Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. menu*

    menu* Gearhead

    On kyllä väärin, pitäis olla ennemmin luokkaa 2%+2%, vrt. korikehikon osuus on 22%!
     
  2. Air58

    Air58 1st gear

    Täytyypä kaivella AKE:n tietoja. Voihan olla, että autossa oli jo muutosprosentteja pohjalla. Ei niitä kyllä aiemmassa reksiteriotteessa lukenut...
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kyllä sen palkeen läpi voi iskarin laittaa jos vaan saa tehtyä ne päätylaipat. Tiivistys on helppo, O-renkallaa. Sillai ne on esimerkiksi Kaanian hytin ilmajousituksessakin, toinen O-rengas tiivistää palkeen ja iskarin putken välin, ja toinen iskarin varren.
     
  5. Oldsi64

    Oldsi64 1st gear

    Mites tuota onko teillä saanut olla jousien liikevara alimmasta korkeudesta ylimpään yli 51mm? Paikallinen katastus inssi sanoi että ei saa enempää olla säätövara. :-? Miten olette rajoittaneet liikettä?
     
  6. toivaja

    toivaja Gearhead

    Onhan citikan C5:ssakin enemmän säätövaraa kuin tuo 51mm. luulisin 100mm olevan lähempänä noissa citikoissa
     
  7. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    +/- 51mm tekee yhteensä 102mm eikös?
     
  9. sami-v

    sami-v 1st gear

  10. spychobilly

    spychobilly Gearhead

     
  11. sami-v

    sami-v 1st gear

    Mun mielestä siellä ilma suhisee. Ja onhan niitä saatavilla ilmasylintereitäkin. Hydrauleissa erilainen ääni. Ja hydrauliikka sylinterit on erinäköiset.
     
  12. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    takana akut noille hydr. pumpuille :lol: ja kyl nuo hydrayli pumput on :D
     
  13. spychobilly

    spychobilly Gearhead

  14. spychobilly

    spychobilly Gearhead

  15. sami-v

    sami-v 1st gear

    Kyllä hurjissa ilmaseteissäkin on lisä akut.
     
  16. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Jep, ilmasylinterit on niin kuin omistaja kertoileekin.
     
  17. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ei tarvii olla ees hurjakaan, kun jumpatessa pari Thomasia pärisee takakontissa tovin, niin on Hankookin 55A ihan polvillaan kun pitäs tyylikkäästi poistua paikalta... :rotfl:
     
  18. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    no pitäähän sitä vängätä välil vastaankin :lol: my virhe :oops:
     
  19. stroker56

    stroker56 3rd gear

    Merkurin vuosikatsastus tyssäs ilmajousitukseen,ja pariin muuhun juttuun.
    Inssi kertoi että vaatii muutosleiman,homma ok näin tehdään.
    Inssi halusi vain lapun josta selviää minkä verran painoa kestävät,maili rapakon taakse ja sieltä vastattiin ja lappu oli tulostettuna kädessä seuraavana päivänä.
    Konttorilla hommahoitu sekunneissa ja otteseen tuli maininta pusseiesta ja pari prossaa rokotettiin.
    Meni kivuitta ja matalla verenpaineella :D
     
  20. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Jännä huomata miten vähän kysyntää katsastetuille ilmajousitetuille autoille tuntuu suomenmaassa olevan. Ei oo meinaan tullu yhtään kyselyäkään mun autosta, vaikka tottakai neliovinen blazeri jakaa mielipiteet, ei ehkä ole se kaikkein kysytyin koppa.
     

Kerro tästä muillekin!