huutokaupat.com

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja moottori-hannu, 18.7.2016.

  1. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ei mikään, tilanne kuitenkin voi olla niin että huutokauppa pidetään netissä mutta ilmoituksessa on myös maininta että huutajalla on mahdollisuus osallistua huutokauppa.comin tiloissa huutokauppaan jolloin poikkeus kuluttajansuojaan realisoituu. Tuskin siellä "tiloissa" ketään on , mutta tätä mainintaa ilmoituksessa voidaan käyttää disclaimerina jolloin em palautusoikeutta ei ole
     
  2. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Tätähän ne ovat käyttäneet mut sehän oli just noin kuin sanoit ja siksi huutokaupat.comille vähän laskua ja nyt 14 vrk kaupan perumis aika kuluttajasuojalain mukaan.
    Eli koskee vaan yksityis henkilönä tehtyjä huutoja.
     
  3. tapsah

    tapsah 2nd gear

    huutokaupat on aina vedätystä, joka huutokaupassa on "oma mies" huutamassa hintaa ylös, tavalla tai toisella, sen takia joskus sama tavara on uutelleen huutettavana.
     
  4. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Ei ole aina oma mies huutamassa.
    Tämä on se yleinen harhaluulo.
    Sen huomaa huutotavasta lähes aina kun oma mies huutaa.
    Itse en ainakaan itke huutojani kun olen täysin vapaaehtoisesti ne huutanut.
     
    SK-, Stang_81 ja Ässä. tykkäävät tästä.
  5. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kyllä taitaa olla niin , että yksityisen myymä auto tulee udellen myyntiin jos hinta ei ole ylittänyt laitettua pohja hintaa . Tai silloin kun ostaja ei olekaan tavaraan tyytyväinen ja palauttaa tavaran kuluttajasuoja lain perusteella , auto on ehtinyt siirtyä jo Mezzoforte eli huutokauppat.com nimiin . No liikkeet tietysti eri säännöin eli voivat laittaa uudelleen monesti jos ei asetettu hinta saavutettu.
    Ja on siellä autoja joilla pärjää kaupallisestikin jos vähänkin osaa ja viitsii jotain itse näprätä ,
    laitetaan pari esim. ainakin missä hinta nyt menee niin vielä kestää huutaa jos katsoo mitä nettiauton hinnat ja millä on yleensäkin myyty .
    Mercedes-Benz C, 2000, 3.2 l, Bensiini, 222000 km, Espoo - Huutokaupat.com nyt h.950€
    Mercedes Benz C 320 V6 Elegance Aj. 225 000km., Lahti - Huutokaupat.com nyt h.1200€
    ensimmäistä noista myy liike pyytää netissä melkein 5t€ ja toinen yksityisen ei muualla myynnissä. Tietysti kumpaakaan ei saa vielä noilla hinnoin ja hinnat nousevat mutta jokainen tarjoaa sen mikä on hänen mielestään tavaran arvo .
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tommosia mb 320 ei kauhean montaa ole myynnissä markkinoilla tällä hetkellä ymmärtääkseni. Sen takia hintataso ei oikein välttämättä anna oikein kattavaa kuvaa mikä semmosen oikea hintataso on. Jos joku pyytää reilusti enemmän kuin muut niin se nostaa keskihintaa virheellisesti minusta. Tällä hetkellä ei oikein kaupallinen tuote minusta ellei just tommosta itelle halua ajoautoksi. Siksi nuo varmaan onkin huudettavana.

    mobile.de on 800-1500€ 12 kpl tommosia myynnissä. Joten ihan täysi hinta on noilla molemmilla minusta vaikkei nousis hinta enää yhtään. Eikä tohon hintaan edes kestä juur laittoakaan ellei osat ja työ ole ilmaisia eikä ajalleen laske arvoa.
     
