HURST

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja GT429, 1.12.2005.

  1. GT429

    GT429 3rd gear

    Minkä auton/vaihteiston shifteri. Sivussa lukee hurst competition/plus ja numero on 3216274, se on nelilovisen manuaalin.
     
  2. KTM

    KTM Gearhead

  3. GT429

    GT429 3rd gear

    Katsoin itse saman sivun kun googletin, tilasin shifterin fordiin, mutta ymmärsinkö oikein että kyseinen shifteri käy moniin vehkeisiin, vain eri vivuilla!!??
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep, sama shifteri käy moniin eri vehkeisiin. Mutta siitä se haaste vasta alkaa saada oikeat hilut paikalleen.
    Sovite levy johon shifteri tulee kiinni voi olla erilainen merkkien kesken. Samoin se vaihtelee konsolityypin mukaan koska sillä asettuu shifteri x cm vasemmalle auton keskilinjasta. (mulla on yksi ylimääräinen jokin yleinen malli....)
    Tikut ja niiden päät (mitta ja kiinnitystapa) vaihtelee myöskin.Molemmissa päissä, tottakai..:(

    Merkittävin ero vanhojen orkkis-Hurstien ja tarvike-Hurstien välillä on itse vaihdekepin kiinnitys tapa. Orkkiksissa on shifterissä "suorakaiteinen putken pää" johon keppi painetaan kiinni ja varmistetaan lukko-klipseillä.
    Tarvike-Hursteissa kepissä on alapäässä pari reikää ja tuo kiinnitys tulee läpi -pultaten kepistä.
    Huomaa myös kepin asento vanhoissa suhteessa tarvike-malliin: suoraan ylöspäin vai kuinka paljon vasemmalle taipuen? Osoittaako shifterin rungon pää suoraan ylös vai OIKEALLE ? Vanhoissa se meni yleensä niin että shifterin rungon pää osoitti hieman oikealle ja kepin alareunassa reipas mutka jolloin keppi osoitti lopulta reilusti vasemmalle.

    Pointtini: Jos saat kaikki hilut jostain resto-kaupasta niin osta. Älä mieti hintaa että Summitilta tai Jegsiltä saa halvemmalla. Kun joku osaa kertoa että just nämä hilut kuuluu alunperin johonkin malliin ja konsoliin tai ilma sitä ja niitä on saatavilla niin Visa pöytään ja kamat kotiin. Trust me, been there, seen that kun restauroin juuri alla olevassa linkissä mainitun Camaron orkkis Hurstin omassa autossani.
     
  5. GT429

    GT429 3rd gear

    Toi mun version on sitten orkkis sellanen, kun keppi painetaan ja lukittuu klipsillä. Pääsin sovittamaan sitä laatikkoon, vivut käy fordin neliloviseen toploaderiin, mutta välilevy puuttuu laatikon ja shifterin väliltä. Selvitin asiaa kun olen laittamassa sitä myyntiin, halusin varmistaa että mihin sekäy. Se on täydellinen vipuineen. Kiitos paljon!!!!
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Jos se on tosiaan orgis Ford eikä aftermarket Hurst, niin se taitaa olla jostain 70-luvun alkupuolelta.

    Mounting plate numero ainakin Musteihin on
    195 3176 , joka on sama sekä Toploaderiin että T10, mutta jos shifteri on orgis, niin lootia on vain ollut tuo Toploader.

    70-71 Torino/Ranchero mounting plate on 195 4120

    72-73 Torino/Ranchero mounting plate numeroita on kaksi 117 6889 ja
    195 6834, olisko noi konsollille tai ilman.
     
  7. GT429

    GT429 3rd gear

    Laitoin sen huuto nettiin myyntiin kuvan kanssa, ainakin hakusanalla shifteri sen löytää, jos kuva auttaa tunnistamaan.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kivan näköinen keppi.
    Tuohon kun vielä ruuvaa vanhan Hurstin T-kahvan niin onpa ilo käskeä Heppaa laukkaamaan ;-)

    Mainittu välilevy tallissani on Chevyn T10:stä eli pitäsi siis sopia tuohon systeemiin.
     
  9. marquis

    marquis 1st gear

  10. GT429

    GT429 3rd gear

    Kiitos!! Jos on tarvetta kepille niin tarjouksia vastaanotetaan. Itelleni on tulossa toinen, pitkillä vivuilla ja toisella kepillä.
     
  11. GT429

    GT429 3rd gear

    Artofb, mistä kattelit välipalojen numeroita? Mulla on omassa laatikossa välipala jossa numero sarja 1958620, onkohan se mihin tarkoitettu?
     
  12. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Hurstin katalogista noita katselin, tuli sitäkin joskus tavattua kun selvittelin T10/Toploader vivustoja Mustangiin.

    Tuolla 1958620 numerolla ei ainakaan siitä katalogista löytynyt mounting platea.
     
  13. GT429

    GT429 3rd gear

    OK!
     

Kerro tästä muillekin!