huutokaupat.com

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja moottori-hannu, 18.7.2016.

  1. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Oletko ihan varma tosta.
    Ymmärtääkseni ostaja joutuu maksamaan jonkin osan voittaneesta huudostaan vaikka peruisi huutonsa.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eikös näissä mittari mene ympäri 100tkm kohdalla? vai onko miljoonamittari jo? liki kakskyt vuotta leimaamatta ja ajamatta voi tarkottaa melkoista jumittelua tekniikassa, mutta onhan tollasessa "löydössä" potentiaalia.
     
  3. SK-

    SK- 2nd gear

    Valitettavasti aina ei joudu. Huutokaupat katsoo tosi paljon läpi sormien noita juttuja.
     
    Hupeli tykkää tästä.
  4. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    Miljoonamittari, mulla on samanlainen -90.

    Moottoritilan kuva väärä ilmoituksessa. Lipsahtanut viereisestä. :rotfl:
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  5. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kyllä olen aivan varma asiasta , soitin asiakaspalveluun ja sanoivat , että ei voi mitään sanktiota antaa , muuta kuin jos laitan autoni uusiksi myyntiin ja haluan niin kyseinen henkilö ei voi sitä kohdetta huutaa. Perustuu Kuluttajasuoja lakiin , ihmettelen kyllä.
    Olen joskus ihmetellyt kun olen huutanut jonkun uuden tavaran esim. plasmaleikkuri niin tuli viesti , olet voittanut huudon "haluatko vielä perua ?" .
     
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Olen tutustunut nyt huutokauppojen ns kuluttajahuutokauppoihin. Ajattelin laittaa projekti-subaruni sinne mutta harmi että ei voi enää laittaa pohjahintaa, olisin mielelläni antanut sen olla ilman hintavarausta, tietyllä lähtöhinnalla joka on se kipurajani.

    https://huutokaupat.com/kuluttajahuutokaupat

    Nyt joudun laittamaan sinne että autolla on hintavaraus. Kuitenkin sivustolle pitää myös syöttää joku tavoitehinta tms, mitähän varten?

    Jos hyväksyn huudon niin joudun luovuttamaan auton Huutokaupoille, eli tekemään omistajanvaihdoksen Trafin sivuilla. Kun voittanut huutaja tulee hakemaan auton ja hän hyväksyy sen niin hän ilmoittaa sen jotenkin vastaanotetuksi Huutokaupoille jolloin minä saan rahat Huutokaupoilta. Jos ostaja peruu kaupan 14 vrk sisällä tappio jää Huutokaupoille. Eli jos ostaja kurvaa autollani pihasta olen selvillä vesillä, vai?
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    [QUOTE="karra,

    Jos hyväksyn huudon niin joudun luovuttamaan auton Huutokaupoille, eli tekemään omistajanvaihdoksen Trafin sivuilla. Kun voittanut huutaja tulee hakemaan auton ja hän hyväksyy sen niin hän ilmoittaa sen jotenkin vastaanotetuksi Huutokaupoille jolloin minä saan rahat Huutokaupoilta. Jos ostaja peruu kaupan 14 vrk sisällä tappio jää Huutokaupoille. Eli jos ostaja kurvaa autollani pihasta olen selvillä vesillä, vai?[/QUOTE]

    Minä kun olen myynyt niin olen ostajan kanssa käynyt koeajolla kun on ensin auton tutkinut, ja sen jälkeen jos ostaja ei löydä sanomista ja hyväksyy auton, olen pyytänyt häntä soittamaan huutokaupoille ja kertovan minun kuullen oliko auto ilmoituksen mukainen. Jos soittaa ja hyväksyy , soitan vielä itse ja varmistan että asia tuli selväksi ja luovutan auton. Rahat tulevat tilille n.3-5vrk sisällä riippuen mikä on pankki yhteys ja miten huutokaupoilla henkilö kuka hoitaa maksut ehtii naputella maksuun.
     
    karra tykkää tästä.
  8. GM60

    GM60 Gearhead

  9. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  10. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Mitenkä tuo taunus/cobra jotenkin näyttää omaan silmään että olevan joku muu kuin ilmoitettu 2.0 v6? Näyttää enemmän 2.9 koneelta, ainakin ruisku laitteisto taitaa olla semmoisesta. Eikä sylinteri kannetkaan ole siiamilaisilla pakokanavilla joten nekin vaihtuneet.
    Eli menee sarjaan Jännitävä katsastettava, kun muutosprosentit menee varmasti yli jos kiinni jää.
     
