Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

    mulla on tuollaset edessä eli siinä on säädettävä kaasuiskari ja ilmapussi samassa ...
     
  2. Sluiza

    Sluiza 3rd gear

    Ootkos ollut tyytyväinen? Että kannattaako nuo hommata...
     
  3. studio57

    studio57 Gearhead

    jaa nohhh..... ostin ne tänä talvena eli ajo kokemuksia ei vielä ole mutta asensin ne paikoilleen tänään vanhojen pussien ja iskareiden tilalle....
    kuvia aiheesta
    http://www.cardomain.com/ride/3082654/2
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hei, kuulin et jollakulla on hydrauleilla varustettu hopea (vihertävä?) '65 impala länsirannikolla? Onko foorumilta? Spotattu kesällä "siellä täällä" ja ainakin västeråsin cruisingissa.
     
  5. sami-v

    sami-v 1st gear

    Kuvia ilmoille, jos jollakin on :p
     
  6. MH

    MH 3rd gear

    Ilmeisesti tämä laite, pick-nickissä otin kuvan:
    [​IMG]
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo just toi.
     
  8. bobst

    bobst Gearhead

    pussit

    Mistäpäs kannattas katsella ilmajousitus sarjoja -60 Cadiin tällä hetkellä. Tietääkö kukaan hyviä nettivinkkejä, pitäs alkaa tilaamaan, että ens kesänä vois alkaa ajeleen palkeilla!!!

    Kiitoksia jo etukäteeeeen.
     
  9. hiltja-14

    hiltja-14 1st gear

  10. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Laiskuus vaivaa enkä jaksa tähän hätää lukea koko ketjua...
    Joten miten vanin-96(HA) pussitus onnistuu nykyisillä pykälillä.
    Lähinnä miten takapään muutokset. Saako lehtijousen korvata linkillä, vai onnistuuko niin helposti et heittää ylimääräiset lehdet pakasta mäkeen tai laittaa pakan poikki akselin takaa , jolloin pakan etupää toimis tukivartena.
    Ei varmaan näin, mut jos ei tiedä niin täytyy kysyä. :lol:
     
  11. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    jousityypin saa nykyään muuttaa jos vastaa käyttötarkoitusta.

    siihen en ota kantaa tarviiko kaikki osat olla jotain hyväksyttyjä?
     
  12. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Ridetechillä olisi Cadillaciin sopiva systeemi, Coilover tyyppisillä etujousilla, täysin bolt-on systeemi, hinta 3100 Dollaria :odroll: . Mitähän tuo maksais suomeen tilattuna kaikkine kuluineen ? Tai löytyykö suomesta maahantuojaa ko. firman tuotteille ?? Fiksun oloinen systeemi kaikenkaikkiaan... 8)
     
  13. hiltja-14

    hiltja-14 1st gear

    Itselle mitä on tullut suoraa kyseiseltä puljulta niin on saanu dollarit kääntää euroiksi. Eli 3100$, niin suomeen hommattuna 3100 euroo. (Kannattaa tietysti kysyä paljonko rahti on, kun eroja tuntuu olevan välillä aika paljon). Halvemmalla pääsee, kun pistää suomeen tulevan kontin mukaan. Tällöin tietysti kestää 1-3 kk. Riippuen miten kontteja/autoja tulee.
     
  14. sami

    sami Gearhead

    Krhmmm...
    Tulipa yllättävä ongelma. Mulla on impalassa hydraulit.
    Kontissa 4 akkua per puoli ja 2 pumppua. Mihinkään kytkentöihin en ole koskenut auton oston jälkeen. Toiminu koko aika hieman oudosti eli hakkaa monesti relettä kun koittaa nostaa sylintereillä mutta ei lähde pumppua pyörittää.
    Välillä taas toiminu. yleensä kun oon lataillu akkuja.

