä normaalisti ja hoidettiin kaikki muutkin arjen pakolliset hommat treenejä myöten. Tuohonhan pystyy, jos vaan haluaa.
     
    6PPC, Tunaman, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Ei riitä pelkästään halu. Pitää olla myös jonkin verran rahaa ja jonkin verran osaamista. Jos yksikin kolmesta puuttuu, ei tapahdu mitään. Pelkästään niin yleinen mukavuuden halu ( lue laiskuus ) tekee sen että mitään ei tahdu vaikka rahaa ja taitoakin olisi.
     
  12. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jos on tarpeeksi halua niin ottaa rahat pankista ja opettelee matkan varrella tarvittavat asiat. Palaan edelleen väittämään: pystyy, jos vaan haluaa. Ei se tuosta sen kummemmaksi muutu, kaikki muu on selittelyä.
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Omasta mielestä Tampereen näyttely on ollut paljon parempi kun ACS aina...jostain -91 käynyt siellä.
    Nyt viime vuosina kun harrastus muutenkin hiipunut niin ei ole tullut enää käytyä sielläkään.
    Kuvista päätellen atso ei ole laskenut yhtään, hinoja kuvia kaikilta.

    M***kuja järjestysmiehiä riittää, eivät ymmärrä ja erota harrasteautoja tai käyttävät mielivaltaisesti valtaansa niitä kohtaan joiden autoista eivät pidä.
    Samaan törmännyt vuosien varrella usein, etenkin Lahden näyttelyissä, Classic/Jenkkiauto näyttely...kertaakaan ei ole päässyt kummallakaan Chevy pick up:lla harraste parkkiin.
    Samaa on tapahtunut muissakin tapahtumissa joissa ohjataan autoja järjestysmiesten mieltymysten mukaan "autotyypeittäin" eri alueille.
    En ole asiasta ruvennut kinaamaan siinä tilanteesssa, vaan pysäköinyt auton käyttisten joukkoon.
    Seuraavilla kerroilla mennyt sitten suosiolla käyttiksellä tai vienyt harrastteeni kauemmaksi kaupungille jos ollut vaikka ilta cruising tiedossa.

    OTR:ssa alkoi kyllästyttämään kerran se ikuinen ohjailu ja sanoin että en oikein välitä kyseisestä porukasta jonne olette ohjaamassa, joten sain vallita minne haluan...se oli minusta fiksua ohjaajilta.
    Päädyin sitten Kuplarivistön jatkoksi erilleen muista jenkeistä...iso koivu erotti Kuplista, joten tuskin aiheutti paljon pahastusta silläkään puolella.
    Oli muuten paras paikka ikinä siellä :odwink:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    mikä on otr? ei varmaan treen näyttely...

    ymmärrän kyllä järkkäriä joka päivän seisoo parkkiksen reunalla viittilöimässä, herkästi arkisemmat ja uudemmat ajoneuvot osoittaa käyttöautoparkkiin, vaikka lähtökohtaisesti ainakin kaikki yli 30v on harrasteajoneuvoja, ne vaan on ilmeeltään kovin modernin näkösiä nykyään...
     
    Muokattu: 2.5.2024
  15. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    No vähän riippuu millasta autoa askartelee. Tusinarodeihin saa jokaikisen osan kaupasta suht nopsaan mutta erikoisemmissa vermeissä joutuu etsimään osia jo kuukausikaupalla. Ja onhan noissa jonkunlaiset toimitusajat sekä koneistamoiden jonot jne. Niin ja tietty se että auto saadaan liikenteeseen ei tosiaankaan tarkoita että se olis valmis.
     
    impala67 tykkää tästä.
  16. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo ei kai ne koskaan ole valmiita. Pointti oli se, että pystyykö tuon tuntimäärä tekee. Pystyy.
     
  17. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Oliskohan Oldtimer Run Visulahdessa
     
    impala67 tykkää tästä.
  18. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Tuo tuntimäärien vertailu on ihan turhaa, aikaansaannokset ratkaisee. Ammattitaitoinen kaveri oikeilla työkaluilla tekee puolessa ajassa sen mitä kaksikin taitamattomampaa. Katsokaa joskus esimerksi jonkun perus laakeri/pusla homman ohjeaika ja sitten tekemään.
     
  19. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Samaa mieltä ja moni homma on vain raakaa työtä. Itsekin joskus huvikseni katsonut kellosta erinäisiä hommia. Esim. 1995 Corvetten vaihteiston ottaminen pöydälle vei 5 tuntia ja kansipahvien vaihto 28 tuntia. Mulla ei ole mitään nostureita, hallitunkki ja perus käsityökalut.
     
  20. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Minä ajattelan näin:

    Jos tekee 800t duunia muille 50e/t se on 40 000 egee. Sillä ostaa jo upean valmiin suoraan ajoon :) Ainakin Jenkeissä pyynnöt puolittuu kun aletaan laskea taaloja kouraan.

    Mutta se luovuus ja tekemisen ilo jäis pois. Ennen sitä oli, ja paljon. Nyt ottaisin tuon toisen vaihtoehdon.
     

Kerro tästä muillekin!