  11. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    Juu ei ole 2.0 vaan 2.9 aivan varmasti. En kyllä itekkään uskaltais katsastaa tuolla motilla ku eron näkee heti ku pellin aukasee
     
  12. JiiTee

    JiiTee Gearhead

    Voihan tuo olla myös 2.4i Scorpion kone.
     
  13. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Joo samaltahan sekin taitaa näyttää, toisaalta ilmoituksessa tehoksi kerrottu 150 joka taas olisi 2.9 vakio teho, utta jokatapauksessa pointti oli se että kone ei ole siitä 72 taunuksesta joka kanta-autona joten tuskin menee laillisesti muutoprosentteihin (eikä edes lähelle)
     
  14. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    isalmela ja Seevu tykkäävät tästä.
  15. Make500

    Make500 Gearhead

    No se. Ja lähtee muuten ihan pikkusen haikein mielin tämä vehje uuteen kotiin. Mutta elämä on välillä vaan tämmöstä tuulimyllyjä vastaan temuamista…
     
    Seevu ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. Engelmannit sanoo: "Life Sucks... And Then You Die!"

    Toivottovasti menee hyvään kotiin ja uusi omistaja kertoo meille siitä, jos on foorumilainen.

    Mites keltainen ja pyöree voi?
     
  17. Make500

    Make500 Gearhead

    :odcool::odconfused::odrazz::odcool:
    Kiitos saatesanoista:odroll:
    Hudson ei ole kauppalistalla. Koitetaan tehdä siitä sitten vielä vähän erilaisempi. Muuten en ole ehtinyt tekemään sille mitään, koska kiireet ja kaverin H2:n salkku. Salkku on purettu mutta en oo siihenkään vielä osia tilannut. Sit kun siitä projektista saan eron niin koitetaan keskittyä Hudsoniin:odcool:
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  18. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Haiskahtaa palaneelta:confused:
    Olisiko näin jotta tällaisille "kirittäjille" napsahtaa huuto kohdalleen ja sitten selitellään?

    Miten nyt vain, kuulostaa ihmeelliseltä:eek:
     
  19. karra

    karra Double Gearhead

    Noniin, nyt ollaan tässä vaiheessa myyjänä:

    Kiitos kuittauksestasi.

    Korkein tarjous on nyt hyväksytty.

    Alhaalla vielä yhteenvetona, miten kauppa etenee seuraavaksi:

    1. Kun huutaja on maksanut kohteen, saat asiasta sähköpostitse kuittauksen osoitteesta asiakaspalvelu@huutokaupat.com. Viesti sisältää jatko-ohjeet ja huutajan yhteystiedot.

    2. Huutaja sopii noudosta kanssasi. Huomioithan, että vaikka huutaja olisi yhteyksissä ennen meidän vahvistusta maksun saapumisesta, kohdetta ei kannata luovuttaa kuittia vastaan, vaan kannattaa odottaa meidän vahvistusta maksun saapumisesta.

    3. Kun noutopäivä on sovittu, tee luovutusilmoitus meille, Mezzoforte Oy, 2004568-7 . HUOM! Kaikki avoinna olevat ajoneuvoverot on maksettava ennen luovutusilmoitusta.

    Luovutusilmoituksen meille saat tehtyä Traficomissa valitsemalla vaihtoehdon "Myyjä: tee luovutusilmoitus". Mikäli kohde ei ole liikennekäytössä, otathan sen ystävällisesti liikenteeseen samalla, kun teet luovutusilmoituksen (poislukien projektikohteet yms. joita ei noudeta ajamalla).

    4. Kun huutaja on hakenut kohteen, ilmoita asiasta meille sähköpostitse kuluttajahuutokaupat@huutokaupat.com ja laita samaan viestiin oman tilinumerosi (voimme tilittää rahat vain sinun tilillesi) . Varmistamme noudon huutajalta ja laitamme rahat tilitykseen kahden arkipäivän kuluttua noudosta.
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. karra

    karra Double Gearhead

    Auton ostanut tuli, katsottiin auto, koeajettiin ja todettiin ilmoituksen mukaiseksi. Soitettiin yhdessä huutokauppoihin "kun oli vähän epäselvyyttä milloin auton huutokaupilta ostanut saa rekisteriotteen", itse asiassa se asia ei selvinnyt mutta sinne jäi nauhoite jossa auton maksanut henkilö kertoi että lähtee ajamaan sillä kotiinsa. So far so good.

    Toki laitoin emailia ja pankkitilin numeron sitten perään.

    Auton mukaansa vienyt henkilö kyllä sanoi että onneksi hänellä on 14 päivän palautusoikeus Huutokaupoille, ei kai minulle o_O
     
    Hupeli tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!