Hybridit ja sähköautot.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja LamaAjanElvis, 15.9.2012.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ihan typillinen sekoilu/kusetus kuvio. Eka yllytetään, jopa rahallosesti tuetaan, tekemään jotain jonka jälkeen voidaan sitte verottaa haittaverolla niitä jotka yllytykseen ja tukeen lähti mukaan ja taas valtion pohjaton kaivo sai täytettä kun oletettavasti läheskään kaikilta ei löydy taskusta kymmeniä tuhansia turhaan energiasaneeraukseen.
     
    Muokattu: 18.6.2018
    Pertti K tykkää tästä.
  2. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Jällen kysyn, että millä vehkeellä sen hybriidin tai sähköauton töpseliin tuotetaan se sähkö vai itsestäänkö se sinne noin vaan tupsahtaa. Taitaa olla sähkö tehty hirveästi vastutellulla ydinvoimalla. Turbiineilla hiilellä ja öljylla. Häritsevästi lepattavilla tuulimyllyillä ettei nukutuksi saa, jotka ei tee sähköä, jos ei tuule. Aurinkokennoilla jotka eivät 3 kuukautta vuodesta tuota mitään. Tuulelle ja auringolle tarvitaan back-up voimala. Tietenkin suurempien energia määrien tuotanto voi olla halvempaa, mutta hyötysuhteet taitavat pyöriä likellä normaali auton polttomottoria. Niin noilla suurilla tuotanto yksiköillä saastee jäävät tietylle alueelle.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No ite ei tuu kovin paljon noita ympäristöasioita mietittyä autoa hankkiessa, ominaisuudet ja kustannukset ratkaisee. Ja tietysti auton pitää olla itseä miellyttävä.

    Että saisin kyllä yöni nukuttua vaikka samalla autoon tankkautuisi huonolla hyötysuhteella tuotettua ydinvirtaa.
     
    ramman ja sdfsd tykkäävät tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olkiluoto 3 tuottamalla sähköllä varmaan vuodesta 2054 eteenpäin kun se varmaan sillon valmistuu.
     
    Muokattu: 18.6.2018
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    töissä kokeiltiin akkusähkö hallipesuria,ekoloki vehkeeseen uusi akkupaketti n.5vuotta ,15000 euroa.siinä akkujen tuotannossa ei luomulla ole sijaa.teslaan katselin usassa akkupaketin päivitys 40 000 .propagandaa ylestä lisää niin moni laittaa 50 000 jotta säästää vähän aikaa tankkauksessa,sitten bensavero tulo tippuu niin valtio laittaa seurannan ja säästäminen loppui siihen.tavis duunari ostaa 25 000 käytetyn ekosähköauton ja huomaa kohta että lataus ei kestä kuin hetken.2 vaihtoehtoa velkaauton remppaan.muutama kymppitonni akuihin vai vielä velka auto stenalle.
     
  6. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Tästä kusetuksesta voi kuitenkin jättäytyä halutessaan pois, oma valinta. Voi tosin käydä hintavaksi, köyhälle erityisen hintavaksi. Oma voimattomuus verottajan edessä on myönnettävä. Toki kusettamisen mahdollisuudet on rajattomat, mutta siinä mennään helposti jo pikkasen liikaa epämukavuusalueelle, omalta osaltani.
    Mutta taas jos lompakon paksuus on maksimaalinen niin näitä ajatuksia ei tarvitse päissään paljon pyöritellä, senkun kortilla tankkailee, ajelee ihan millä huvittaa ja hellurei.
     
    valpas ja Pertti K tykkäävät tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niin no auto on helpompi vaihtaa mitä ok- talon-tai taloyhtiön lämmitysmuoto jos nyt sitä tarkotit.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Hybridejä on ollu vuokrafliitis nyt 5v , auris, yaris tosi hyvin pelittää ainakin uutena.
    Uushankintahinnat tullu alas verojen pienentyessä ja jälkimarkkina-arvo paljon parempi kuin pelkällä bensamoottorisella.
     