    Tänään piti auto saada ylös ja kun kytkimestä käänsin niin keula suunnilleen
    loikkas ylös. No meninpä laittaa konepeltiä kiinni kun alko kuuluu suhina niin kuin rengas vuotais. Vilkasin kuskin puolen takarengasta ja huomasin että kontista nousee savu :eek:
    Äkki hätää vetäsemään maadotusliitin kuskin penkin alta irti. Savu ja kiehunta loppu. Edellisenä päivänä latasin akut kunnolla 24V laturilla 2 akkua kerrallaan.
    Hetken raavin päätä ja mittasin akkuja yleismittarilla ja kaikki näyttäis olevan kunnossa.
    Tutkiskelin akkujohtojen liitäntöjä ja huomasin että toisen puolen akuista menee + navasta piuha toisen puolen - napaan. mittari kiinni ja se näyttää
    101V :eek: Alunperin kuvittelin että olis ollu kaks erillistä 48V sarjaa.
    Akuista piuhat irti ettei koko talli pala.

    Nyt pitäis joltain gurulta saada kaavio miten noi oikeesti kytketään että sais 48 volttia per pumppu ja mikä ton kiehumisen yhtäkkiä voi tolleen aiheuttaa? Toinen ongelma on releet. Elikkä miten releet pitää kytkeä? Kontissa on kuusi relettä ja kojetaulussa kuusi kytkintä. Mihin pumppujen herätevirta kytketään?
    Nyt nimittäin kun kokeilin että laitoin vain neljä akkua sarjaan ja kiinni toiseen pumppuun, niin alas laskee hienosti mutta ylös päin vaan hakkaa releitä ja pumppu ei pyöri.

    Toivottavasti ei ollu liian sekavasti selostettu.
     
  15. hiltja-14

    hiltja-14 1st gear

    Pääset helpoimmalla kun mailaat pumppujen valmistajalta kaavion. Jos on joku paikallinen hombre rakentanut ne, niin si voi olla vaikeeta päästä jyvälle.
     
  16. sami

    sami Gearhead

    :odroll: Hyvä. Kiitti vinkistä...

    Löysin vian ja tein muutokset kytkentöihin ite ja nyt kaik toimii 48V niin kuin pitääkin.
    Oli takapumpun releistä kaksi kyrvähtäny. Nyt pelaa toinen pumppu vaan kahdella releellä.
    Joku oli kytkeny kaikki akut sarjaan ja väitän et ei tollanen 12V pumppu
    kauaa kestä 96 volttia palamatta. Siks on varmaan releetkin hajonnu.

    Vielä kun tulis kevät et pääsis kokeilee miten hirrrveee tollanen on ajaa :rotfl:
     
  17. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Varmaan aika "pompukka" ajettava, mutta tyylistä on maksettava 8) Tämän tahdon nähdä livenä.
     
  18. sami

    sami Gearhead

    Joo pääsi oikeen hörö nauru kun ajoin 100m postilaatikolle ja takas.
    Pompottava on ehkä se oikea sana kuvaamaan tuota. Voin vaan kuvitella että ihmiset pitää ihan dorkana kun kylällä näkevät :rotfl:
    Joskus ite naureskellu kun on joku HC tunari menny ylijäykällä civikillään.
    :lol:
     
  19. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Juu kaverin hydrauliautossa kun kesällä olin kyydissä niin jonnekkin 70-80 km/h asti kyyti oli suht mukavaa mutta sen jälkeen tosi pomppuista :rotfl: Ajanut en ole mutta kun tossakin on 13 tuumaiset vanteet niin mutkissa tuntuu että vaikka ohjausta on käännetty kori jatkaa vielä suoraan. Eli ei mikään pitkän matkan reissuauto mutta oivallinen näyttävään kaupunkikruisailuun 8)
     
  20. tebbis

    tebbis 1st gear

    Taiampa tilata -68 eldoon sarjan. Tarttis varmaan vaan ryöstää pankki eka.
     

Kerro tästä muillekin!