Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. Slam454ss

    Slam454ss 1st gear

    onkohan kukaan alkanu vääntää nuita sivuja tai puuhaamaan jotain kerhoa pystyyn.
    Täytyy kyllä päästä heti mukaan jos / kun tuollainen lowriderjuttu kerho tulee.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Slam454ss 2004-04-21 07:05 ]</font>
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Oon mä tos jotain tehny. En oo vaan vielä nettiin laittanu, kun ei oo valmista kokonaisuutta.
     
  3. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Tarkennus vain: Ei tarvitse lupia, muutoskatsastus riittää
     
  4. B 49

    B 49 Gearhead

    No mitäs tämä teksti http://www.katsastajat.com/ sivuilla tarkoittaa?

    Lähettänyt Korottaja 15.04.2004 17:59
    Saako autoon asentaa paineilmajouset ja kompuran joilla voi tilapäisesti esim. mökkitiellä kasvattaa auton maavaraa? Muutoskatsastus?

    - Ei.
     
  5. Fireball

    Fireball Gearhead

    Tarkottaa sitä että ne puhuu p****kaa.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viimeksi vuodenvaihteen tienoilla tuli taas niin paljon uusia lakimuutoksia että eivät ne katsastusmiehet voi pysyä perässä...

    esimerkkinä toimivat sivuputket molemmin puolin ja jousitustyypin muutos pelkällä muutoskatsastuksella ilman poikkeuslupia.
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä laitoin ton faq:n nettiin tilapäisesti, kun kerran kysyttiin. Mulla oli kovalevyllä kaikkea muutakin, mutta ne tuhoutuivat laitteistopäivityksen yhteydessä. Teen uudelleen joku kaunis päivä, mutta, hyvät naiset ja herrat...

    Lowrider FAQ 0.82 suomeksi

    Kirjotusvirheet ja kysymykset voi esittää toistaiseksi tähän threadiin. Pää on avattu.

    ///edit
    Uusinta uutta, validia XHTML 1.0:aa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: herrakani 2004-04-23 15:51 ]</font>
     
  8. harzam

    harzam 3rd gear

    Olen nyt lukenut tämän topicin AINAKIN viisi kertaa läpi, ja seonnut jo lopullisesti eri systeemeistä ja luvista. Eli jos nyt tyhmänä haluisin tietää, että millä saisin caminoon sellaisen alustan, että sitä saisi nostettua ja laskettua sanotaan nyt vaikka tuollaisen 10-15 cm? Eli mitään latino-kengurua ei ole tarkoitus tehdä.
    Lisäksi olen ihmetellyt kun puhutaan ristiin ilmajousista, -pusseista, -iskareista, -säiliöistä, ja vielä hyrdaaleista, niin tässähän on kuula jo niin sekaisin, ettei mitään tolkkua... Tuo herrakanin faq oli tosi asiallinen aloitus suomalaiselle lowrider-kulttuurille, siitä iso käsi!!!
    Mutta selventäisikö nyt joku vielä, että miten eri systeemit poikkeaa toisistaan, ja mitä mikäkin saa aikaan? Ilmeisesti hyrdaulit painii ihan eri sarjassa -ainakin nimensä perusteella- kuin nämä ilmasysteemit..?
     
  9. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mää rakentelin talvella ilmajousituksen eli palkeet omaan tötteröön, kuvia ja juttuja täällä: http://www.angelfire.com/mo/racevaliant jospa sieltä saisit apuja miltä ne näyttää ja mitä ne vaatii.
     
  10. harzam

    harzam 3rd gear

    Joo, tuohan oli asiallisesti toteutettu projekti (sekä auto, että sivu ;D ). Ja saihan siitä aika hyvän kuvan aiheesta. Kiitoksia siitä!
    Nyt vain rakentelemaan...
    ps. Mitä muuten tuli nuo palikat maksamaan?
     
  11. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mullahan on semmonen halpisversio koko systeemi, eli toteutettu ilman magneettiventtiileitä manuaalihanoin. Mutta palkeet makso 340,- euroo 4kpl. Kaikki letkut liittimet ja hanat sain paperitehtaan seisakissa vaihdetuista osista kerjäämällä. Siellähän vaihdetaan kamaa ennenkuin vikoja tulee. Painesäiliön sain sammutinhuollon jätekasasta kerjäämällä kans ilmaseksi. Mittarit makso vitosen kipale ja uusi Viairin 400C kompura tarttu eBaysta reilulla satkulla. Jokaista kulmaa voi säätää erikseen ja tyhjennys tapahtuu kompuran ja painesäiliön välissä olevan vedenerottajan kautta myöskin manuaalisesti. n. 600,- nykyrahaa tohon kai meni kaikkinensa.
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    Niin, maavaraa ei saa muuttaa, mutta lastia saa kompensoida.
     
  13. mercury59

    mercury59 Gearhead

    pari 59 mercuryä leimattu ilmajousilla espoossa toukokuussa ilman muutoskatsastusta, ei kuulemma tarvitse enää.. korkeus on ainoa muutoskatsastusta vaativa, mutta kaveri totesi lakonisesti että helvetistäkö hän tietää minkä korkunen tää on ollu uutena. asennusjälki oli kyllä tarkassa syynissä...
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ilmajousitusta aloin itsekkin suunnittelemaan ja näiltä sivuilta on ne parhaat neuvot löytyneet

    Kokosin noita juttuja ilmajousituksesta. Jos niistä olis vaikka muillekkin hyötyä.

    Rakentelu/asennus juttuja kun vielä löytäis.
     
  15. MNeva

    MNeva 3rd gear

    Mä sain tänään akelta sähköpostilla vastauksen ilmajousitus kysymykseen ja se onnistuu. Ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
     
  16. citation

    citation 1st gear

    Kiitoksia linkistä. :smile: Voisiko nämä, jotka ovat näitä asennelleet, heittää linkkejä asennuskuvista? Jos vain löytyy...
     
  17. BBC

    BBC Guest

    Hep.
    Itsellä pick upissa Easy Street -ilmajousikitti, jossa tuli mukana
    -2tasopussit
    -venttiilit
    -säiliö
    -letkutukset
    -mittarit
    -kompura jne. eli tarkoitettu tyhmille jenkeille "bolt on" tyyliin 30sivuisine varoituksineen mitä satsilla ei saa tehdä,...

    hinta jotain 1500usd.

    ah
     
  18. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Kajakki rullaa nyt myös ilmajousilla 6"x2 edessä ja 4" rullavat palkeet takana.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tero_S 2004-07-05 14:34 ]</font>
     
  19. MNeva

    MNeva 3rd gear

    Mikä on tämä kyseinen kajakki?
     
  20. MNeva

    MNeva 3rd gear

    Millai noita ilmastoinnin kompuroita on muutettu, että sen saa toimimaan ilmakompurana? Lähinnä toi öljy kierto systeemi kiinnostaa, kun ilastoinnissahan se voitelu on kylmä aineen mukana. Mulla olis vaan tollanen ylimääränen moparin v-lohko kompura. Jos joku on sellasesta tehny ni vois hiukan valasta asiaa.
     

Kerro tästä muillekin!