Hydr. rullanostaja vai mekaaninen, kumpi parempi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jack, 11.8.2009.

  1. Jack

    Jack Gearhead

    Niin, mitä enemmän koneprojektini ansiosta näitä juttuja opiskelee, sitä tyhmemmäksi sitä itsensä tuntee :-?
    Tuollaista otsikon mukaista asiaa nyt kyselen, mitä eroa noilla mahtaa olla käytännössä, muutakuin että toista ei tarvitse säädellä, ja molemmat siis rullamallia :odroll:
     
  2. juurikinniin

    juurikinniin 1st gear

    Riippuu siitä mitä hakee.

    Käyttikseen varmaan hydrauliset.

    Mutta, jos konetta meinaa kierrättää kunnolla hydrauliikka käy liian "hitaaksi" jossain vaiheessa ja nostimet ei oikein "pysy mukana".

    Vähän hankalasti sanottu, mut josko jotain apua...
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Samaten hydrauliäätö aiheuttaa tiettyjä rajoituksia profiilin rajuudelle ja käytettäville venttiilijousille. Mut ehkä noin karkeesti, et jos ei oo tarkotus kierrättää yli sellasta 6000-6500 on hydrauliversio joillekin ehkä se oikeempi vaihtoehto. Se on myös hiljaisempi. Mekaanisessa taas on venttiilivälys, joka aiheuttaa jonkin verrran ääntä. Sinänsä mekaanisessa ei sen enempää huonoja puolia ole, paitsi jos venttiilisäätö kerran-pari kesässä on ylivoimaista. Mekaaninen tosin mahdollistaa haluttaessa paljon härskimmät profiilit, ja sitten alkaa noi säätö, huolto ja tarkkailuvälitkin olemaan tiuhempia.
     

Kerro tästä muillekin!