    karivanner1 tykkää tästä.
  7. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Ihan noin uteiliasuudesta kysyn sinulta onko mobilen hinta suomen hinta ? tai onko amerikassa oleva ebay myynti hinta sama kuin suomessa ? Se vähä mitä olen noiden autojen kanssa touhunnut , olen aina joutunut maksamaan jenkeistä ostaessani niihin hinnan päälle merirahdin parin tonnin kahtapuolta + tulli + alv +rekisteröintikatsastus ja usein jotain kunnostusta . Samoin kun Saksasta missä useimmat mobilen autot ovat on ne tuontikulut aina n. tuhat + autovero + rekisteröintikatsastus elikä jos tolaisen esim. auton tahtoo niin kyllä pitää ilmaiseksi se auto saada sieltä mobilesta jotta tämän hetken tarjotut hinnat ovat kalliit .
    Jos saat kovasti edullisemmin ne tuonnit esim. Saksasta niin tee tarjous ajattelin tässä kevään aikana hakea 10-20 autoa ja myydä ne eteenpäin . Mutta näyttää kuitenkin siltä että ei noita halvempia autoja sieltä pysty ostamaan kilpailukykyiseen hintaan .
     
    Ässä. ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Lisätään nyt vielä ihan rehellisyyden nimissä kun avasin ton mobilen niin yks keula mälli on 780€ ja seuraava mikä 1450€ jne. että heti se vähän muuttui . Tuntuis itseltä vähän pieneltä toi voitto tässä kohtaa . Ei millään pahalla mutta kyllä jos auto on Saksassa 780 tai 1450 niin itselle tulee mieleen ostaa se Suomesta 950-1200 hintaan. Se että kumpaakaan noista ei saa tuohon hintaan ostaa on varma , mutta ei se mobilen hintakaan ole auto kilvissään hinta.
    Ja mun mielestä just tollainen V-6 mese pikku kopassa on tosi kaupallinen näin keväällä.
     
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niin, meillä oli tapana hinnoitella autoja kun olin vielä semmoisessa toiminnassa mukana niin että ne joita ei markkinoilla paljon ole ja tuontiautot varsinkin sen mukaan paljonko Suomeen tuotuna tulis semmoinen maksamaan. Minä löysin mesejä tosiaan 12 kpl mainitsemassani 800-1500 hintaluokassa. Toinenhan noista huutiksen autoista onkin näköjään tuotu jälestä päin. Lähinnä sitä tarkoitin että jos tonnin kahta puolta on huudettavana autoja niin ei se voi kamalasti hinta nousta siitä huudettavasta autosta täällä. Meinaan jos joku hakee ite ja mainitsemasi tonni reilu hintaa lisää tuontikuluja plus verot ja on kilvissä. Eikä tommoisessa vissiin enää o kauhiat verot. Jos se itse hakien jää halvemmaksi niin senhän takia sinäkin niitä kai haet? Aikoihin en ole niitä veroja hoidellut kyllä. Sitä paitti jos tuo yhen kerrallaan niin sen kun pakkaa täyteen viinaa, röökiä ja kalajaa ni alkaa kulut halpua sen osalta. Ostaessa se tili tehdään eikä pyyntiä nostamalla on vanha viisaus. Nipussa ostaen jos tuo rekalla ni pitäs alkaa reilummin hinnat tippua. Etenkin ostat useamman varsinkin samalta kaupalliselta myyjältä etkä yksityiseltä.
     
