Hybridit ja sähköautot.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja LamaAjanElvis, 15.9.2012.

  1. valpas

    valpas Gearhead

    Yrityksellä on sen verran kompensointeja vähän joka kuluun, ja muuhunkin, joten sitä ei voi verrrata tavallisen tallaajan autokäyttöön, kuin vikaantumisen osalta. Nekin saa yritystoiminnassa vähennettyä. Sitten jostain lisää kuitteja, niin aina vaan edukkaammaksi tulee?
    Verotuksella on saatu yrityksienkin vuokra-autojen käyttö edullisemmaksi, kuin maksaa työn telkijälle kilometrirahaa!
    Onko tuo em. totuus oikea, vai onko joku muu totuus olemassa?
     
  2. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    VAGinatuotteen kyseessä ollessa, haluan kohteliaasti huomauttaa että kulutukseen mukaan täytyy huomioida myös moottoriöljy.
     
    pantera tykkää tästä.
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ei oo vissihin ajanu hyyrpiidi varista?
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mitä mulla on Vaggeja vuokralla ollut, niin ei niihin öljyä ole tarvinut lisätä. Tosin alla 1000 km on matkat jääneet per vuokraus. Omaan kyllä tarvi lisätä kerran per 15000 km vaihtoväli.
     
  5. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mulla on ollut kolme 2000-lukulaista ko. konsernin kikkaretta. -03 Passat, -07 A6 ja nyt -15 Octavia ... yhteenkään ei oo tarttenu lisäillä öljyä kuin max. litran pikkupurkillinen per huoltoväli. Tähän mennessä ovat olleet mulla mainettaan parempia tossa suhteessa...

    -JJ-
     
  6. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Eipä kait ne oikeesti kaikki paljon kulutakaan.
    OT: Konserni näkyy vetävän ns. kuivalla kakkoseen sekä asiakkaitaan että viranomaisia. Olen kuullut henk. koht. myös asianosaiselta tarinaa kuinka maahantuojan kanssa taistellaan stressinsietokyvyn rajoille viasta että onko se vika vai teknistä etumatkaa osoittava ominaisuus. Päästöskandaali tiedetään. Eilen taisivat Audin dirikan kantaa häkkiin... Summa summarum: aiheuttaa sen että pyrin kuittaamaan piruillessani jotain negaa VAGinasta aina kun vain mahdollista. Ja joo, autotehtaista voi löytyä muitakin "pahiksia" mutta tässä nyt vaan tämä "ikioma mielipide".
     
  7. daimleri

    daimleri Gearhead

    .... niin, ja mitä luulette että sille "säästyneelle" polttoaineelle tapahtuu ? jollei sitä polteta jossain polttomoottorissa niin se poltetaan jossain muualla, ei sitä käyttämättä jätetä
     
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Olen. Sellaisen jouduin taannoin ottamaan sijaisautoksi on oma hybridi Lexus oli korjattavana. Samoin Auris Hybrid tuli samasta syystä ajettua moneenkin kertaan.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ehkäpä sitä ei edes valmisteta.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nissan yksi pahis, heidän laatukäsityksiensä mukaan ihan ok että järjestään kaikki 2000- luvun alun king kapit dieselillä tuhoutuu kiertarin laakeri vikaan alle 150 000 ajettuna.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyllä se valmistetaan ja sen käyttää joku muu jollain aikavälillä. Toki jos tällä välillä on tullut joku korvaava energiamuoto niin sillon ei valmisteta.
     
    RaiRai tykkää tästä.
  12. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Öljynjalostus

    Vaikka bensaa tulee toistaiseksi ikäänkuin väkisellä öljynjalostuksessa, fiksumpaa sitä olisi hyödyntää suurissa hyötysyhteeltaan paremmissa laitoksissa, joista tulisi vaikkapa piuhaa pitkin sähköä ja putkia pitkin lämpöä vs. että sitä roudaillaan ympäri maita ja mantuja tankattavaksi kälyisiin alle 25% hyötysuhteen omaaviin ottomoottoreihin. Tosin, hybrideissä hyötysuhde on tyypillisesti parempi.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No miksei niin tehdä jos se kerta olisi niin fiksua?
     
  14. 401

    401 2nd gear

    Onko tästä tullu joku vihreiden kommunistien foorumi?osa vaikuttaa kirjautuneen ehkä väärään paikkaan jutuista päätellen.
     
    RaiRai ja repas-90 tykkäävät tästä.
  15. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Just nyt on talouden pyörimisen kannalta fiksumpaa toimia kuten nyt toimitaan. Päästään takaisin kysymykseen miksi verottaja yrittää pakottaa johonkin muuhun ja miksi kaiken paha EU työntää jotain rajoitteita päästöjen suhteen. Ei kaikkee kivaa voi lopettaa kertalaakista, voi tulla mielen pahoitus ja mellakat.
     
  16. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Ei kai ny sentäs. Otsikon mukaisissa kulkineissa on muitakin kuin kommareita ja viherpiipertäjiä kiinnostavia aspekteja. Autoharrastelukeskustelufoorumi kait tämä on.
     
  17. 401

    401 2nd gear

    Monille vähän harhaan johtava tuo etusivu..ylläpidon ois syytä päivittää se ajan henkeen vähä sopivammaksi eikä tommosia ongelmajätteitä näytille laitella.
     
  18. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Itseasiassa, nyt kun mainitsit, "Overdrive" elikäs ylivaihde ei kuulu ensinkään moneenkaan hybridiin ja vielä vähemmän sähköautoon. Tutustukaapas piruuttanne esim. Toyota-hybridin "vaihteistoon".
     
  19. kepuri

    kepuri Gearhead

    Ei mitään syytä tutustua semmosiin vehkeisiin.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Mä joskus katsoin. On siinä ollu suunnittelijalla enemmän älyä kuin monella autoharrastajalla.
     

Kerro tästä muillekin!