  9. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    No sitä. Tosin jos hypätään taloon niin sähkölämmityksen perustamiskulut on sen verran pienet että siinäkin voi lähtiessä ajatella että näinköhän tämä autuus jatkuu forewer. Ja jos energiaa joutuu ostamaan ulkopuolelta niin hintahan on se mikä kulloinkin on. Mitä vähemmän omavaraisuutta, sen vähemmän voi itse vaikuttaa. Tosin se verottaja voi tarttua mihin vaan.
     
    valpas tykkää tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    omavarasuudella on myös hintansa, niitä kuuluisia omasta mettästä haettuja "ilmasia puita" ei ole vaan kaikki maksaa.-
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    Puulämmitys on aika kallis muoto. Yli 40ke sijoitin puulämmitykseen tässä reilun vuoden aikana.
     
  12. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Tämähän menee mökin lämmitykseksi koko homma. No vittu mänköön...
    Nyt vois joku tilallinen valaista lämpeneekö päärakennus vaikkapa pelkillä metsänhoidollisen harvennuksen tuotoksena syntyneillä risuil ja klapeil..? No riippunee myös tiluksen hehtaareista.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sulla on aina vaihtoehtoiskustannus niissä klapeista vaikka ne olis syntyny miten.
     
  14. ramman

    ramman Double Gearhead

    No meillä ainkii lämpenee koko talo omilla puilla. Tai no saunassa ja kodinhoitohuoneessa on lattialämmitys sähköllä, mutta tuo ei paljo vie. Metsänhoidon sivutuotteena tulee lämmityspuut kevyesti.

    Ja aiheeseen palatakseni, mulla on tosiaan hybridiauto ja ei kyl kiinnosta pätkääkään millä se sähkö tuotetaan :D tää on ostettu ihan muita ku egologisia arvoja ajatellen.
    Enemmän on tullu sähköllä nyt ajeltuu ku pensalla. Ei oo paljon tarvinnu pensaa tankkailla ja puolet sähköistäkin on ilmasta, mutta noilla asioilla ei kyl tosiaan oo mitään merkitystä mulle. On meillä kaks pensa-autookii pihalla. Niin kauan menee hyvin, kunhan ei diiselillä tarvi ajella :D
     
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kallis ja halpuus on niin suhteellisisa että pää räjähtää jos alkaa miettiin kovin syvällisesti...
    Viimeviikolla sain asikkaalta soiton jossa tiedusteli vuokra-auton saatavuutta lentokentältä muutamaks tunniks klo 12, sanoin et Yaris hybridi automaatti on ainut vapaa tohon aikaan.
    Hinnaksi sanoin 120€ vrk ja asikas piti sitä kalliina..
    Kun tiedustelin et mites aijotte saapua kentälle kun reitti tulee 13:30 niin kertoivat tulevansa omalla koneella hel-vantaalta. klo 12:00
    Noh asiakas ilmoitty jäävänsa miettimään ja hänestä ei kuulunut mitään mutta jälkeenpäin selvis et se oli ottanu golffin kilpailijalta ,118€ hintaan.
    ...Luultavasti maksoi muutaman euron enemmän polttoaineita kun golffi kuluttaa enemmän kuin hybridi yaris.
    Mut säästy 2€ joka lienee promilleja koko matkan kustannuksesta
     
    Pertti K ja ramman tykkäävät tästä.
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nomutta sai sentään VAG:n. Oikeesti sitä tökki se Jaris, mutta ei kehdannut sanoa.

    Privaattijetillä lentävät ei ihan mitä tahansa kelpuuta.
     
  17. ramman

    ramman Double Gearhead

    just samaa aattelin
     
  18. pantera

    pantera Double Gearhead

    hö , se oli kämänen sessna
    jaris on sentään automaatti ja varustetta piisaa mm peruutuskamerat sun muut navit, kilpailijan kolffeissa on vaan kääntyvät etupyörät eli KZ-modell
    ... niin ja on mulla pari eemesee ja yks RENOO vuokralla porukalla joka tuli learjetillä...
     
    Muokattu: 19.6.2018
  19. Catiska

    Catiska Gearhead

    Siitä huolimatta minäkin valitsisin golfin. Varis aiheuttaa pahoinvointia jo pelkkänä ajatuksena...
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Se on varmaankin sillon jo ongelmajätettä täynnä? Kuten Tsernobil.
     
    sdfsd tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!