  10. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    ( musta pässi) Valitettavasti minulle ei aukea sun pointti mitä koitat selittää , olin kuvitellut että Huutokaupat .com on tarkoitettu lähinnä kuluttajalle , mutta sinun mielestä ostettavan katolla pitäisi olla valmista rahaa ennen kuin voi tarjota. Ehkä muutaman tuhannen auton myynnin kokemukseni ei vielä riitä 40v. ajalta . Luonnollisesti kaikki on muuttunut kun on tietokoneet ja kännykät ja navit ym. hienoudet. Minä kun tein kauppaa omilla romuilla ja oli vielä kauppa hiljaista joulunjäljiltä , lennettiin tammikuussa Losiin ja ostettiin paikalliset recyklerit ym. lehdet ja koitettiin etsiä ne autot mitkä ostetaan ja laivataan kontissa Suomeen , puhelimella soitettiin ja sovittiin ajo-ohjeet myyjän kanssa ja kartta oli paksu paperinen katukartta. Ei se ilmaista ollut mutta kiva tapa viettää lomaa , nyt on netti mistä voi napata sen auton , mutta se on mitä on eikä ole mitään mussuttamista , jos ei ole hyvä nuolee haavansa.
    No ihan sama oli kun Saksasta toin autoja , alkuun katselin aina ne hyvät ja halvat netistä mobilelta ja niiden perässä kiertämään , kohta selvis että jos se on hyvä ja hinta kohdallaan , niin ennen kuin suomipoika on täältä koneessa niin auto on myyty jos se oli vielä myytävänä ei sitä kyllä kannattanut ostaa. No mä muutin vähän taktiikkaa ostin vain ensimmäiseltä omistajalta ja täysi huoltohistoria sekä kolarivapaa , no ei ollut autot halvimpia mutta kaikki meni hyvin kaupaksi , eikä koskaan mitään ongelmia .
    Niin ja edellä mainituissa esim. meseissä ne verot on n. tontun luokkaa , eli pidän noita edelleen ihan hyvinä .
    Ja eikös se auto aina kallistu minkä enempi sitä kaljaa, viinaa tai tupakkaa ostat samalla tai punaisten lyhtyjen kujilla , kaikkihan ne on kuluja siihen auton ostoon. Ethän sinä voi lain mukaan niitä tuliaisia myydä , sehän on laitonta , niitä saa tuoda vain omaan käyttöön .
    Mutta toi on vain mun mielipide , jokaisella on vapaasti omansa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Monta kertaa autoa myydessä on "ostaja" ollut sitä mieltä että "saksasta saa halvemmalla", ja että semmonen auton Saksasta haku menee loman ohessa. Aina näissä laskelmissa jää autovero huomioimatta, ja kaikki muut hakukulut. Ite olen käynyt keskieuroopassa kymmeniä kertoja, enkä ole yhtään autoa tuonut, vaikka olen sieltä monesti ajamallakin tullut. Ihan oikeasti se auton hakeminen on työtä etsimiseen ja paperihomminen, ei se mene itsestään lomamatkan tai työreissun ohessa, se vaatii oikeasti aikaa ja vaivaa, pisentää työreissua päivillä tai pilaa loman.
     
    isalmela ja -71 MoPar tykkäävät tästä.
  12. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Olet Jouni oikeassa , kyllä se ihan työstä käy kun niitä autoja etsii , ostaa ja roudaa Suomeen. Ja sama se on noiden Jenkipään autojen kanssa , kyllä mä ihmettelen monesti kun jengi kyselee kuka kävis katsomassa sitä ja tätä autoa , se on aika laaja maa eikä kukaan ala ilmaiseksi ajelemaan , kyllä se kauppa pitää olla aika varma ja kiinni enää siitä onko auto just sellainen kun on puhuttu . Tälläkin foorumilla on monia ihan ostettavia autoja jos vaan ymmärtää ostaa ja on mieleisiä malleja . En tiedä mitä kukakin nykypäivänä hakee mutta on tuolla ihan älykkäitä siipiautoja sekä muskeleita , osa jo suomessa ja osaa myy suomalaiset . Lähinnä taitaa vain ostajat puuttua .
     
    roadmaster95 ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ihminen on taitava varsinkin kun uskottelee itselleen asioita. Haki sen auton lomamatkalla tai muuten varta vasten niin kulut ylös. Luvut eivät valehtele. Sitte joka ikinen kulu. Jos ostaja saa halvemmalla saksasta tai naapuripitäjästä niin sitten menee sieltä hakemaan. Ite pitää katella että myymänsä vehjes on sopivassa pyynnissä. Ei se ostaja sitä hinnoittele vaan myyjä. Tietysti kaikille tulee kiva mieli jos vähän on tinkivaraa. Näin minä olen toiminut ja yleensä kaikki on menny kaupaksi kohtuullisen kivuttomasti. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Silloin on peiliin katsomisen paikka itellä.

    -71 MoPar en minäkään ymmärtänyt jutuistasi kaikkea tai ainakaan sitä asiayhteyttä omiin juttuihini. Vaan se ja sama. Ei tässä arvostella muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.
     
  14. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Tiedän että kuullun ja samoin kirjoitetun ymmärtäminen on vaikeaa , siinähän useimmat kompastuu yo- kirjoituksissakin. Mutta yksinkertaisesti minä vastasin aluksi "tapsalle" asiaan miksi sama auto voi olla uudelleen myynnissä huutokaupat.com sivulla , ja samoin laitoin pari linkkiä autoista mitkä ainakaan tällä hetkellä ei ole ylihintaisia , enkä näe mitään hinnan vedätystä .
    Siihen sinä olit mieltä että autot on jo täyshintaisia sekä lisäsit mobile hintoja , mutta et huomannut halvimman olevan keulakolaroitu ym. mihin minä lisäsin että olis hyvä laskea mukaan myös kulut ja verot . Etenkin kun huutokaupat .com esim. autot ovat vielä halvempia kuin se halvin Saksassa oleva ehjä vastaava.
    Seuraavaksi aloit neuvoa miten autohinnoitellaan ja ostetaan , mihin kirjoitin vähän perusteluiksi , että olen itsekin jonkun auton myynyt ja luulen jo vähän tietäväni kaupan kulusta. No se siitä Kiitos mielipiteistäsi arvostan , vaikken ole kaikesta kanssasi samaa mieltä. Hyvää kevättä .
     
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Juu, lukeminen ja kirjoittaminen on vaikeaa ja varsinkin ymmärtäminen. En siksi varmaan olekaan ylioppilas mutta neljästä eri koulusta on tutkinto ja pari ammattitutkintoa päälle. Olen aiemminkin sanonut jopa täälläkin että en aio ruveta riitelemään netissä. En pidä sitä kovin viisaana. Oma mielipide joka on perustuslaillinen oikeus tai oman tekemisen sanoittaminen muille on minusta eri asia kuin toisten neuvominen tai ohjailu. Jokaisen henkilökohtainen kokemus on kuitenkin yksilöllinen ja tärkeä. Nyt kun olet moneen kertaan korostanut kokemustasi autojen myynnistä, tuonnista, kunnostuksesta ym kokemuksesta niin totean lopuksi että kyllä minäkin muutaman tuhannen autoa olen kai myynyt, korjaillut niitä 40 vuotta, tuontiautoja ja pärriä myynyt ja kunnostanut että kelpaavat rekisteriin ja veroja maksellut niistä. En vaan ole aiheelliseksi sitä katsonut niin korostaa. Tähän asiaan en enää palaa ja kadun että aloitinkaan.
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  16. T5

    T5 Gearhead

    Tämä tuli mieleen, kun tänään uutisia luin. Tässä uutisessa kerrotaan näin:
     
  17. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Näin se on , kuluttajasuoja on voimassa . Eihän se tavarakaan ole edes siellä Helsigissä nähtävillä missä Mezzoforten tilat sijaitsevat , autot on myyjien asiakkaiden hallussa ympäri Suomea. Eli aivan turvallinen paikka ostaa . Ja nyt molemmat laittamani esim. autot on myyty mielestäni ihan kohtuu hintaan , ensimmäinen 2050€ ja toinen 2300€ näyttäis olevan huutohinnat .
     
  18. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Joku oli pettynyt huutamaansa kaasuautoon.....asiasta uutisoi Iltalehti...kohtuuhintaan oli vissiin ostanut hänkin...
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    voidaanko jo sanoa jatkettu petos kun sama viallinen ja vaarallinen auto myytiin kahteen kertaan? Jos eka kerta menee vahingossa niin toinen ei voi enää mennä.
     
  20. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Olihan siinä toisella myyntikerralla jo mainittu, että tankkausluukussa saattaa olla jotain vikaa? Se on sitten ostajan oma vika, jos auto puhaltaa kaasut auton ulkopuolen lisäksi myös sisälle.:poff:

    Jope olisi sanonut, että se luukku on tikitaalinen.
     

Kerro tästä muillekin!